Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

5 действия на шефовете, които гонят качествените служители

от
654 0 22 Декември. 2016
Мениджмънт

5 действия на шефовете, които гонят качествените служители
37% от читателите смятат, че тази статия е полезна
46% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
29% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Защо напускате добрите служители? Дали трябва да търсите вината в нелоялността им, в по-добрите предложения, които получават, в някакви други външни условия?

Не е изключено да сте прави да търсите причините за напускането вън от фирмата или в самите служители. Но е напълно възможно и причината да е в мениджмънта. Колкото и да е трудно, вгледайте се в себе си и преценете дали допускате следните грешки, с които гоните качествените си кадри:
 
1. Карате ги да работят прекалено много.
 
Изкушаващо е да давате много работа на качествените служители, защото знаете, че ще я свършат добре. Но в крайна сметка и те имат същите 8 часа работен ден, както и не толкова добрите Ви служители. Да обричате на преумора качествените си кадри е сигурен начин да ги изгубите. Те лесно ще открият разликата в това как третирате тях и другите и най-вероятно ще решат да откажат да носят чуждото бреме.
 
2. Не признавате приноса и не го награждавате.
 
В длъжностната характеристика на служителите обикновено пише какви задачи трябва да изпълняват. Рядко обаче е описано какво точно качество да има това изпълнение. Така че и страхотни, и не толкова добри кадри могат да се поберат повече или по-малко в тези изисквания. Ако не искате хората Ви да изпълняват само необходимия минимум, трябва да оценявате усилията им. Понякога дори просто няколко думи на поощрение са достатъчни. Ако ги пропускате с идеята, че такова представяне е задължение на хората Ви, как ще обясните наличието на по-малко ефективните си кадри?
 
3. Не Ви е грижа за хората Ви.
 

Съветник: ТРЗ и Осигуряване от А до Я
Съветник: ТРЗ и Осигуряване от А до Я

Повече детайли тук

Софтуер за оценка на служителите
Софтуер за оценка на служителите

Повече детайли тук

CD Фитнес за ума
CD Фитнес за ума

Повече детайли тук


Служителите не са роботи и докато не бъдат заместени с такива, редно е да се отнасяте с тях като с хора. А хората понякога се изморяват, имат лични проблеми, които пречат на продуктивността им, разболяват се, стресират се и какво ли още не. Грижейки се за хората си, Вие им показвате, че са на място, където ги уважават и ценят. Качественият служител, когото не цените и за когото не Ви е грижа, със сигурност има достатъчно данни да открие това уважение на друго място.
 
4. Назначавате и повишавате погрешните хора.
 
Да подминете усилено работещите си кадри, когато правите повишения, означава да ги демотивирате. Освен това ще покажете на всички свои служители, че добрата работа няма да им донесе никакви ползи. Ако пък наемете неподходящи кадри, увеличавате товара върху екипа си. Да сгрешите веднъж или два пъти в преценката си е приемливо, ако го правите непрекъснато не се чудете на текучеството.
 
5. Не ги предизвиквате интелектуално.
 
Качествените кадри са хора, които искат да се развиват, да учат нови неща, да усвояват нови умения. Ако непрекъснато ги затваряте в рамките на една и съща работа и не им отправяте предизвикателства, много скоро ще им стане скучно. Стане ли им скучно, ще се демотивират и ще се почувстват нещастни на работа. Което ще ги стимулира да потърсят реализация на амбициите си на друго място.

 
източник: businessinsider.com 

Tags: управление на персоналаслужителинапускане

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

Как да дисциплинирате и уволните служители

от Biznesidei.bg
24 Април 2018
Лошата дисциплина сред служителите е един от най-неприятните проблеми пр...

5 сигнала, че преуморявате служителите си

от Biznesidei.bg
24 Ноември 2017
Преумореният човек е неефективен, независимо какво върши. Ако искате неефективни...

4 начина да запазите най-добрите си служители

от Biznesidei.bg
20 Октомври 2017
Добрите служители са хората, които могат да изведат една фирма към успех. Ако тя...

Избегнете възрастовия предразсъдък! Погрижете се за по-възрастните си служители

от Biznesidei.bg
12 Октомври 2017
По-възрастните Ви служители носят на фирмите по-широк опит, професионални навици,...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари

Кафенета с котки


Имайки предвид, че все повече Котешки кафенета се откриват в Европа обмислям от доста време подобно...

Как да дисциплинирате и уволните служители


Благодаря!...

Какво да и какво да не правите, когато искате повишение


Статията е добра. Повече работа, повече доходи. Само че, не винаги е така. Работодателите и човешките ресурси...


Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.