3 начина да се справите с негативните служители
4199
0
17 Ноември. 2016
Мениджмънт
28% от читателите смятат, че тази статия е полезна
56% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
56% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
5
от 1 глас
от 1 глас
Оценка на потребителя
Независимо колко служители работят за Вас - няколко или стотици - е достатъчен един негативен кадър, за да подкопае морала на целия екип.
Проблемът е, че негативизмът, точно както позитивизма, е заразен. Затова и трябва да пречите на разпространението му, с оглед да не повлияе негативно върху мотивацията и ентусиазма на персонала Ви.
Ето какво можете да направите, за да подобрите поведението на негативните си кадри:
1. Започнете от откровения разговор, за да разберете какво причинява негативизма.
Може да научите, че служителят Ви има личен проблем, който влияе на представянето му на работа. Възможно е проблемът да е в самата организация и негативното поведение да е знак, че трябва да се вземат мерки. Да установите причините за проблема е винаги първата стъпка, но за да е ефективна тя, трябва да подходите внимателно, защото в противен случай служителят ще започне да се оправдава и няма да сподели откровено с Вас какво води до затрудненията му на работа.
2. Работете съвместно със служителя, за да откриете начин за решаване на проблемите.
Независимо какво предизвиква негативизма на служителя, в идеалния случай ще можете да работите заедно, за да коригирате ситуацията. Възможно е служителят да не знае за вредното въздействие, което оказва на колегите си и откровеният разговор да е напълно достатъчен. В определени случаи може да се окаже, че служителят не работи на подходящото за себе си място или има проблеми с колегите си.
3. Подгответе план и действайте съобразно него.
Определете точно колко време ще отделите за справяне със ситуацията. Планирайте мерките, които ще предприемете, и се придържайте към всяка една от тях. Ако се налага да смените позицията на служителя, определете къде ще бъде новото му място и колко време му отпускате за адаптация. След изпълнение на плана и изтичане на времето за адаптация, служителят следва да е променил отношението си.
Имайте предвид, че най-лошото, което можете да направите, е да неглижирате негативното отношение и да не вземете мерки срещу него. Така подкопавате не само мотивацията на конкретния служител, но и на колегите му. Вземете необходимите мерки за корекция на ситуацията, но ако нищо не дава позитивен резултат, по-добре помислете за заместване на този с друг служител.
източник: entrepreneur.com
Колко е полезна тази информация?
Оценете като използвате звездичките
Oценка:
Оценка
5
of 5
- 1 глас.
Статии
Как да ръководите трудни служители
от Biznesidei.bg
11 Ноември 2021
Какво отличава тези кадри? Те се държат неучтиво, грубо, дори обидно с колегите си,...
3 техники за запазване на служители
от Biznesidei.bg
15 Декември 2020
Не е достатъчно да намерите и назначите добри служители, важното е да успеете да...
10 доказани стратегии, с които ще повишите продуктивността на служителите си
от Biznesidei.bg
02 Юни 2020
Всеки работодател иска служителите му да са възможно по-продуктивни. За бизнеса...
Бързи и лесни оценки на служителите - Софтуер
от Biznesidei.bg
04 Януари 2019
Как се представиха служителите Ви през 2018-та? Кои от тях заслужават поощрение? Кои...
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Сподели своя коментар0 Коментари