Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

5 начина на превърнете клиентските оплаквания в бизнес идеи

от
22425 0 27 Юни. 2014
Бизнес идеи

5 начина на превърнете клиентските оплаквания в бизнес идеи
67% от читателите смятат, че тази статия е полезна
35% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
47% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Трепвате ли разтревожено всеки път, когато клиент се оплаче? Ако е така, време е да започнете да се вглеждате във възможностите зад всяко клиентско неговолство. Възможности, които могат да доведат до нов продукт, нови продуктови линии, услуги или начинания. Но как да идентифицирате новите бизнес идеи, скрити зад оплакванията?

Ето 5 начина да започнете:

1) Бъдете готови да запълвате празнините
За да добиете полезна информация от клиентите си, те трябва да знаят, че приветствате всички впечатления, които желаят да споделят с Вас. Че сте готови да ги изслушате всеки път, когато решат да Ви споделят какви пропуски имат продуктите Ви. В противен случай никой няма да Ви ги обясни и ще продължите да преднагате недостатъчно добри продукти.

2) Опростяването може да бъде възможност за бизнеса.
Клиентите Ви искат ли да им продавате по-опростен продукт? Това е знак, че предлаганото от Вас е по-сложно, отколкото е необходимо. Ако например продуктът Ви има две функции, от които клиентите ползват само една, предложете им само нея, а другата функция обособете в друг продукт, който да предлагате на други клиенти. Така няма да хвърляте на вятъра усилията си да създадете сложен многофункционален продукт, с който клиентите се затрудняват да работят.

3) Обърнете специално внимание на вдигащите „много шум за нищо” (както е казал бардът).
Имате ли клиенти, които се оплакват непрекъснато. Вместо да им лепнете етикета навлеци, започнете да мислите за тях като генератори на идеи. Защото ако хората постоянно изразяват негативно мнение, трябва да се замислите дали и останалите нямат такова и са просто възпитани достатъчно да не Ви се развикат по повода.

4) Вгледайте се в собствените си оплаквания.
И Вие, както всички останали, сте клиент. От какво недоволствате, какво не Ви харесва, какво искате да промените? Помислете внимателно и ще откриете не само какво е важно да подобрите в своя продукт, но и какви други продукти могат да задоволяват същите или съпътстващи нужди, за да обхванете по-голям пазарен дял.

Защита на личните данни: наръчник за счетоводители и ТРЗ служители
Защита на личните данни: наръчник за счетоводители и ТРЗ служители

Повече детайли тук

Счетоводители в действие - наръчник с решени казуси
Счетоводители в действие - наръчник с решени казуси

Повече детайли тук

Книга за ТРЗ служителя
Книга за ТРЗ служителя

Повече детайли тук



5) Ще платят ли клиентите Ви за решение на проблемите им?
Въпреки че има много възможности за бизнес, скрити зад клиентските оплаквания, как да откриете онези, които ще се материализират в перспективни бизнес идеи? Оценете всяка от тях внимателно. Ако тя решава стар проблем на клиента, който може да се реши и от настоящия Ви продукт, просто поправете продукта си така че да отговаря на изискванията. Ако обаче продуктът Ви не решава този проблем и не може да го реши, а новата Ви идея може, това е посоката, в която трябва да работите за разширяване на номенклатурата си. А така и на клиентите, до които ще достигнете, и пазарите, които ще завладеете.

Tags: бизнесбизнес идеиидеи за бизнесоплаквания от клиентиоплакванияклиентски оплаквания

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

4 урока, на които ни учи стартирането на собствен бизнес

от Biznesidei.bg
12 Май 2022
Да отворите своя фирма никак не е просто начинание, напротив. Съпътстват го...

5 грешки, които всеки малък бизнес трябва да избягва

от Biznesidei.bg
15 Април 2022
Не са много фирмите, които успяват да оцелеят до момента, в който да се издържат...

7 бизнес идеи за дами без големи капиталовложения

от Biznesidei.bg
10 Март 2022
Без значение дали искате да стартирате собствен бизнес, в който да се...

Да стартирате ли нов бизнес тази година?

от Biznesidei.bg
22 Февруари 2022
Ако искате да се впуснете в предприемачеството, най-вероятно се чудите дали сега...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.