Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

Ароматът, който кара клиентите да харчат

от
6006 0 02 Юни. 2014
Маркетинг

Ароматът, който кара клиентите да харчат
61% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

За да накарате потребителите да се почувстват възможно най-комфортно в магазина Ви, интериорът и ароматът трябва да са приоритетно важни, сочи ново проучване.

Когато дадена среда има определен аромат, той повишава усещането за тревожност у клиентите. Това твърди проучване на Университета Конкордия.

Dокато магазините за търговия на дребно, чиито щандове са поставени нагъсто, могат да накарат клиентите да усетят по-скоро клаустрофобия, отколкото желание за покупка, минимaлното магазинно зареждане със стоки може да ги накара да се чувстват тревожни. Изследователите са открили още, че тези усещания могат да бъдат провокирани чрез ароматите в дадения магазин.

Според професора по маркетинг Бианка Громан пручването показва, че ароматите се справят най-добре в побеждаването на тревожността, като създават усещане за свобода в иначе претъпканите магазини или усещане за уют в не толкова заредените.

За да се тества как миризмите се отразяват на тревожността от прекаления асортимент или празните пространства, изследователите са поканили доброволци в лабораторията си и са симулирали средата на магазин за търговия на дребно в два варианта – с прекалено голямо разнообразие и с прекалено малко такова.

По време на експериментите в лабораторията са отделяни или аромат, който предизвиква усещане за свободни пространства, като ароматът на запалени дърва или море, затворени пространства или никакъв аромат. Участниците са помолени да оценят различни продукти както и самото обзавеждане на магазина. След което определили и нивото си на тревожност.

Тестът показал, че при прекалено оборудваните магазини потребителите са се чувствали най-малко притеснени, когато са усещали аромат на нещо, което асоциират с отворени пространства, докато при бедно оборудваната обстановка са се чувствали по-спокойни, когато ароматът им е напомнял затворени пространства.

В заключение, проучването е открило, че нивата на тревожност у клиентите са най-високи, когато в малкооборудваната среда са помирисали аромат, който им напомня за отворени помещения или обстановка на открито.

Счетоводно отчитане на държавни помощи при пандемията от COVID-19
Счетоводно отчитане на държавни помощи при пандемията от COVID-19

Повече детайли тук

Отраслово счетоводство - заплетени ситуации и техните решения
Отраслово счетоводство - заплетени ситуации и техните решения

Повече детайли тук

Преобразуване и ликвидация на търговски дружества
Преобразуване и ликвидация на търговски дружества

Повече детайли тук




Това показва, че продавачите трябва внимателно да избират аромата, който ще използват за своя магазин, за да намалят усещането за притеснение у клиентите си, а така да подобрят и преживяването им по време на пазаруването. Само така клиентите ще са стимулирани да изхарчат парите си. А и да се върнат за нови покупки.

Tags: бизнесмаркетингмагазиниароматклиенти

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

3 съвета за по-добра маркетингова стратегия

от Biznesidei.bg
02 Ноември 2021
Колкото по-добра е Вашата маркетингова стратегия, толкова по-добри резултати ще...

5 съвета за ефективен видео маркетинг

от Biznesidei.bg
22 Октомври 2021
Ако още не сте се обърнали към видеата като средство за популяризиране на...

Изпращате рекламни имейли? Напишете страхотно заглавие, за да ги отворят клиентите

от Biznesidei.bg
15 Октомври 2021
Имейл маркетингът е чудесен инструмент, защото Ви осигурява директна комуникация...

4 начина за изграждане на по-силна връзка с клиентите чрез социалните мрежи

от Biznesidei.bg
10 Септември 2021
Вашите потребители са в Интернет. Ще намерите някои във Facebook, други - в Instagram, трети...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.