Маркетингов бюджет, хвърлен на вятъра: 8 грешки на малкия бизнес
9282
0
18 Април. 2016
Управленски грешки
59% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
5
от 1 глас
от 1 глас
Оценка на потребителя
Всяка неефективна тактика и неподходяща реклама кара малкият бизнес да хаби ценните си финансови средства. А тъй като става дума за малък бизнес, бюджетът е доста ограничен, поради което трябва да се разходва изключително разумно.
С оглед да си осигурите именно тази разумност на харченето, трябва да се отървете от няколко лоши навика, които ще саботират успеха Ви:
1. Да ползвате социалните мрежи само за да покажете съществуването си.
Рекламите във Facebook се плащат, както и на повечето други места. Цените не са високи, да, но има ли смисъл да влагате каквито и да било средства, когато не получавате реални приходи?
Вместо да ползвате рекламата в социалните мрежи, просто за да покажете бизнеса си на повече хора, ползвайте ги, за да изградите списъка си с имейли. Комуникирайте директно с целевите си потребители и събирайте техните имейли.
2. Да очаквате твърде много от самото начало и бързо да се разочаровате.
Много малки фирми затварят врати скоро след като са стартирали. Някои не успяват да се достигнат дори до втората си година на работа. Проблемът? Преувеличени очаквания. Не просто желанието бързо да се получат печалби, а нуждата от тях. Когато това не се случи, следва разочарование и отказ от самия бизнес.
Решението е просто. Очаквайте 2-годишен период на суша, преди бизнесът Ви да започне да регистрира някакви по-значителни приходи. Използвайте рекламите си внимателно и пестете средствата си. Не се отчайвайте от факта, че няма как да постигнете бърз успех.
3. Да не разбирате аудиторията си.
Ако не разбирате клиентите си, по-добре дарете рекламния си бюджет за благотворителност.
Трябва да изучите поведението на клиентите си. Начинът им на мислене. Нуждите, желанията, изискванията им. Направете го преди да започнете да рекламирате и преди да създадете каквото и да било съдържание.
Самият смисъл на рекламата Ви е тя да достигне и да повлияе на аудиторията Ви. За целта трябва да знаете КОЯ именно е аудиторията Ви.
4. Да не знаете как сте привлекли най-добрите си клиенти.
Трябва да сте наясно какво е спечелило на Ваша страна хората, които купуват от Вас редовно и в сравнително големи количества. Върховите 20% от клиентите Ви са онези, които в обичайния случай формират 50% от приходите Ви.
5. Да прилагате големи еднократни рекламни кампании.
Има страшно много страхотни маркетингови тактики. Някои работят много добре, но повечето - не - особено тези, при които имате само един опит, за да ги накарате да проработят.
Малкият бизнес има лимитиран маркетингов бюджет, така че не трябва да се хвърля в скъпоструващи кампании, които не са тествани предварително.
Решението? Първо отделете малък бюджет и тествайте идеята си за реклама. Ако не проработи с малък бюджет, какъв е смисълът да влагате много пари?
6. Да не следите маркетинговите си резултати.
Не е достатъчно да изпращате рекламни имейли и да изготвяте кампании в социалните мрежи. Важно е не просто да познавате инструментите на рекламата си, а и да анализирате резултатите от тях. В противен случай няма да знаете какво работи и какво не.
Поправете тази грешка, като започнете да проследявате реакциите на клиентите, да изготвяте доклади, да изграждате стратегиите си спрямо тези резултати. Не забравяйте, разбира се, да следите резултатите от всички свои маркетингови усилия - включително телемаркетинговите.
7. Да се стараете прекалено много.
Като малък бизнес разполагате с ограничени ресурси. Нямате маркетингов отдел. Вероятно имате 2-3-ма души, които се занимават с рекламирането. Може би дори по-малко.
Затова не можете да се занимавате с всичко. Не е нужно да рекламирате във всяка социална мрежа, да публикувате съдържание навсякъде, да използвате всички маркетингови трикове, за които сте чели. Фокусирайте се върху това да познавате клиентите си и да ползвате тези канали на комуникация, с чието съдействие ще достигнете до хората, които действително искат да купят от Вас.
8. Да не коригирате маркетинговата си стратегия в продължение на години.
Маркетингът еволюира. Променя се бързо. За да достигнете до потребителите си и да ги спечелите, трябва да актуализирате усилията си непрекъснато. Иначе казано - ако един единствен бизнес компонент се развива, трябва да се развивате и Вие в унисон с него.
източник: entrepreneur.com
Колко е полезна тази информация?
Оценете като използвате звездичките
Oценка:
Оценка
5
of 5
- 1 глас.
Статии
6 грешки в управлението на личните финанси
от Biznesidei.bg
30 Септември 2022
Инвестирането може да Ви донесе приходи, с които да се издържате или поне да...
6 грешки на инвестирането в криптовалути
от Biznesidei.bg
03 Юни 2022
Криптовалутите продължават да набират популярност. Така че е естествено да се...
5 често срещани грешки в инвестирането
от Biznesidei.bg
02 Юни 2022
Вложенията са начин да се борите с настоящата инфлация. Важното е обаче да...
4 грешки, които да избягвате, когато избирате лого за фирмата си
от Biznesidei.bg
21 Април 2022
Логото е един от най-важните визуални елементи на бизнеса. Той е сред нещата, по...
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Сподели своя коментар0 Коментари