от Александър Ковачев
5927
25 Февруари. 2014
Социални мрежи
59% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
5
от 1 глас
Оценка на потребителя
Ако Ви кажем, че за да поддържате марката си се нуждаете много от страстните Ви хейтърите си ще се учудите ли? Не се учудвайте! Kraft през 2011 започна кампания с цел поляризиране и сблъскване на подръжниците на марката с тези, които я мразят. Резултатът беше наистина много интересен. Тези, които Ви мразят могат да бъдат наистина полезни, стига да знаете как да ги използвате. Как ли?
Първия начин разбира се е чрез социалните медии. Хората атакуват непрестанно марките по всички канали на социалните медии и ако Вие се опитвате да ги скриете и да ги игнорирате е свършено с Вас.
Първото, което трябва да направите е да анализирате дали сте марка, която може да поляризира потребителите. Ако тези, които мразя марката са долу горе толкова, колкото и тези, които я обичат Вие сте марка, която поляризира потребителите.
Направете си анкета с точки:
1 - мразя
2 - изобщо не харесвам
3 - не харесвам много
4 - не харесвам
5 - нямам мнение
6 - харесвам
7 - много харесвам
8 - много много харесвам
Хората, които отговорят с 1 и 2 трябва да бъдат наравно с тези, които отговорят с 7 и 8.
Трудови правоотношения със служители в затруднение – наръчник за работодатели
Повече детайли тук
Счетоводни аспекти на разчетите в бюджетните организации - вземания и задължения
Повече детайли тук
А какво трябва да правите след това?
Успокоявайте хората, които мразят марката Ви. Както доброто мнение, така и лошото се разпространява сред потребителите много бързо. Идентифицирайте най-големите врагове на фирмата и ги накарайте да използват някои от продуктите Ви безплатно за да могат да Ви опознаят отначало. Даже можете да се срещате с тези хора, които Ви мразят за да намерите решение на техните проблеми. Или с други думи, превърнете враговете Ви в приятели.
Провокирайте хората, които мразят марката Ви. Ако сте сигурни в лоялността на клиентите, които Ви обичат можете да опитате този вариант, който е малко рискован. Създайте конфликт и оставете последователите Ви да ви похвалят. Така ще привлечете вниманието на потребителите в номер 5, които нямат мнение. Като видят, че марката Ви има толкова подръжници ще променят мнението за продуктите Ви.
Засилвайте действията на поляризация. След като вече имате образувана поляризация, трябва да я засилвате като развивате своите продукти.
Tags: поляризация на потребителиполяризациямаркетинг
Сподели своя коментар0 Коментари