Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

Какво да НЕ правите преди и след интервю за работа

от
764 0 08 Април. 2022
Кандидатстване за работа

Какво да НЕ правите преди и след интервю за работа
61% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Не е лесно да убедите работодателя, при когото кандидатствате, да Ви назначи. В крайна сметка факторите, които влияят на избора на нов служител са множество.

Важното е да направите каквото зависи от Вас. А от Вас зависи да не допускате следните грешки:
 
Преди интервюто:
 
1. Неглижиране на външния вид.
 
Не е необходимо да отидете облечени в костюм, ако кандидатствате за длъжност, която не го изисква. Трябва, обаче, да подберете подходящ тоалет, който да отговаря на работата, за която кандидатствате. Може да е очевидно, но следва да се погрижите за демонстрацията на добра хигиена, като обърнете внимание на детайлите.
 
2. Закъснение за интервюто.
 
Ако искате веднага да направите впечатление за немарливост, закъснението е сигурният начин. То ще покаже на работодателя, че и на работа няма да проявявате точност. А кой иска да плаща на някой, който системно не отработва пълното си работно време? Още повече, ако на работа ще се налага да се срещате с клиенти, пред които ще подроните авторитета на фирмата.
 

Правилно прекратяване на трудови договори - решения и съвети от експерти
Правилно прекратяване на трудови договори - решения и съвети от експерти

Повече детайли тук

ТРЗ в сферата на образованието - практическо ръководство
ТРЗ в сферата на образованието - практическо ръководство

Повече детайли тук

Трудови правоотношения със служители в затруднение – наръчник за работодатели
Трудови правоотношения със служители в затруднение – наръчник за работодатели

Повече детайли тук


3. Грубо отношение.
 
Ако при интервюто Ви посрещне рецепционист или други служител, да се отнесете грубо или неуважително с него е особено голяма грешка. Не мислете, че този служител няма да сподели наблюденията си с работодателя. Напротив - отношението към първия човек, когото срещате в дадена фирма, показва какво ще бъде отношението Ви към подчинени и колеги, ако Ви назначат. А и до определена степен демонстрира дали уважавате самата фирма.
 
По време на интервюто:
 
1. Фамилиарничене с интервюиращия.
 
Интервюто е форма на малко или много официално общуване. Можете да покажете учтивост и внимание към човека отсреща, но не си позволявайте да прекрачвате границата. Това показва липса на професионализъм.
 
2. Свръхочаквания за заплатата.
 
Ако нямате предходен опит на дадена длъжност, да искате висока заплата е неразумно. Още по-неразумно е, ако в момента кандидатствате за първата си работа. За да не изпаднете в ситуация да поискате повече, отколкото е адекватно, проучете какво е равнището на възнагражденията за длъжността, за която кандидатствате. Вариант за това е да разгледате обявите за работа.
 
3. Прекалена увереност.
 
Арогантността действа отблъскващо. Няма нищо лошо да вярвате в собствените си сили и да се гордеете с постиженията си. Но ако прекалявате, ще оставите впечатление за някой, с когото хората трудно ще се сработят.
 
4. Нечестност.
 
Не си позволявайте да лъжете интервюиращия. Ако твърдите, например, че владеете перфектно даден език, необходим за длъжността, и Ви назначат, а после се окаже, че едва говорите езика, просто ще Ви освободят. Спестете си тази загуба на време, спестете я и на интервюиращия. 
 
източник: businessnewsdaily.com
 
____________________________________________

изборажение от: Sora Shimazaki, pexels.com
 
 

Tags: интервю за работакандидатстване за работана работа

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

Какво общо имат търсенето на работа и X faktor

от Biznesidei.bg
27 Октомври 2015
Има много подобни неща между кастингите на X factor и търсенето на работа. Започвате...

До 29-ти октомври младежи висшисти могат да кандидатстват за първа работа по програма Старт на кариерата

от Biznesidei.bg
05 Октомври 2021
1918 нови работни места са обявени по програма „Старт на кариерата”. От 04-ти...

Качествата, които ще Ви помогнат да получите длъжността, за която кандидатствате

от Biznesidei.bg
04 Декември 2020
Образованието, опитът и уменията не са единственото важно за търсещите персонал....

3 неща, които да не правите след интервюто

от Biznesidei.bg
07 Септември 2018
Без значение дали длъжността изисква 1 или няколко интервюта преди да стане ясно...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.