Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

6 начина да се справите с досадните колеги

от
2113 0 13 Юни. 2014
Човешки ресурси

6 начина да се справите с досадните колеги
37% от читателите смятат, че тази статия е полезна
46% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
29% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Добрите колеги могат да направят работата Ви приятно преживяване, но досадните могат да направят работното Ви място непоносимо.

Независимо дали сте по-спокойна или по-избухлива натура, все ще се намери някой, който да Ви лази по нервите на работа. Как да се справите с това, обаче?

Ето как:

1. Останете положиелно настроени. Най-доброто, което можете да направите при общуването си с неприятни Вам колеги, е да запазите доброто си настроение. Да се концентрирате върху негативните ситуации може да навреди на концетрацията Ви върху служебните Ви задължения. В крайна сметка от Вас завиви от умението Ви да останете фокусирани и да свършите всичко набелязано за конкретния ден.

2. Открийте общ интерес. Служителите, които имат колеги, с които общуват трудно, трябва да опитат да намерят общи теми и интереси с конкретния човек. Опитайте да откриете поне едно нещо, което имате общо помежду си. Може дори да е общото Ви отвращение към кафето, което да споделите по време на почивката. Това ще направи работата Ви заедно по-поносима.

3. Опитайте да игноирате недостатъците им. Колегите, които работят бавно или са прекалено арогантни, трябва просто да бъдат игнорирани. Ако шефът Ви още не е забелязал проблема или го е игнорирал, не е Ваша работа да се тревожите за него. Дори и безумно да Ви дразни, че колегата Ви никога не е подготвен или че Ви губи времето в безсмислени обяснения, не се съсредоточавайте в недостатъците му. Това само ще Ви накара да се подразните още повече.

4. Отнасяйте се с тях мило. Когато се изправите пред офисния гадняр, негативния или клюкаря, много е важно да останетеспокойни и да продължите да се отнасяте с тях учтиво и мило. Не се намесвайте в спорове, които ще донесат негативи за работата Ви. Просто продължете да се усмихвате и да си вършите задачите.

5. Учтиво се дистанцирайте от жестовете им на внимание. Ако имате колеги, които постоянно Ви засипват с въпроси или непрекъсанато искат да обядвате заедно, трябва учтиво да откажете поканата. Всеки път, когато досаден колега се опитва да Ви разсея от служебните Ви задължения, учтиво го помолете да Ви остави да се занимавате със служебните си задачи и да разговаря с Вас само по въпроси, свързани с работа.

Непоколебима практика: Наръчник за счетоводителите от строителните фирми
Непоколебима практика: Наръчник за счетоводителите от строителните фирми

Повече детайли тук

CD Мотивирани служители за успешна фирма
CD Мотивирани служители за успешна фирма

Повече детайли тук

CD Модели договори на английски език
CD Модели договори на английски език

Повече детайли тук




6. Отстоявайте правото си на спокойствие. Ако проблемът с досадния колега продължава да Ви притеснява, трябва да вземете нещата в свои ръце. След като сте направили всичко възможно да намерите решение, трябва да отстоявате правото си на спокойствие. Кажете на колегата си, че Ви разсейва, и че не можете да си свършите работата. Въпреки че трябва да запазите учтив тон, трябва да бъдете настоятелни. Ако нищо не се промени, е време да разговаряте с ръководството.

Tags: бизнесчовешки ресурсиколегиработадосадни колеги

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

6 знака, че сте намерили перфектния кандидат за работа

от Biznesidei.bg
06 Юли 2018
За всички е ясно колко важно е да назначавате именно онези кандидати, които са...

5 стъпки за успешно въвеждане в работа на нови служители

от Biznesidei.bg
22 Юни 2018
Когато назначавате нов кадър, искате в най-добрия случай той да се адаптира бързо...

5 начина да се спасите от лошите дни на работа

от Biznesidei.bg
30 Ноември 2017
Всички имаме лоши дни, но това не означава, че няма какво да направим, за да са те...

Проблемно ли е за малкия бизнес да няма отдел по човешки ресурси?

от Biznesidei.bg
21 Ноември 2017
Може би смятате, че подобен отдел е най-малкият проблем на фирмата Ви. Особено...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари

Кафенета с котки


Имайки предвид, че все повече Котешки кафенета се откриват в Европа обмислям от доста време подобно...

Как да дисциплинирате и уволните служители


Благодаря!...

Какво да и какво да не правите, когато искате повишение


Статията е добра. Повече работа, повече доходи. Само че, не винаги е така. Работодателите и човешките ресурси...


Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.