Искате ли успех, откажете се от честите ценови отстъпки
176
0
25 Март. 2022
Управленски грешки

37% от читателите смятат, че тази статия е полезна
46% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
29% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
46% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
29% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
5
от 1 глас
от 1 глас
Оценка на потребителя
Един от най-популярните инструменти за стимулиране на продажбите са намаленията на цените. По принцип в тях няма нищо лошо, но има известен риск да навредят на бизнеса Ви.
Ето няколко негативни влияния, които могат да окажат, ако прекалявате с тях:
1. Ниските цени оставят впечатление, че стоките Ви не си струват пълната цена.
Колкото по-често предлагате дадена стока с отстъпка за кратък период от време, толкова повече карате потребителите да мислят, че стоката Ви просто не си струва стандартната цена. Ако определен продукт вече не е толкова актуален или имате и по-добър в номенклатурата си, вместо да намалявате цената от време на време, по-добре я понижете трайно и продавайте на новата цена.
2. Превръщате продукта си в заместител на по-добри.
Намаленията може и да накарат хора, които не са купували от Вас, да го направят. Това обаче няма да ги превърне в постоянни клиенти, а само в такива, които купуват от Вас, защото и само когато им е по-изгодно. Целта Ви е да убедите потребителите в качествата на продукта си и това, че той си заслужава цената, за да генерирате редовни продажби и при стандартно заплащане.
3. Карате клиентите да очакват намаленията Ви.
Ако често ползвате отстъпки от цените, ще стимулирате клиентите да ги очакват и да купуват само тогава, когато отстъпките са налични. Намаленията нямат ролята да подкопават продажбите на стандартна цена, но ще имат такава роля, ако ги ползвате твърде често.
4. Губите увереност в продукта си.
Качествените стоки, които отговарят на нуждите и желанията на клиентите, не се нуждаят от намаления, за да се продават. Ако за да продавате нещо, непрекъснато трябва да ползвате ценови стимули, сами ще подкопаете доверието в стоката си. А така ще спрете да я предлагате на реалната ѝ цена.
5. Изкушавате се да намалите разходите.
Когато печалбата от дадена продажба е по-ниска, изкушението да намалите разходите за произвеждане на продавания продукт е значително. А за да намалите разходите си, ще трябва да разчитате на по-евтини, а така и по-некачествени суровини. Или на по-евтини и по-малко надеждни процеси на производство. Или на по-слабо квалифицирана работна ръка, на която се плащат по-ниски възнаграждения. Съответно от това ще страда качеството на продукта Ви и той вече действително няма да си заслужава стандартната цена.
За да се предпазите от тези опасности, ползвайте отстъпките като ексклузивни оферти към определени групи клиенти или по определени поводи.
източник: entrepreneur.com
___________________________________________
изображение от: Artem Beliaikin on Unsplash
___________________________________________
изображение от: Artem Beliaikin on Unsplash
Колко е полезна тази информация?
Оценете като използвате звездичките
Oценка:
Оценка
5
of 5
- 1 глас.
Статии
7 проблема с Вашия бизнес сайт, които трябва да решите
от Biznesidei.bg
10 Май 2022
За да имате полза от Интернет страницата на бизнеса си, тя трябва да е достатъчно...
4 грешки, които да избягвате, когато избирате лого за фирмата си
от Biznesidei.bg
21 Април 2022
Логото е един от най-важните визуални елементи на бизнеса. Той е сред нещата, по...
4 знака, че не бива да купувате този бизнес
от Biznesidei.bg
19 Април 2022
Да придобиете вече съществуваща фирма е изкушаващо, защото ще Ви спести усилия и...
2 значителни проблема в бизнеса, които трябва да избягвате
от Biznesidei.bg
29 Март 2022
Както неведнъж сме писали, предприемачеството е колкото благодатна, толкова и...
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Сподели своя коментар0 Коментари