6 случая, в които трябва да откажете работа
7950
0
30 Март. 2017
Успешни практики

61% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
5
от 1 глас
от 1 глас
Оценка на потребителя
Колкото и да има нужда от пари, понякога бизнесът трябва да отказва работата, която му се възлага.
В противен случай рискува да загуби повече, отколкото ще спечели. Бъдете внимателни и не се лъжете от парите, които Ви се предлагат, защото не всяка загуба на ресурси е свързана със загуба на пари.
Ето при какви случаи е по-добре да отклоните желанието на клиентите да работят с Вас:
1. Когато не са склонни да Ви платят, колкото заслужавате.
Определете ценовото си равнище и се придържайте към него без изключение. Ако получите по-малко, отколкото заслужавате, ще съжалявате, че сте поели работата. Освен това клиентите, които се пазарят за по-ниска цена, често се оказват проблемни. Ако за една услуга трябва да платят Х лв., те ще очакват да платят същото за друг тип услуга. Така че по-добре се концентрирайте върху хората, които са готови да платят пълната сума за това, което предлагате.
2. Когато нямате време.
Да, приходите биха били много полезни, но е по-добре да си спестите стреса и да се застраховате срещу претупването на другите си задължения, за да вместите това. По-добре обяснете на клиента, че в момента не можете да поемете работата, защото сте прекалено заети и не искате да му предлагате ниско качество.
3. Когато сроковете са прекалено ниски.
Защо Ви е да приемате работа, в която трябва да се състезавате с часовника от самото начало? Да, клиентите са важни, но ако те не са наясно със собствения си интерес, покажете им го. Прибързаното изпълнение води до грешки и ниско качество. Не правете компромиси със своето.
4. Когато работата не съвпада с нишата, в която се развива фирмата Ви.
Бъдете наясно с това какво умеете да правите най-добре и се придържайте към него. Няма нищо лошо да излезете на нови пазари, но ако не сте подготвени добре за това, не рискувайте позитивната си репутация. По-добре е първо да усвоите нужните умения, едва след това да се заемате със задачи, които им съответстват.
5. Когато работата просто не е интересна.
Докато фирмата тепърва стъпва на крака, най-вероятно ще се налага да приемате всякаква работа. Когато вече се стабилизира и можете да си го позволите, се заемайте с онези задачи, които са Ви интересни. За да не се чувствате виновни, тъй като тази причина на пръв поглед е маловажна, добра идея е да имате контактите на свои колеги от бранша. Така ще можете да препратите към някой от тях всеки клиент, с чиито заявки не бихте искали да се заемете.
6. Когато имате лошо предчувствие.
Понякога инстинктът може да Ви покаже с кои клиенти не трябва да работите. Ако имате лошо предчувствие или нещата изглеждат "прекалено хубаво, за да са истина", по-добре откажете поръчката. Това може да Ви спести значителни главоболия, колкото и ирационално да изглежда.
източник: entrepreneur.com
Колко е полезна тази информация?
Оценете като използвате звездичките
Oценка:
Оценка
5
of 5
- 1 глас.
Статии
Как да повишите цените без да изгубите клиенти
от Biznesidei.bg
22 Май 2018
Качествените продукти си струват цената. Дори и тя да не е особено ниска. Ако...
Защо е по-умно да продавате на корпоративни, а не на битови клиенти
от Biznesidei.bg
17 Юни 2016
Ако се питате дали да произвеждате продукти за крайни или корпоративни клиенти,...
5 бързи съвета за добро управление на финансите в малкия бизнес
от Biznesidei.bg
06 Април 2021
Парите са това, което "движи" бизнеса. Няма как да стартирате без тях, няма как да се...
5 причини едно бизнес партньорство да се провали
от Biznesidei.bg
30 Март 2021
Създаването на бизнеса заедно с партньор носи доста позитиви. Най-малкото...
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Сподели своя коментар0 Коментари