Искате щастливи клиенти? Предложете им покупка, когато могат да си я позволят!
6505
0
27 Май. 2014
Маркетинг
61% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
5
от 1 глас
от 1 глас
Оценка на потребителя
Незавивимо от цената, колкото повече пари имат в джобовете си клиентите Ви след като са купили Вашия продукт, толкова по-добре ще се чувстват те от направената покупка.
Потребителите изпитват различна степен на удовлетвореност от покупката си, а тя е базирана на финансовия им статус по времето на покупката. Влиянието на качеството на продукта или неговата цена има значително по-малко значение за клиентите.
Проучването, стигнало до горепосочените резултати, потвърждава ефектна на т.-нар. „последен долар”, при който клиентската удовлетвореност от даден продукт се измерва с това доколко покупката отежнява бюджета на клиента.
Един от авторите на проучването, доцентът по маркетинг от Арканзаския университет Робин Состър, допълва, че проучването има особено голяма важност за маркетолозите и мениджърите на магазини за търговия на дребно.
Тъй като статута на бюджета на клиента може да окаже влияние върху доволството от покупката на продукта, маркетинговите мениджъри трябва да обмислят кое е най-подходящото време за обявяване на промоции. Ако маркетинговата цел е да се привлекат нови клиенти, най-добре е промоциите да се обявят в началото на месеца или по друго време, което е свързано с по-голяма готовност за клиентите да изхарчат парите си. По този начин тежестта върху бюджета на клиента е по-малка и той ще има достатъчно средства, които да му останат след направата на покупката.
Като част от проучването, разработчиците се фокусирали върху стреса, който потребителите изпитват след като изхарчат последните си средства и как този стрес се отразява на удовлетвореността им от продуктите. В резултат било установено, че колкото по-малко средства остават в бюджета на клиента, толкова по-трудно му е той да разходва оставащото му. Това кара клиентите да считат продуктите за по-скъпи и да са по-малко доволни от покупката.
Проучванията още са показали, че усещането за получаване на нещо безплатно, когато бюджетът на потребителя е почти напълно изразходван, елиминира стреса от покупката в много голяма степен. Въпреки това, този маркетингов стимул няма влияние върху удовлетвореността от закупения продукт, ако покупката става, когато финансовото състояние на потребителя е добро. Ефектът на последния долар върху удовлетвореността от поръчката също изчезва, ако клиентите са информирани, че бюджетът им скоро ще бъде попълнен отново.
Тези проучвания и техните резултати са от голямо значение не само за продавачи и маркетолози, но и за самите клиенти. Защото проучванията показват, че удовлетвореността от покупките се влияе не само от качествата на продукта и неговата цена. Докато някои потребители може и да не се влияят от величината на бюджета си, когато потребяват, по-отговорния към финансовото състояние подход би бил важните покупки да се правят само когато потребителят е достатъчно обезпечен.
Проучването, стигнало до горепосочените резултати, потвърждава ефектна на т.-нар. „последен долар”, при който клиентската удовлетвореност от даден продукт се измерва с това доколко покупката отежнява бюджета на клиента.
Един от авторите на проучването, доцентът по маркетинг от Арканзаския университет Робин Состър, допълва, че проучването има особено голяма важност за маркетолозите и мениджърите на магазини за търговия на дребно.
Тъй като статута на бюджета на клиента може да окаже влияние върху доволството от покупката на продукта, маркетинговите мениджъри трябва да обмислят кое е най-подходящото време за обявяване на промоции. Ако маркетинговата цел е да се привлекат нови клиенти, най-добре е промоциите да се обявят в началото на месеца или по друго време, което е свързано с по-голяма готовност за клиентите да изхарчат парите си. По този начин тежестта върху бюджета на клиента е по-малка и той ще има достатъчно средства, които да му останат след направата на покупката.
Като част от проучването, разработчиците се фокусирали върху стреса, който потребителите изпитват след като изхарчат последните си средства и как този стрес се отразява на удовлетвореността им от продуктите. В резултат било установено, че колкото по-малко средства остават в бюджета на клиента, толкова по-трудно му е той да разходва оставащото му. Това кара клиентите да считат продуктите за по-скъпи и да са по-малко доволни от покупката.
Проучванията още са показали, че усещането за получаване на нещо безплатно, когато бюджетът на потребителя е почти напълно изразходван, елиминира стреса от покупката в много голяма степен. Въпреки това, този маркетингов стимул няма влияние върху удовлетвореността от закупения продукт, ако покупката става, когато финансовото състояние на потребителя е добро. Ефектът на последния долар върху удовлетвореността от поръчката също изчезва, ако клиентите са информирани, че бюджетът им скоро ще бъде попълнен отново.
Тези проучвания и техните резултати са от голямо значение не само за продавачи и маркетолози, но и за самите клиенти. Защото проучванията показват, че удовлетвореността от покупките се влияе не само от качествата на продукта и неговата цена. Докато някои потребители може и да не се влияят от величината на бюджета си, когато потребяват, по-отговорния към финансовото състояние подход би бил важните покупки да се правят само когато потребителят е достатъчно обезпечен.
Колко е полезна тази информация?
Оценете като използвате звездичките
Oценка:
Оценка
5
of 5
- 1 глас.
Статии
4 маркетингови урока от пандемията
от Biznesidei.bg
01 Април 2022
Коронакризата промени много аспекти от ежедневието ни, а неизменно промените се...
5 идеи за популяризиране на Инстаграм профила на бизнеса Ви
от Biznesidei.bg
15 Март 2022
Социалните мрежи заемат една от централните роли в директния маркетинг. Затова и...
Защо е добра идея да се концентрирате върху директния маркетинг
от Biznesidei.bg
17 Февруари 2022
Да предлагате направо на целевите си клиенти има редица предимства, особено за...
3 начина, по които COVID-пандемията промени маркетинга
от Biznesidei.bg
25 Януари 2022
Когато средата се промени, всичко, което се влияе от нея, неминуемо я следва.
В...
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Сподели своя коментар0 Коментари