Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

Какво е демаркетинг?

от
12362 0 10 Февруари. 2014
Маркетинг

Какво е демаркетинг?
61% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

4.5
от 2 гласа
Оценка на потребителя

Представете си, че сте се прибрали в дома след работа и забелязвате, че Ви е свършила минералната вода. Обаждате се на фирмата за поръчате и получавате негативен отговор от служителя в обслужването на клиенти.

Казва Ви, че не предлагат услуга за доставяне на вода. Понеже те не са единствената фирма, която предлага вода, Вие се обаждате и на други фирми. И получавате същия отговор. 
Нещо не е наред? Най-вероятно заради голямото търсене фирмите имат проблем с доставянето на достатъчни продукти на своите клиенти. Тогава те имат нужда от демаркетинг. 
Демаркетинг, това е процес на антимаркетинг в случаите, когато фирмите нямат възможност да посрещнат очакванията на своите клеинти.
Независимо от силната конкуренция, фирмите понякога могат да достигнат много по-големи размери на продажби отколкото са очаквали и имат техническата и физическата възможност да посрещнат.
Чувствителния момент в демаркетинга е, че той не трябва да премахва нуждата от един продукт, а само да я намали. Демаркетинга е само временна мярка, която фирмите предприемат. 
В средата на силна конкуренция фирмите се разделиха в различните сфери и сектори. Една от целите на демаркетинга е да ограничат продажбите на определена ниша, без да  предлагат продукта на други. 

Двойно ръководство: ТРЗ и счетоводство
Двойно ръководство: ТРЗ и счетоводство

Повече детайли тук

Правилно сключване на трудови договори - решения и съвети от експерти
Правилно сключване на трудови договори - решения и съвети от експерти

Повече детайли тук

Кодекс на труда 2021
Кодекс на труда 2021

Повече детайли тук


Друг важен момент на демаркетинга е да определи печелившите клиенти и да  елиминира непечелившите. Фирмата не може да си позволи директно да заяви, че не желае да има непечливши клиенти. Това би накърнило имиджа на фирмата. Затова се използват демаркетингови стратегии. 
Демаркетинга се използва и за други цели. Много фирми искат да изглеждат като, че не искат да продават продуктите си на всики, това ги прави по-привлекателни в очите на клиентите и те правят повече продажби.

Tags: демаркетингмаркетингмаркетингови стратегии

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 4.5 of 5 - 2 гласа.

Статии

4 маркетингови урока от пандемията

от Biznesidei.bg
01 Април 2022
Коронакризата промени много аспекти от ежедневието ни, а неизменно промените се...

Защо е добра идея да се концентрирате върху директния маркетинг

от Biznesidei.bg
17 Февруари 2022
Да предлагате направо на целевите си клиенти има редица предимства, особено за...

3 начина, по които COVID-пандемията промени маркетинга

от Biznesidei.bg
25 Януари 2022
Когато средата се промени, всичко, което се влияе от нея, неминуемо я следва. В...

Технологиите променят маркетинга завинаги

от Biznesidei.bg
02 Декември 2021
Смарт устройствата се развиват стремглаво, което неминуемо води до изменения в...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.