Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

SWOT анализът – инструмент за стратегически мениджмънт

от
5460 0 01 Юли. 2016
Анализи

SWOT анализът – инструмент за стратегически мениджмънт
28% от читателите смятат, че тази статия е полезна
56% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 2 гласа
Оценка на потребителя

SWOT - анализът е метод за стратегическо планиране, разработен в края на 60-те години на XX век от Алберт Хъмфри, ръководител на проект в Станфордския научен институт.

Наименованието SWOT е съкращение от Strengths, Weaknesses, Opportunities and Threats. Ето защо този вид анализ на български език може да се нарече „Анализ на силните страни, възможностите и заплахите“.

Методът се изразява в определяне на ключовите вътрешни и външни фактори от които зависи постигането на стратегическите цели на организацията. Влиянието както на вътрешните, така и на външните фактори  може да бъде благоприятно (положително) или неблагоприятно (отрицателно). Вътрешните фактори произтичат от т.нар. „Вътрешна среда”. Те представляват силните и слабите страни на предприятието. Външните фактори са свързани с външната среда. Те се възприемат, като възможности и заплахи. (фиг. 1).
 

 
На фиг. 2 е представена примерна SWOT-матрица на производствена фирма:

Силни страни

  Ново производствено оборудване;
  Най-добрите технологии за момента;
  Високо качество на продукцията;
  Регистрирана търговска марка;

ТРЗ показател: Новини, решения, насоки
ТРЗ показател: Новини, решения, насоки

Повече детайли тук

Съветник: Данъци и такси на моята фирма
Съветник: Данъци и такси на моята фирма

Повече детайли тук

Софтуер за оценка на служителите
Софтуер за оценка на служителите

Повече детайли тук



  Конкурентни цени;
 Висока финансова автономност (финансиране предимно от собствени източници);
 Висока степен на лоялност на клиентите и дистрибуторите (задържане на постоянни клиенти)
Слаби страни

  Липса на достатъчно квалифициран персонал;
  Недостатъчна дистрибуторска мрежа;
  Неефективна реклама;
  Зависимост от определени доставчици;
  Високи административни разходи;
 Високи постоянни разходи и респ. висок оперативен ливъридж;
 Ниска степен на запълване на производствения капацитет

 
Възможности

 Възможност за износ на продукцията в Европейския съюз;
  Проявен интерес за създаване joint venture в трети страни;
 Вероятен интерес от потенциални дистрибутори при предоставяне на по-добри условия;
 Възможност за внос на по-евтини материали от Азия
 
Заплахи

 Липса на достатъчно бариери за навлизане на други фирми в отрасъла, т.е. вероятност от появата на нови конкуренти;
 Вероятност от намаляване на пазарния дял в страната;
 Вероятност от появата на стоки-заместители;
 Вероятно повишение на цените на основните производствени материали
 

Ясно е, че методът дава възможност да се откроят проблемните области и перспективите, стоящи пред организацията, откъдето вниманието на мениджмънта да бъде насочено към търсене на идеи и мероприятия за увеличаване на продажбите, повишаване на ефективността и доходността на бизнеса, повишаване на финансовата стабилност, инвестиционни решения в т.ч. разработване на нови продукти, минимизиране на рисковете, диверсификация на капитала, закриване на безперспективни и губещи дейности и всякакви други действия, насочени към повишаване на стабилността и осигуряването на просперитет в бъдеще. Видно е, че освен метод за стратегически мениджмънт, SWOT анализа дава възможност да се направи най-обща оценка за степента на бизнес риск на предприятието. 

Още по темата: Що е бизнес риск и кои са неговите компоненти?

Tags: анализ swotбизнес анализбизнес риск

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 2 гласа.

Статии

Що е бизнес риск и кои са неговите компоненти?

от Доц. д-р Любомир Тодоров, лицензиран бизнес оценител и преподавател в УНСС
30 Юни 2016
Стопанската дейност е свързана с най-различни рискове. Бизнес рискът се дефинира...

Финансовата стабилност на фирмата – оценка и мониторинг

от Доц. д-р Любомир Тодоров, лицензиран бизнес оценител и преподавател в УНСС
08 Юли 2016
Степента на финансова стабилност на предприятието към определен момент може да...

Производителността на труда – условие за ефективен бизнес

от Доц. д-р Любомир Тодоров, лицензиран бизнес оценител и преподавател в УНСС
07 Юли 2016
Производителността на труда се измерва като отношение на произведената...

Краткосрочното финансово планиране във фирмата

от Доц. д-р Любомир Тодоров, лицензиран бизнес оценител и преподавател в УНСС
04 Юли 2016
Краткосрочното финансово планиране в предприятието се извършва за всеки...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари

Най-важното нещо, което да имате преди да стартирате бизнес


free sex tape ich will heute noch sex haben

5 стъпки Ви показват как да се преборите със съмненията и да изградите успешен бизнес


Cheers! Ample knowledge! viagra paul thorn mp3
buy viagra will viagra give you an erection generic...

5 съвета за по-добри резултати при имейл маркетинга


pke [url=https://hypercasino.us.org/#]hollywood casino free online games[/url]...


Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.