Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

Кога да спрете да се конкурирате

от
15855 0 27 Ноември. 2015
Планиране и стратегии

Кога да спрете да се конкурирате
59% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Нека си го кажем: всяка фирма трябва да се справя с конкуренцията. Съревновавате се за офертите си, цените си, ползите, които предлагате на клиентите и много много други бизнес фактори. През по-голямата част от времето конкурирането е част от играта и всички страни в нея се стремят да проявяват спортсменство доколкото им е възможно.

През по-голямата част от времето говорите за ползите от продуктите и услугите Ви и за качествата на фирмата си, като избягвате да споменавате негативите на конкурентите си. Но те не винаги следват това неписано правило. Случва се да прибягват до лъжи и други не особено честни способи, за да се изкачат по стълбичката на успеха. Ако Ви се случи подобно нещо, трябва да отстъпите и да спрете да се конкурирате. Въпросът е как.
 
Такъв сценарий в практиката.
 
Ето един пример, който да онагледи ситуация като гореспоменатата. Фирма А е пионер в своята индустрия, заема най-големия пазарен дял и е най-добре позициониранa. Това ѝ дава възможността да продава на по-ниски цени и все пак да има високи приходи от количества.
 
Нещата обаче се променят: нов конкурент се представя на пазара и целта му е една - да победи фирма А в ценовото конкуриране. И този конкурент - фирма Б - е готов на всичко, за да постигне целта си.
 
Фирма Б решава да не играе по правилата на конкуренцията. Поставя цена на продукта си на половина от пазарната, търси всевъзможни начини да открадне лична информация за клиентите на другите фирми на пазара и какво ли още не. Още повече - фирма Б преувеличава качествата на продукта си, което не ѝ носи проблеми по време на първата фаза на продажби (но го прави в последствие, защото клиентите отказват да направят повторни покупки).
 
Още по-лошо, фирма Б си позволява да излъже потребителите за качеството на продуктите, предлагани от фирма А, измисля истории, с които да подрони репутацията на фирма А. Целта, естествено, е клиентите на фирма А да се оттеглят.

Точно това е моментът, в който вече няма никакъв смисъл да се конкурирате.
 
Какво решение е взето за справяне със ситуацията във фирма А?

Правилно сключване на трудови договори - решения и съвети от експерти
Правилно сключване на трудови договори - решения и съвети от експерти

Повече детайли тук

Съветник: Данъци и такси на моята фирма - 12-месечен абонамент
Съветник: Данъци и такси на моята фирма - 12-месечен абонамент

Повече детайли тук

Съветник: ТРЗ и осигуряване от А до Я - бр. 31, януари 2021
Съветник: ТРЗ и осигуряване от А до Я - бр. 31, януари 2021

Повече детайли тук


 
Вместо да отвърне на удара с удар, фирма А просто посреща твърденията така: в отговорите си, тя добавя секция, в която описва (съвсем общо и без да именува) своите конкуренти и какви силни страни има в сравнение с тях. С демонстрирането на тези факти, фирма А си връща клиентите, защото те успяват да забележат слабостите на останалите организации на пазара и взимат решение на купуват от надежден източник. При това фирма А запазва достойнство и не използва името на нито един от конкурентите си.
 
Друга стъпка, която фирма А предприема, за да поправи вредите, е публикуването на реални впечатления от клиенти, потребявали продуктите ѝ. 
 
Третата стъпка на фирма А е да създаде продукт в ниския ценови регистър, за да могат клиентите ѝ да усетят разликата между евтиния нискокачествен продукт и качествения, за който ще трябва да платят малко повече.
 
Резултатът
 
И трите стъпки дават резултат. Негативите са коригирани, вредите минимизирани, а репутацията на фирма А - по-висока от всякога. Причината е проста: действително висококачественият продукт, коректното отношение към конкурентите и най-вече - липсата на всякакви опити за измама, са онова, което кара клиентите да имат доверие на бизнеса.
 
Заключение
 
Когато се конкурирате, правете всичко възможно да изплувате над конкурентите си, но не жертвайте достойнството и реномето на фирмата си. Клиентите, дори и след определено време, разпознават нечестния бизнес и се отказват от него в полза на честния.
 
Дори и да сте изправени пред трудни времена, използвайте всички честни и спортсменски средства да си върнете изгубените позиции, но не падайте по-ниско от репутацията си.
 
източник: entrepreneur.com

Tags: нелоялна конкуренцияклиентипазарконкуренция

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

5 въпроса, които да си зададете, преди да вземете бизнес заем

от Biznesidei.bg
25 Май 2021
Парите движат бизнеса. Необходими са Ви, за да го създадете, да го развивате, да го...

5 стратегии за бизнес развитие

от Biznesidei.bg
10 Януари 2020
Ако бизнесът Ви си е стъпил на краката и генерира достатъчно печалби, е време да се...

Какво можете да научите от счетоводния баланс?

от Biznesidei.bg
03 Юли 2018
В най-общ смисъл счетоводният баланс представя активите и насрещните им пасиви, с...

2 проблема с харченето, стоящи пред бизнеса

от Biznesidei.bg
21 Ноември 2017
Ако сте стартирали бизнес или подобно нещо Ви предстои, със сигурност мислите за...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.