Какво е демаркетинг?
12586
0
10 Февруари. 2014
Маркетинг
39% от читателите смятат, че тази статия е полезна
52% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
52% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
4.5
от 2 гласа
от 2 гласа
Оценка на потребителя
Представете си, че сте се прибрали в дома след работа и забелязвате, че Ви е свършила минералната вода. Обаждате се на фирмата за поръчате и получавате негативен отговор от служителя в обслужването на клиенти.
Казва Ви, че не предлагат услуга за доставяне на вода. Понеже те не са единствената фирма, която предлага вода, Вие се обаждате и на други фирми. И получавате същия отговор.
Нещо не е наред? Най-вероятно заради голямото търсене фирмите имат проблем с доставянето на достатъчни продукти на своите клиенти. Тогава те имат нужда от демаркетинг.
Демаркетинг, това е процес на антимаркетинг в случаите, когато фирмите нямат възможност да посрещнат очакванията на своите клеинти.
Независимо от силната конкуренция, фирмите понякога могат да достигнат много по-големи размери на продажби отколкото са очаквали и имат техническата и физическата възможност да посрещнат.
Чувствителния момент в демаркетинга е, че той не трябва да премахва нуждата от един продукт, а само да я намали. Демаркетинга е само временна мярка, която фирмите предприемат.
В средата на силна конкуренция фирмите се разделиха в различните сфери и сектори. Една от целите на демаркетинга е да ограничат продажбите на определена ниша, без да предлагат продукта на други.
Друг важен момент на демаркетинга е да определи печелившите клиенти и да елиминира непечелившите. Фирмата не може да си позволи директно да заяви, че не желае да има непечливши клиенти. Това би накърнило имиджа на фирмата. Затова се използват демаркетингови стратегии.
Демаркетинга се използва и за други цели. Много фирми искат да изглеждат като, че не искат да продават продуктите си на всики, това ги прави по-привлекателни в очите на клиентите и те правят повече продажби.
Колко е полезна тази информация?
Оценете като използвате звездичките
Oценка:
Оценка
4.5
of 5
- 2 гласа.
Статии
4 маркетингови урока от пандемията
от Biznesidei.bg
01 Април 2022
Коронакризата промени много аспекти от ежедневието ни, а неизменно промените се...
Защо е добра идея да се концентрирате върху директния маркетинг
от Biznesidei.bg
17 Февруари 2022
Да предлагате направо на целевите си клиенти има редица предимства, особено за...
3 начина, по които COVID-пандемията промени маркетинга
от Biznesidei.bg
25 Януари 2022
Когато средата се промени, всичко, което се влияе от нея, неминуемо я следва.
В...
Технологиите променят маркетинга завинаги
от Biznesidei.bg
02 Декември 2021
Смарт устройствата се развиват стремглаво, което неминуемо води до изменения в...
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Сподели своя коментар0 Коментари