Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

10 страхотни съвета за интервюто от истински мениджъри по човешки ресурси

от
6489 0 09 Март. 2016
Кандидатстване за работа

10 страхотни съвета за интервюто от истински мениджъри по човешки ресурси
67% от читателите смятат, че тази статия е полезна
35% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
47% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Когато сте в разгара на търсенето на работа, Ви се иска да имате възможност да надникнете в това какво действително искат от Вас интервюиращите.

Това е особено сложна задача, поради факта, че всички мениджъри по човешки ресурси и работодатели са различни и имат вариращи изисквания. Ако все пак използвате социалните мрежи, да опознаете предварително интервюиращия, ще можете в общи линии да се ориентирате.
 
Въпреки това, за да се представите добре, трябва да сте наясно не само какви изисквания има към професионалните Ви качества, но и към поведението Ви на самото интервю. Ето какви съвети ще Ви дадат за това няколко мениджъри по човешки ресурси:
 
1. Бъдете наясно кога трябва да замълчите.
 
"Ок е да спрете да говорите. Интервюирал съм твърде много хора, които просто не знаят кога да млъкнат. Някои са прекaлено нервни. Други са неуверени. Някои въобще не се замислят преди да заговорят и на всичкото отгоре се опитват да надприказват интервюиращия, докато той преминава към следващия въпрос." - Reddit
 
Има случай на интервюиращ, който се е сблъскал с иначе квалифициран кандидат, който потъпкал всичките си шансове да получи работата, като отговарял прекалено обстоятелствено и показал, че не умее да води разговор и да се съобразява със събеседника си. Което също показало, че кандидатът не е в състояние да организира мислите си. - US News
 
2. Подгответе качествено и уникално мотивационно писмо.
 
"Мотивационните писма са действително важни. Да, през цялото време повтаряте едно и също, но този документ е шансът Ви да ми докажете, че сте подходящ. Да умеете да рекламирате себе си по този начин е страхотно качество. И прави четенето много по-лесно." - Reddit

ТРЗ в сферата на образованието - практическо ръководство
ТРЗ в сферата на образованието - практическо ръководство

Повече детайли тук

Данъчните закони в практиката – решения на казуси
Данъчните закони в практиката – решения на казуси

Повече детайли тук

Правилно прекратяване на трудови договори - решения и съвети от експерти
Правилно прекратяване на трудови договори - решения и съвети от експерти

Повече детайли тук



Малка част от кандидатите за работа отделят време на това да подготвят уникално мотивационно писмо, което да им позволи да изпъкнат сред останалите, дори и всъщност  да не са най-добрите кандидати. - US News
 
3. Да, добрите маниери имат значение.
 
"Не прекъсвайте интервюиращия, докато Ви задава въпроси, опитвайки се да допълвате изреченията му, сякаш сте на едно и също ниво. Невъзпитано и дразнещо е." - Reddit
 
"Винаги бъдете учтиви с всеки от фирмата, с който контактувате преди да влезете на интервюто. Ако се държите лошо с рецепциониста, най-вероятно той ще разговаря с интервюиращия за това. Още повече, че никога не е твърде рано да започнете да си печелите приятели сред служителите." - Reddit
 
4. Бъдете точни, но никога не идвайте твърде рано.
 
Препоръчително е кандидатите да идват за интервю не повече от 5 минути по-рано. Ако отидете прекалено рано, можете да създадете неудобство на интервюиращия, което да Ви постави в неизгодна позиция още в момента, в който го срещнете. - US News
 
"Не закъснявайте! Ако все пак закъснеете, знайте, че "Не можах да намеря сградата..." и "Не мислех, че ще отнеме толкова време да стигна..." са ужасни извинения. Карат ме да мисля, че Ви липсват умения да проучвате и да планирате." - Reddit
 
5. Бъдете подготвени.
 
"За бога, направете малко проучване предварително и подгответе няколко въпроса за длъжността или работодателя. В края на интервюто, ако попитам кандидат за въпросите му (което правя винаги), а той няма никакви, чувствам, че той всъщност не иска работата. Интервюто е процес, който дава възможност да разберете дали предлаганата работа е подходяща за Вас. Използвайте я." - Reddit
 
6. Докажете, че сте уникални.
 
