от Пламен Иванов
5984
14 Май. 2013
Управление на бизнеса
39% от читателите смятат, че тази статия е полезна
52% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
5
от 1 глас
Оценка на потребителя
Всеки предпремач взема решения ежедневно и тези решения се отразяват на успеха на продуктите, на лоялността на служителите и на цялото „здраве” на самия бизнес. За да можете да вземате най-добрите решения, трябва да мислтие критично и бързо да отстранявате всички проблеми и да изчиствате всички недостатъци, които могат да навредят на бизнеса Ви.
Ние Ви предлагаме три стратегии, които ще Ви помогнат да обмисляте всеки проблем по-ефективно, а така да вземате и по-добри решения.
1. Идентифицирайте целта.
Всеки път, когато се изправите пред решение, този избор се прави с оглед на определена цел или даден резултат, които се стремите да постигнете. Например ако излизате на нов пазар, целта Ви може да бъде да излезете на пазар с най-голям потенциал за разрастване.
Когато идентифицирате целта си, трябва да насочите към нея всяка стъпка от процеса по взимане на решение. Първо трябва да се уверите, че сте наясно с това каква е целта, обсъдете я с екипа си и я използвайте като стартираща точка, не като крайна точка, което означава да започнете планирането на решението с оглед постигане на тази цел, а не просто да планирате някакво решение и заложите целта като резултат.
2. Опознайте всички гледни точки. Когато се срещаме сбизнес проблем, често го гледаме от собствената си перспектива и игнорираме клиентите, потребителите и колегите, които може би имат друга гледна точка по отношение на него. Обмислянето на дадена ситуация само от една гледна точка може да доведе до редица недобри резултати – като продукти, чиито продажби спадат драстично, или до нежелани разходи. Целта на критичното мислене е да доведе тези други гледни точки до обмисляне и вземане в предвид, за да не се неглижира тяхната важност.
За да направите това, трябва да уточните своята гледна точка. Да се запитате какво мислите за тази зитуация. Какво е важно за Вас при създалите се обстоятелства. После да направите предположения за гледните точки на другите, евентуалните антитези на нашите тези.
Правилно прекратяване на трудови договори - решения и съвети от експерти
Повече детайли тук
3. Обмислете последицие от вашето евентуално решение. Всеки избор води до последствия и Вие можете да подобрите вземането си на решения, като обмислите какви последици могат да се появят от различните реакции към дадена ситуация. За да направите това, трябва да обмислите проблемите от много различни гледни точки. Представете си, че сте всеки един от съдружниците си, как биха се чувствали те и как биха действали в отговор на всяка ситуация според собственото си мнение.
Ако направите някакъв избор, който даде лоши резултати като отблъсне клиенти или се отрази негативно върху продажбите, трябва много внимателно да обмислите какви предположения за евентуалните резултати сте пропуснали да направите, което е довело до нежеланите последици. Да знаете какво сте пропуснали, ще Ви помогне да избегнете повтарянето на същите проблеми.
Tags: бизнес идеи
Сподели своя коментар0 Коментари