Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

5 действия на шефовете, които гонят качествените служители

от
6467 0 22 Декември. 2016
Мениджмънт

5 действия на шефовете, които гонят качествените служители
59% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Защо напускате добрите служители? Дали трябва да търсите вината в нелоялността им, в по-добрите предложения, които получават, в някакви други външни условия?

Не е изключено да сте прави да търсите причините за напускането вън от фирмата или в самите служители. Но е напълно възможно и причината да е в мениджмънта. Колкото и да е трудно, вгледайте се в себе си и преценете дали допускате следните грешки, с които гоните качествените си кадри:
 
1. Карате ги да работят прекалено много.
 
Изкушаващо е да давате много работа на качествените служители, защото знаете, че ще я свършат добре. Но в крайна сметка и те имат същите 8 часа работен ден, както и не толкова добрите Ви служители. Да обричате на преумора качествените си кадри е сигурен начин да ги изгубите. Те лесно ще открият разликата в това как третирате тях и другите и най-вероятно ще решат да откажат да носят чуждото бреме.
 
2. Не признавате приноса и не го награждавате.
 
В длъжностната характеристика на служителите обикновено пише какви задачи трябва да изпълняват. Рядко обаче е описано какво точно качество да има това изпълнение. Така че и страхотни, и не толкова добри кадри могат да се поберат повече или по-малко в тези изисквания. Ако не искате хората Ви да изпълняват само необходимия минимум, трябва да оценявате усилията им. Понякога дори просто няколко думи на поощрение са достатъчни. Ако ги пропускате с идеята, че такова представяне е задължение на хората Ви, как ще обясните наличието на по-малко ефективните си кадри?
 
3. Не Ви е грижа за хората Ви.
 

Съветник: ТРЗ и Осигуряване от А до Я - 12-месечен абонамент
Съветник: ТРЗ и Осигуряване от А до Я - 12-месечен абонамент

Повече детайли тук

Служебният автомобил в счетоводната практика – електронно ръководство
Служебният автомобил в счетоводната практика – електронно ръководство

Повече детайли тук

Корекция на счетоводни грешки по реда на приложимите СС – е-ръководство
Корекция на счетоводни грешки по реда на приложимите СС – е-ръководство

Повече детайли тук


Служителите не са роботи и докато не бъдат заместени с такива, редно е да се отнасяте с тях като с хора. А хората понякога се изморяват, имат лични проблеми, които пречат на продуктивността им, разболяват се, стресират се и какво ли още не. Грижейки се за хората си, Вие им показвате, че са на място, където ги уважават и ценят. Качественият служител, когото не цените и за когото не Ви е грижа, със сигурност има достатъчно данни да открие това уважение на друго място.
 
4. Назначавате и повишавате погрешните хора.
 
Да подминете усилено работещите си кадри, когато правите повишения, означава да ги демотивирате. Освен това ще покажете на всички свои служители, че добрата работа няма да им донесе никакви ползи. Ако пък наемете неподходящи кадри, увеличавате товара върху екипа си. Да сгрешите веднъж или два пъти в преценката си е приемливо, ако го правите непрекъснато не се чудете на текучеството.
 
5. Не ги предизвиквате интелектуално.
 
Качествените кадри са хора, които искат да се развиват, да учат нови неща, да усвояват нови умения. Ако непрекъснато ги затваряте в рамките на една и съща работа и не им отправяте предизвикателства, много скоро ще им стане скучно. Стане ли им скучно, ще се демотивират и ще се почувстват нещастни на работа. Което ще ги стимулира да потърсят реализация на амбициите си на друго място.

 
източник: businessinsider.com 

Tags: управление на персоналаслужителинапускане

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

Как да ръководите трудни служители

от Biznesidei.bg
11 Ноември 2021
Какво отличава тези кадри? Те се държат неучтиво, грубо, дори обидно с колегите си,...

3 техники за запазване на служители

от Biznesidei.bg
15 Декември 2020
Не е достатъчно да намерите и назначите добри служители, важното е да успеете да...

10 доказани стратегии, с които ще повишите продуктивността на служителите си

от Biznesidei.bg
02 Юни 2020
Всеки работодател иска служителите му да са възможно по-продуктивни. За бизнеса...

Бързи и лесни оценки на служителите - Софтуер

от Biznesidei.bg
04 Януари 2019
Как се представиха служителите Ви през 2018-та? Кои от тях заслужават поощрение? Кои...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.