Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

Как да се справяме със стреса на работното място?

от
8158 0 25 Юли. 2013
Управление на бизнеса

Как да се справяме със стреса на работното място?
28% от читателите смятат, че тази статия е полезна
56% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Стресът е чувство, което се появява винаги в трудните моменти от нашия живот. Да не се сблъсквате със стреса или ситуациите, които пораждат стрес е почти невъзможно. Затова трябва да приемем, че стресът е част от нашия живот и трябва да можем да го управляваме. Най-често стресът се появява в трудни моменти или в моменти, които сте се насочили към дадена цел. Например всеки ученик и студен изпитва стрес преди изпит, всеки кандидат изпитва стрес преди интервю за работа и това е напълно нормално. В работното място стрес възниква преди оперативки, събрания, презентации и преди приключване на спешни задачи.

Много е трудно да се работи в условия на стрес. Трудно е да се работи със стрсиран шеф или стесирани колеги. Предвид факта, че прекарваме по-голяма част от деня си в работно място е в наша полза да намерим начин да намалим стреса и да превърнем негативната енергия в положителна. Стреът невинаги е отрицателно нещо, той може да бъде и полезен. Стресът ни кара да се стремим да бъдем по-добри в работата си и това е полезната страна на стреса и ако умеен да го използваме по правилния начин можем да спечелим и от стреса. 
 
Както в личен план, така и в работното място е добре да можете да се спавяме със стреса. Това изисква намаляване или ако е възможно отстраняване на факторите, които предизвикват стрес.
 
Ситуации, които причиняват стрес на работното място
 
1. Натовареност на работата
2. Отлагане или неполучаване на повишението, което очаквате.
3. Неясноти относно разпределението на задачите.
4. Неясноти в длъжностната характеристика.
5. Работна среда.
6. Недостатъчни социални права.
7. Закъснение в заплащането на заплатите.
8. Недостатъчни възможности за кариерно развитие.
9. Проблеми в комуникацията между служителите и с шефовете.

Електронно ръководство - Колекция КТ: Коментар по промени до февруари 2021
Електронно ръководство - Колекция КТ: Коментар по промени до февруари 2021

Повече детайли тук

Документиране и счетоводно отчитане на данъците: изменения и допълнения през 2019 г.
Документиране и счетоводно отчитане на данъците: изменения и допълнения през 2019 г.

Повече детайли тук

Правилно прекратяване на трудови договори - решения и съвети от експерти
Правилно прекратяване на трудови договори - решения и съвети от експерти

Повече детайли тук


 
Възможно е да се намали стреса със съзнателен подход към проблемите
 
Независимо от това дали фирмата е малка или голяма трябва да обръща голямо внимание в човешките ресурси. Трябва да се изследват ситуациите, които водят до стрес и трябва да се подобряват условията на работа. Разбира се, това изисква инициатива и от страна на служителите, не бива да се очаква всичко от ръководителите и от човешките ресурси. Трябва служителите да имат ясна длъжностна характеристика и трябва ясно да им се обясни какво се очаква от тях.  Трябва да се увеличи комуникацията и трябва служителите да са наясно със събитията, които засягат фирмата за да бъдат по-заинтересувани от своята работа и фирма. 

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

Акциите, които се справят добре във времена на инфлация

от Biznesidei.bg
14 Октомври 2022
Високата инфлация има 2 основни ефекта върху инвеститорите: понижава стойноста на...

3 вида инвестиции със сравнително нисък риск

от Biznesidei.bg
13 Октомври 2022
Преди да вземете решение на вложите парите си в каквото и да било, трябва да...

Да купувате ли Ethereum сега?

от Biznesidei.bg
11 Октомври 2022
Факт е, че след сливането Ethereum отбеляза ръст, но също е факт, че за последните 30 дни...

5 принципа на стратегията за дългосрочно инвестиране

от Biznesidei.bg
06 Октомври 2022
Без значение в какво ще вложите парите си, правите ли го дългосрочно, добра идея е...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.