Култивирането на иновации - директен път към печалби
12171
0
18 Ноември. 2015
Иновации
28% от читателите смятат, че тази статия е полезна
56% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
56% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
5
от 1 глас
от 1 глас
Оценка на потребителя
Има ли хора във фирмата Ви, които открито заявяват, че не са креативни? Може би дори Вие сте един от тях.
Но не приемайте това за свършен факт, защото всеки е способен да развие иновативни идеи, дори и тези, които се считат некреативни. Във всеки един от каналите на комуникация с клиенти, във всяка една структура на фирмата Ви се крият "семена" на иновация. Вашата задача е да ги откриете и култивирате.
Къде са скрити те обаче?
Отделът по продажби.
Екипът, който се занимава с продажбите, е способен да идентифицира семенцата на иновация по време на ежедневното си общуване с реални и потенциални клиенти. Продавачите могат да определят липсващи функционалности на продуктите, които клинетите изискват, и който е възможно Ваш конкурент да предлага.
Директните разговори с клиенти от страна на Вашите продавачи Ви дават ценна обратна връзка по отношение на всички компоненти на предлаганите от Вас продукти. Тази информация може да Ви помогне да развиете иновативни нови функции и допълнение към това, което вече продавате, за да го направите по-привлекателно за аудиторията.
Внимателните продавачи също могат да Ви дадат информация за начина, по който клиентите ползват продуктите. В много случаи това, което потребителите правят при употребата на дадена стока, може да покаже къде тя е неефективна.
След като идентифицирате неефективностите, те се превръщат в "семена" на иновация, които можете да използвате както за подобряване на съществуващи продукти, така и за създаване на нови.
Обслужването на клиенти.
Обслужването на клиентите Ви е отделът, който може да идентифицира голям набор от проблеми, посредством оплакванията и обратната връзка, която получава от потребителите. Всеки един проблем, за който се е оплакал един клиент, най-вероятно всъщност е срещан от голям брой потребители.
Решаването на тези проблеми може да повиши удовлетвореността на потребителите Ви и да намали броя връщания на продукти. Служителите Ви, които се занимават с обслужването, могат да определят проблемите, с които се срещат клиентите Ви. Тези общи проблеми дават ценни възможности за промени във функциите, допълненията към продуктите, дори в опаковката, с оглед потребителите да са все по-доволни от Вас.
Маркетинговият отдел.
Вашият маркетингов отдел отделя много голямо внимание на пазара, в който оперира фирмата Ви и където се предлагат продуктите и услугите Ви. Следейки индустриалните тенденции на същия, а и на международния пазар, маркетинговият отдел може да определи потенциални проблеми (също "семенца" на иновация), които са предизвикани от тенденциите. Ранното идентифициране на проблемите ще даде на компанията Ви възможност първа на пазара да предложи решение.
Маркетинговият Ви екип също наблюдава развитието на конкурентните продукти и пазарния сегмент, който те и допълненията им заемат. Тези данни също Ви носят възможност да откриете подходяща иновация.
Продуктовия отдел.
Екипът, който се занимава с разработката на продуктите, обикновено се занимава с изготвянето на креативни идеи. Докато създава и тества продуктите, екипът идентифицира потенциални проблеми или неефикасности в продукта и дизайна му.
Някои от тези проблеми се решават на фазата на разработка, докато други се превръщат в семена на иновация, които в последствие биват реализирани.
Всички други, от генералния мениджър до чистача.
Всеки в компанията може да бъде източник на идеи по различни начини. Едни чрез следене на тенденциите, други - чрез личен клиентски поглед, който може да бъде от полза.
Не е лоша идея дори да дадете своя продукт на някои от служителите си, дори на чистача си (ако, разбира се, продуктът Ви позволява това), и да ги помолите да го използват известно време. А след това да поговорите с тях за всичко, което им е направило впечатление - и за положителното, и за отрицателното.
В крайна сметка всеки в организацията Ви е заинтересован от нейното развитие. Всеки гради впечатления и може да предложи мнение. Колкото и необективно да е то, всяко мнение е едно семенце на иновация само по себе си.
източник: entrepreneur.com
Колко е полезна тази информация?
Оценете като използвате звездичките
Oценка:
Оценка
5
of 5
- 1 глас.
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Сподели своя коментар0 Коментари