4 начина да използвате социалните мрежи за продажби
5845
0
12 Ноември. 2015
Социални мрежи
59% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
5
от 1 глас
от 1 глас
Оценка на потребителя
Само преди няколко години един малък бизнес би влагал достатъчно маркетингови усилия в Интернет, ако има сайт, който предлага добра навигация и има приятен дизайн и добра оптимизация за търсачки.
Това е било достатъчно, тъй като е отговаряло на начина на пазаруване.
Все още е задължително да имате добре поддържан уеб сайт, който да се представя добре при търсене в Интернет. Но той съвсем не е достатъчен, защото начинът, по който пазаруваме значително се е променил с навлизането на социалните мрежи в ежедневието ни. В резултат процесът на потребяване се е изместил и вече намерението за покупка и откриването на подходящия продукт са много по-непосредствено свързани. Това прави и маркетинговите усилия в социалните мрежи (където всички присъстваме и където също откриваме нужните ни продукти) особено важно.
С оглед да интегрирате продажбите на малкия си бизнес и в социалните мрежи, използвайте следните 4 стратегии:
1. Съобразете маркетинговата си стратегия в социалните мрежи с клиентите си.
Ключът тук е да си давате сметка, че не всеки тип социална мрежа е подходящ. Задайте си въпроса какъв е основният Ви клиент: юноша, майка, която се интересува от здравословна кухня, учител, инженер, шофьор... Може би ключовият Ви клиент е силно насочен към новите технологии... Всяка от тези групи използва различни социални мрежи, не само Facebook, а именно: LinkedIn, Instagram, Pinterest, Tumblr, Twitter и Вие трябва да знаете коя точно. По този начин ще концентрирате усилията си именно в онази посока, където те биха били най-продуктивни.
2. Създайте подходящото съдържание в подходящата величина.
Ефективната стратегия за маркетинг в социалните мрежи се опира на съдържанието - колкото по-оригинално и ангажиращо, толкова по-добре. Тук ключов момент е да използвате визуално съдържание. В зависимост от това кой е Вашият клиент, ще трябва да откриете баланса на това колко често и в какъв формата да публикувате. Не игнорирайте силата на препубликуването на чужди статии. Важното е да ангажирате клиентите си, да им позволите да се докоснат до бизнеса Ви, да общувате с тях и да ги опознаете по-добре.
Разбира се, трябва да запомните, че прекалено многото съдържание води до точно толкова негативни ефекти, колкото и прекалено малкото. Ако непрекъснато правите нови и нови публикации, на аудиторията Ви ѝ стане ясно, че просто искате да привлечете вниманието ѝ, за да продавате продуктите си.
Не забравяйте още, че всяка социална мрежа има различна функция и Вие трябва да се съобразите с това, когато подготвяте публикациите си.
3. Изградете своята мрежа от последователи.
Най-добрият съвет, който можете да получите тук, е да създавате дневни, седмични и месечни цели за разрастването на аудитирията си от последователи в социалните мрежи. Именно тази аудитория представлява хората, които се интересуват от бизнеса Ви и биха потребявали продуктите Ви.
Подходящото съдържание и платената реклама ще окажат добро влияние върху събирането на нови почитатели.
4. Свържете активността си в социалните мрежи обратно с бизнеса си.
Разбира се нищо от дейностите Ви в социалните мрежи не отива с друга цел, освен популяризиране на бизнеса Ви и продажба на продуктите Ви. Трябва да рекламирате на аудиторията си с ясни покани за действие - регистрация, покупка, възползване от специална оферта или отстъпка.
Имайте предвид важният момент в социалните мрежи - Ваши потенциални клиенти не са само почитателите Ви, но и техните приятели. Дори когато изготвяте реклама, правете я така, че тя да дава нещо полезно на всички, които ще я видят. Всяко споделяне и харесване ще бъде видяно от приятелите на харесалите и споделилите. Тази вторична аудитория също има решаваща роля за продажбите.
Тук е добре да тествате. Вижте какви са резултатите Ви при неплатената реклама, какви са при платената, какви са при различните типове реклами и изберете най-резултатните за максимизиране на продажбите.
източник: entrepreneur.com
Колко е полезна тази информация?
Оценете като използвате звездичките
Oценка:
Оценка
5
of 5
- 1 глас.
Статии
Защо да персонализирате рекламите си в различните социални мрежи
от Biznesidei.bg
23 Октомври 2020
В днешно време каналите за комуникация с клиентите никак не са малко.
Дори и...
5 тенденции при Facebook рекламите през 2022-ра
от Biznesidei.bg
27 Януари 2022
Facebook остава една от най-ползваните социални мрежи у нас и по тази причина много...
3 начина, по които COVID-пандемията промени маркетинга
от Biznesidei.bg
25 Януари 2022
Когато средата се промени, всичко, което се влияе от нея, неминуемо я следва.
В...
5 съвета за ефективен видео маркетинг
от Biznesidei.bg
22 Октомври 2021
Ако още не сте се обърнали към видеата като средство за популяризиране на...
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Сподели своя коментар0 Коментари