Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

3 начина да се справите с негативните служители

от
4087 0 17 Ноември. 2016
Мениджмънт

3 начина да се справите с негативните служители
37% от читателите смятат, че тази статия е полезна
46% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
29% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Независимо колко служители работят за Вас - няколко или стотици - е достатъчен един негативен кадър, за да подкопае морала на целия екип.

Проблемът е, че негативизмът, точно както позитивизма, е заразен. Затова и трябва да пречите на разпространението му, с оглед да не повлияе негативно върху мотивацията и ентусиазма на персонала Ви.
 
Ето какво можете да направите, за да подобрите поведението на негативните си кадри:
 
1. Започнете от откровения разговор, за да разберете какво причинява негативизма.
 
Може да научите, че служителят Ви има личен проблем, който влияе на представянето му на работа. Възможно е проблемът да е в самата организация и негативното поведение да е знак, че трябва да се вземат мерки. Да установите причините за проблема е винаги първата стъпка, но за да е ефективна тя, трябва да подходите внимателно, защото в противен случай служителят ще започне да се оправдава и няма да сподели откровено с Вас какво води до затрудненията му на работа.
 
2. Работете съвместно със служителя, за да откриете начин за решаване на проблемите.
 
Независимо какво предизвиква негативизма на служителя, в идеалния случай ще можете да работите заедно, за да коригирате ситуацията. Възможно е служителят да не знае за вредното въздействие, което оказва на колегите си и откровеният разговор да е напълно достатъчен. В определени случаи може да се окаже, че служителят не работи на подходящото за себе си място или има проблеми с колегите си.
 

Правилно сключване на трудови договори - решения и съвети от експерти
Правилно сключване на трудови договори - решения и съвети от експерти

Повече детайли тук

Пътеводител на транспортните фирми: данъци и счетоводство, труд и осигуряване
Пътеводител на транспортните фирми: данъци и счетоводство, труд и осигуряване

Повече детайли тук

Кодекс на труда 2021
Кодекс на труда 2021

Повече детайли тук


3. Подгответе план и действайте съобразно него.
 
Определете точно колко време ще отделите за справяне със ситуацията. Планирайте мерките, които ще предприемете, и се придържайте към всяка една от тях. Ако се налага да смените позицията на служителя, определете къде ще бъде новото му място и колко време му отпускате за адаптация. След изпълнение на плана и изтичане на времето за адаптация, служителят следва да е променил отношението си. 
 
Имайте предвид, че най-лошото, което можете да направите, е да неглижирате негативното отношение и да не вземете мерки срещу него. Така подкопавате не само мотивацията на конкретния служител, но и на колегите му. Вземете необходимите мерки за корекция на ситуацията, но ако нищо не дава позитивен резултат, по-добре помислете за заместване на този с друг служител.
 
източник: entrepreneur.com

Tags: управление на персоналаслужителимотивиране

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

Как да ръководите трудни служители

от Biznesidei.bg
11 Ноември 2021
Какво отличава тези кадри? Те се държат неучтиво, грубо, дори обидно с колегите си,...

3 техники за запазване на служители

от Biznesidei.bg
15 Декември 2020
Не е достатъчно да намерите и назначите добри служители, важното е да успеете да...

10 доказани стратегии, с които ще повишите продуктивността на служителите си

от Biznesidei.bg
02 Юни 2020
Всеки работодател иска служителите му да са възможно по-продуктивни. За бизнеса...

Бързи и лесни оценки на служителите - Софтуер

от Biznesidei.bg
04 Януари 2019
Как се представиха служителите Ви през 2018-та? Кои от тях заслужават поощрение? Кои...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.