Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

Ароматът, който кара клиентите да харчат

от
6981 0 02 Юни. 2014
Маркетинг

Ароматът, който кара клиентите да харчат
59% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

За да накарате потребителите да се почувстват възможно най-комфортно в магазина Ви, интериорът и ароматът трябва да са приоритетно важни, сочи ново проучване.

Когато дадена среда има определен аромат, той повишава усещането за тревожност у клиентите. Това твърди проучване на Университета Конкордия.

Dокато магазините за търговия на дребно, чиито щандове са поставени нагъсто, могат да накарат клиентите да усетят по-скоро клаустрофобия, отколкото желание за покупка, минимaлното магазинно зареждане със стоки може да ги накара да се чувстват тревожни. Изследователите са открили още, че тези усещания могат да бъдат провокирани чрез ароматите в дадения магазин.

Според професора по маркетинг Бианка Громан пручването показва, че ароматите се справят най-добре в побеждаването на тревожността, като създават усещане за свобода в иначе претъпканите магазини или усещане за уют в не толкова заредените.

За да се тества как миризмите се отразяват на тревожността от прекаления асортимент или празните пространства, изследователите са поканили доброволци в лабораторията си и са симулирали средата на магазин за търговия на дребно в два варианта – с прекалено голямо разнообразие и с прекалено малко такова.

По време на експериментите в лабораторията са отделяни или аромат, който предизвиква усещане за свободни пространства, като ароматът на запалени дърва или море, затворени пространства или никакъв аромат. Участниците са помолени да оценят различни продукти както и самото обзавеждане на магазина. След което определили и нивото си на тревожност.

Тестът показал, че при прекалено оборудваните магазини потребителите са се чувствали най-малко притеснени, когато са усещали аромат на нещо, което асоциират с отворени пространства, докато при бедно оборудваната обстановка са се чувствали по-спокойни, когато ароматът им е напомнял затворени пространства.

В заключение, проучването е открило, че нивата на тревожност у клиентите са най-високи, когато в малкооборудваната среда са помирисали аромат, който им напомня за отворени помещения или обстановка на открито.

Електронно ръководство - Колекция КТ: Коментар по промени до февруари 2021
Електронно ръководство - Колекция КТ: Коментар по промени до февруари 2021

Повече детайли тук

ЗДДС в практиката: счетоводители питат - експерти отговарят
ЗДДС в практиката: счетоводители питат - експерти отговарят

Повече детайли тук

Клуб РС Издателство – Програма Стандарт
Клуб РС Издателство – Програма Стандарт

Повече детайли тук




Това показва, че продавачите трябва внимателно да избират аромата, който ще използват за своя магазин, за да намалят усещането за притеснение у клиентите си, а така да подобрят и преживяването им по време на пазаруването. Само така клиентите ще са стимулирани да изхарчат парите си. А и да се върнат за нови покупки.

Tags: бизнесмаркетингмагазиниароматклиенти

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

4 маркетингови урока от пандемията

от Biznesidei.bg
01 Април 2022
Коронакризата промени много аспекти от ежедневието ни, а неизменно промените се...

5 идеи за популяризиране на Инстаграм профила на бизнеса Ви

от Biznesidei.bg
15 Март 2022
Социалните мрежи заемат една от централните роли в директния маркетинг. Затова и...

Защо е добра идея да се концентрирате върху директния маркетинг

от Biznesidei.bg
17 Февруари 2022
Да предлагате направо на целевите си клиенти има редица предимства, особено за...

Как да запазите клиентите си във времена на висока инфлация

от Biznesidei.bg
15 Февруари 2022
Понижаването на покупателната способност на парите се отразява негативно и на...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.