Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

Методи за оценяване на служителите

от
14622 0 15 Април. 2013
Мениджмънт

Методи за оценяване на служителите
61% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Мотивацията на служителите се увеличава, когато те виждат ясно с какво са допринесли на фирмата. Затова оценяванетона служителите е много важна част от управлението на човешките ресурси. Също по оценяването на служителите могат да бъдат и възнаграждавани служителите.

 
 
Методите за оценяване на служителите са важни за да може да се определи мястото на служителя в йерархията, длъжностите и отговорностите във фирмата, заплатата, която ще получава. 
 
Основно методите за оценка на работата се разделят на две:
- аналитично оценяване на работата;
- неаналитично оценяване на работата;
 
Някои неаналитични методи за оценка:
 
- подреждане на длъжности.
 
- сравняване по двойки;
 
- класификация на длъжностите;

Счетоводно отчитане на държавни помощи при пандемията от COVID-19
Счетоводно отчитане на държавни помощи при пандемията от COVID-19

Повече детайли тук

Пътеводител на транспортните фирми: данъци и счетоводство, труд и осигуряване
Пътеводител на транспортните фирми: данъци и счетоводство, труд и осигуряване

Повече детайли тук

Двойно ръководство: ТРЗ и счетоводство
Двойно ръководство: ТРЗ и счетоводство

Повече детайли тук


 
 
Подреждане на длъжности (job ranking) е най-простия метод за оценяване. Той включва всички длъжности от най-долното до най-висше ниво. Може да бъде използвано в малки фирми без голяма разлика между  длъжностите
МОже да бъде лесно и бързо за използване, но не е приложимо в големи фирми. Защото в комплексните фирми длъжностите не могат да бъдат разгледани поотделно, а трябва да бъдат разлгедани по-детайлизирано.
 
Сравняване по двойки (paired comparison) е метод при който две длъжности се сравняват и се оценяват. Това е статистически метод за оценяване. Важното тук е, че всички позиции трябва да бъдат сравнявани по двойки. Първоначално трябва да се направи подробно описание на длъжностната характеристика, после всички длъжности се сравняват по двойки. така се дават точки на длъжностите, които са по-важни и се определят по-важните длъжности - те са тези, които са събрали повече точки.
 
Класификация на длъжностите позволява длъжностите да бъдат разпределени по предварително определени нива. На всяко ниво се оценяват уменията, трудностите, отговорностите на служителите. По този начин предварително се определят нивата на оценяване и има определени стандарти. Този метод е лесен за разбиране и прилагане. Но някои фирми имат по-комплексни длъжности на своите служители, което би ги затруднило в оценяването на служителите.
 

Tags: мотивацияоценяване на служителислужителичовешки ресурси

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

Как да ръководите трудни служители

от Biznesidei.bg
11 Ноември 2021
Какво отличава тези кадри? Те се държат неучтиво, грубо, дори обидно с колегите си,...

3 техники за запазване на служители

от Biznesidei.bg
15 Декември 2020
Не е достатъчно да намерите и назначите добри служители, важното е да успеете да...

10 доказани стратегии, с които ще повишите продуктивността на служителите си

от Biznesidei.bg
02 Юни 2020
Всеки работодател иска служителите му да са възможно по-продуктивни. За бизнеса...

Бързи и лесни оценки на служителите - Софтуер

от Biznesidei.bg
04 Януари 2019
Как се представиха служителите Ви през 2018-та? Кои от тях заслужават поощрение? Кои...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.