Приятелството на работа може да продобри кариерата Ви
8150
0
15 Юли. 2014
Кариерно развитие
![Приятелството на работа може да продобри кариерата Ви](https://www.biznesidei.bg/dbimg_small/articole_320/5736252a_img.jpg)
37% от читателите смятат, че тази статия е полезна
46% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
29% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
46% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
29% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
5
от 1 глас
от 1 глас
Оценка на потребителя
Приятелствата между колеги нерядко се оказват ключа към това младите служителите да се чувстват добре на работа и да й отдават повече усилия.
Това е разкрило ново проучване в Linked In. 60% от служителите на възраст между 18 и 14 години споделят, че приятелството им помага да се чувстват щастливи на работа. В допълнение 50% казват, че добрите отношения с колега поддържа мотивираността им, а 39 на сто считат, че работата сред приятели е по-продуктивна.
Това не се отнася само до младежите – почти половината от всички служители, участвали в проучването, вярват, че са по-удовлетворени от работата си, когато я вършат в компанията на по-близки хора.
Отношенията са от значение, защото ни помагат да се чувстваме по-ангажирани, да бъдем по-мотивирани и по-продуктовини. Много по-лесно е да споделиш обратна информация с някого, с когото имаш добри отношения, или да го помолиш за съвет, ако споделяте взаимна симпатия.
Проучването разкрива, че личните отношения между колеги са се развили през позледните години. Призо 70% от младите служители са по-склонни да споделят лична информация, включително заплащане, проблеми в семейството и връзките си, със свои колеги, в сравнение с техните по-възрастни колеги.
Същото се отнася и до мениджмънта. Резултатите от проучването сочат, че един на всеки 3-ма служители на възраст между 18 и 24 години са разговаряли с мениджърите си за проблеми извън работните задължения, в сравнение с 10% от по-възрастните служители.
Естествено това не предполага да споделяме с шефовете си всичко, но е добра идея ръководството да се опита да подобри комуникациите си със слусижителите си, което от своя страна ще подпомогне тяхната производителност и ангажираност.
Ето как може да стане това:
Не ограничавайте разговорите само до формалните срещи и оперативки. Можете да разговаряте докато отивате някъде. Да отделяте минута-две да попитате конкретен служител, с който не сте се виждали от няколко дни, как е и дали всичко при него е наред. Имайте предвид, че разговорите очи в очи са много по-ефективни и показват по-голяма ангажираност от телефонните.
Интересувайте се от личния живот на служителтие си. В крайна сметка те също са хора и личните им проблеми, искате или не, влияят на представянето им на работа. Затова не е лошо да се поинтересувате дали хората Ви са здрави, дали близките им са добре. Дори какви са хобитата им. В края на деня всички сме равни и да не осъзнавате този факт ще попречи да изградите добро общуване със служителите си. А лошото общуване с тях винаги вреди на фирмата.
Поздравявайте, споделяйте, харесвайте. Един обикновен жест в социалните мрежи може да направи чудеса с морала на служителите. Помислете колко добре ще се почувствате, ако Вашият ръководител Ви изпрати електронно писмо, с което Ви хвали за добре свършената работа. А как ще се почувствате ако сподели похвалата си с всички?! Прекрасно е усилената работа да бъде оценена и, споделяйки добрата си оценка публично, Вие помагате за подобряване и на реномето на служителя си, и на това на фирмата си.
Това не се отнася само до младежите – почти половината от всички служители, участвали в проучването, вярват, че са по-удовлетворени от работата си, когато я вършат в компанията на по-близки хора.
Отношенията са от значение, защото ни помагат да се чувстваме по-ангажирани, да бъдем по-мотивирани и по-продуктовини. Много по-лесно е да споделиш обратна информация с някого, с когото имаш добри отношения, или да го помолиш за съвет, ако споделяте взаимна симпатия.
Проучването разкрива, че личните отношения между колеги са се развили през позледните години. Призо 70% от младите служители са по-склонни да споделят лична информация, включително заплащане, проблеми в семейството и връзките си, със свои колеги, в сравнение с техните по-възрастни колеги.
Същото се отнася и до мениджмънта. Резултатите от проучването сочат, че един на всеки 3-ма служители на възраст между 18 и 24 години са разговаряли с мениджърите си за проблеми извън работните задължения, в сравнение с 10% от по-възрастните служители.
Естествено това не предполага да споделяме с шефовете си всичко, но е добра идея ръководството да се опита да подобри комуникациите си със слусижителите си, което от своя страна ще подпомогне тяхната производителност и ангажираност.
Ето как може да стане това:
Не ограничавайте разговорите само до формалните срещи и оперативки. Можете да разговаряте докато отивате някъде. Да отделяте минута-две да попитате конкретен служител, с който не сте се виждали от няколко дни, как е и дали всичко при него е наред. Имайте предвид, че разговорите очи в очи са много по-ефективни и показват по-голяма ангажираност от телефонните.
Интересувайте се от личния живот на служителтие си. В крайна сметка те също са хора и личните им проблеми, искате или не, влияят на представянето им на работа. Затова не е лошо да се поинтересувате дали хората Ви са здрави, дали близките им са добре. Дори какви са хобитата им. В края на деня всички сме равни и да не осъзнавате този факт ще попречи да изградите добро общуване със служителите си. А лошото общуване с тях винаги вреди на фирмата.
Поздравявайте, споделяйте, харесвайте. Един обикновен жест в социалните мрежи може да направи чудеса с морала на служителите. Помислете колко добре ще се почувствате, ако Вашият ръководител Ви изпрати електронно писмо, с което Ви хвали за добре свършената работа. А как ще се почувствате ако сподели похвалата си с всички?! Прекрасно е усилената работа да бъде оценена и, споделяйки добрата си оценка публично, Вие помагате за подобряване и на реномето на служителя си, и на това на фирмата си.
Колко е полезна тази информация?
Оценете като използвате звездичките
Oценка:
Оценка
5
of 5
- 1 глас.
Статии
5 съвета, които да имате предвид на старта на кариерата си
от Biznesidei.bg
24 Юни 2021
Всяко начало е трудно. Затова старирайки кариерното си развитие, е чудесно да...
5 знака, че сте избрали погрешна кариера
от Biznesidei.bg
25 Май 2018
Може би, избирайки специалността си в гимназията или университета, сте считали, че...
6 грешки, които могат да унищожат кариерата Ви
от Biznesidei.bg
12 Декември 2017
Грешките на работа, дори и на пръв поглед да Ви изглеждат малки, могат да се окажат...
3 избора с голямо влияние върху кариерата Ви
от Biznesidei.bg
27 Ноември 2017
Изборите са ежедневие. От това какви чорапи да си обуете до това да ли да поискате...
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
![Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.](https://www.biznesidei.bg/images/raport/usub.png)
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
![Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.](https://www.biznesidei.bg/images/raport/usub.png)
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Сподели своя коментар0 Коментари