Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

Най-важни за откриването на служители са работната среда и заплатите

от
489 0 28 Септември. 2018
Новини

Най-важни за откриването на служители са работната среда и заплатите
59% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Базирайки се на изследвания в множество фирми от различни сектори, АКИБ изведе факторите, влияещи на привлекателността на дадена професия. Сред тях се нареждат работната среда, възнагражденията, непаричните материални стимули, нивото на стрес, престижът, перспективите за кариерно развитие, вложените време и средства за нейното овладяване и поддържане.

Тези фактори се поделят в 3 групи фактори – основни, подкрепящи и допълващи, за които работодателите следва да предприемат съответните мерки. Основните фактори са със 75 на сто тежест, като според професията към тях спадат: осигуряване на социални придобивки, размер на възнаграждението, допълнителни възнаграждения, социални осигуровки, осигуряване на обучение и допълнителна квалификация и др. Те определено могат да се считат ключови, а прилагането им в процеса на търсене на кадри води до успех при привличането и задържането на кадрите на работа. Прилагането на горепосочените фактори не е твърде скъпо за фирмите, но показва ясно на заетите в тях кадри, че интересите и потребностите им са взети присърце.
Сред подкрепящите фактори, имащи относителна значимост между 50 и 75 на сто, се нареждат: възможност за работа в голяма фирма, реализация в чужбина, работа с модерни техника и технологии и др. Прилагането на тези фактори няма да води до назначаване на кадри, но ще влияе много силно върху мотивацията на кандидатстващите за предлаганите позиции и би склонило кандидатите да вземат решени в полза на работодателите.
По отношение на допълващите фактори - те имат тежест, по-ниска от 50%, и сред тях се нареждат: близост на работното място до дома, осигуряване на транспорт, липса на труд с удължено работно време или в почивни дни, поддържане на професионалното ниво да не изисква значителни разходи и др. Ако се приложат, тези фактори няма да имат решаваща значимост, но са в състояние да играят допълваща роля при взимане на решение за приемане на предложена работа.
 
Васил Велев, председател на АИКБ, посочи, че част от професиите имат ключово значение за родната икономика, но кандидатите за тях са малко. По тази причина АКИП предлага стратегии за справянето с проблема. Тези стратегии включват конкретни инструменти и мерки за повишаване привлекателността на професии, имащи слабо предлагане на пазара на труда в ключови за развитието на нашата икономика сектори. Става дума за 16 професии в секторите „Машиностроене”, „Електротехника”, „Транспорт и спедиция” и „Здравеопазване”.
 
От своя страна Зорница Русинова, зам.-министър на труда, посочи, че почти липсват работодатели у нас, които да не посочват като основен проблем липсата на кадри. Според нея идеите на АКИБ ще послужат като база за разработване на стратегия за преодоляване на дисбаланса между търсене и предлагане на работа и ключовите за страната ни сектори да се снабдят с квалифицирани служители.
 
Стратегиите са подготвени според спецификата на всеки от браншовете, предлагащи конкретни идеи и мерки за въздействие, с цел да се повиши привлекателността и привличането и задържането на служители за основните в тях професии. При тяхната подготвка са взети под внимание характера на труда, производствените процеси и изискванията към квалификацията.
 
По мнението на главния икономист на Института за пазарна икономика (ИПИ) Десислава Николова привлекателността на професиите минава през кариерно развитие. По нейно мнение кариерното развитеи следва да започне още от детската градина, а после да продължи в дуално обучение. Децата следва да могат да се докоснат до фирмите в техния регион. Бизнесът от своя страна трябва да бъде привлечен в образованието.

източник: economic.bg

Защита на личните данни: наръчник за счетоводители и ТРЗ служители
Защита на личните данни: наръчник за счетоводители и ТРЗ служители

Повече детайли тук

CD Култивиране на гъби печурки CHAMPIGNON
CD Култивиране на гъби печурки CHAMPIGNON

Повече детайли тук

Книга за счетоводителя - зелена светлина на правилното процедиране
Книга за счетоводителя - зелена светлина на правилното процедиране

Повече детайли тук



 


Tags: кариерно развитиевъзнаграждениеслужители

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

Само броят на фирмите без служители у нас се увеличава

от Biznesidei.bg
03 Август 2018
През 2016 г. у нас са работили активно 347 962 предприятия, а това е с 2.6 на сто повече...

Подкрепа за МСП от ЕБВР във вид на безплатни консултантски услуги

от Biznesidei.bg
09 Октомври 2018
Български малки и средни предприятия (МСП) имат възможност да получат безплатни...

По програма Старт на кариерата вече се набират кандидати

от Biznesidei.bg
05 Октомври 2018
Крайният срок за кандидатстването е 19 октомври 2018 г. Започна набирането на...

Всяка 10-та фирма у нас търси нови кадри

от Biznesidei.bg
25 Септември 2018
Всяко десето родно предприятия търси да назначи нови служители, сочи ново...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари

4 креативни бизнес идеи или „Как не се сетих?!”


Здравейте, Хубаво е когато се дават съвети да се обърне внимание и на правописа. Пише се "усъвършенствам", а...

Какво предполага един бизнес с щанд за натурален сок


Интересни идеи за бизнес!...

Кафенета с котки


Имайки предвид, че все повече Котешки кафенета се откриват в Европа обмислям от доста време подобно...


Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.