"Най-важното нещо, което трябва да запомните на интервюто, е, че се състезавате с други кандидати и искате да се отличите от тях. Всеки е квалифициран за позицията, а самата цел на интервюто е да открие дали можете да се представите в реални живот, както сте го направили на хартия. (И да покаже дали личността Ви е добро попълнение за екипа.) Цялата Ви работа е да накарате интервюиращия да Ви запомни." - Reddit
 
7. Бъдете честни.
 
"Не лъжете... просто не го правете. Ще разберат. Може да не стане веднага, но истината винаги излиза наяве и това, което изглежда като малка лъжа, ще се разрасне като снежна топка по склон, докато съвсем не излезе от контрол." - Reddit
 
Избягвайте да отговаряте с думата "перфекционизъм" на въпроса "Коя е най-голямата Ви слабост?". Това може да Ви накара да изглеждате неестествени или да покаже, че се опитвате да избегнете откровения отговор. Да не дадете реалистичен отговор, може да накара интрвюиращия да мисли, че не можете или не искате да дадете действителна представа за това какво у себе си трябва да подобрите. - US News
 
8. Запознайте се с фирмата предварително.
 
"Това изглежда толкова естествено, а още не спирам да се удивлявам колко много хора - дори и по-възрастни - не отделят време да се запознаят с компаниите и хората, които ще ги интервюират. Просто няма извинение в днешната ера на Интернет и подобно поведение ни кара да мислим "защо да Ви наемаме, когато Вие не можете да направите едно обикновено проучване как работим?" - Career Structure
 
9. Изпратете благодарствено писмо.
 
"Да изпратите писмо с благодарност не е просто проява на добри маниери. При проучване на CareerBuilder повече от 1 на всеки 5-ма мениджъри по човешки ресурси казват, че най-вероятно няма да наемат кандидат, който не им изпраща благодарствено писмо." - Career Builder
 
"Дори и да мислите, че предложението за работа Ви е "в кърпа вързано", винаги можете да увеличите шансовете си да получите длъжността, ако изпратите писмо с благодарности." - Fast Company
 
10. Бъдете търпеливи.
 
"Моля Ви, не търсете информация за резултатите ежедневно. Това не показва, че сте отдадени или ентусиазирани. В най-добрия случай ще изглежда досадно, а в най-лошия ще покаже, че не уважавате времето на интервюиращия. Трябва да запомните, че мениджърите по човешки ресурси взимат решенията за назначаване докато изпълняват своите обичайни задължения, така че не се обезкуражавайте, ако не се свържат с Вас веднага." - Reddit
 
"Съветът ми? Изпратете благодарствен имейл веднага след всяко интервю и след това изчакайте. Ако получите друга оферта и решите да я приемете, уведомете фирмите, в които сте кандидатствали. Смятам, че всеки назначаващ на планетата иска да даде пъврокласно изживяване на кандидатите, но разполага с ограничени ресурси. Ако сте твърде агресивни по време на интервюто, компанията ще си помисли: "За ръководенето на този служител ще трябва да отделяме доста време, ако го наемем. Следващият!" - Brazen
 
Повтаряме, всеки интервюиращ е различен и не всички са съгласни с посочените по-горе съвети. Но много такива споделят сходни мнения по гореизложените теми. Да обърнете внимание на тези съвети, може да Ви помогне да се отличите от конкурентите си и в крайна сметка да получите работата.
 
източник: theundercoverrecruiter.com

Tags: на интервю за работакак да се държим на интервю за работакандидатстване за работа

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

Какво да НЕ правите преди и след интервю за работа

от Biznesidei.bg
08 Април 2022
Не е лесно да убедите работодателя, при когото кандидатствате, да Ви назначи. В...

До 29-ти октомври младежи висшисти могат да кандидатстват за първа работа по програма Старт на кариерата

от Biznesidei.bg
05 Октомври 2021
1918 нови работни места са обявени по програма „Старт на кариерата”. От 04-ти...

Качествата, които ще Ви помогнат да получите длъжността, за която кандидатствате

от Biznesidei.bg
04 Декември 2020
Образованието, опитът и уменията не са единственото важно за търсещите персонал....

3 неща, които да не правите след интервюто

от Biznesidei.bg
07 Септември 2018
Без значение дали длъжността изисква 1 или няколко интервюта преди да стане ясно...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.