Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

Стоп на двойния стандарт при храните

от
1102 0 04 Май. 2018
Новини

Стоп на двойния стандарт при храните
28% от читателите смятат, че тази статия е полезна
56% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

И кога ще „стигнем европейците“ по хранителни продукти?

Що е то двоен стандарт при храните и съществува ли наистина?

Двойният стандарт се явява разликата между параметрите на един и същи продукт (под едно и също наименование навсякъде), предлаган в различни части на Европа. Много българи, пребивавали за постоянно или временно в Западна Европа, споделят, че са имали усещането, че храните, които са консумирали там, сравнени с тези в нашата страна, са някак по-приятни, по-вкусни, с по-добър ефект върху здравето ни. Факт, който скоро бе и научно доказан в редица държави, засегнати от пагубната практика на големите компании-производители.

Защо сега?

В разгара на Европредседателството ни започна мащабно проучване в Чехия, Хърватия, Полша, Словения, Словакия, България, Румъния и Гърция на редица продукти – на хранителни и на почистващи препарати, които доказаха значителната разлика в качеството, която не само дискриминира клиентите, но е и опасна за живота и здравето им.

Част от примерите за подвеждане на клиентите, открити от Министерството на земеделието и храните, са: 26% повече олио в бебешки пюрета, високо съдържание на палмово масло и много по-малко съдържание на сухо мляко в млякото за малки деца, в последното: много по-ниско съдържание на микроелементи и витамини, разлика в цвета и структурата на сирене моцарела, утайка в саламурата, млечен шоколад – много по-ниска масленост, по-висока степен на газировка в безалкохолните напитки и много други.

В същото време проучването сочи, че цените са от 50% до 250% по-високи според различните продукти, като по този начин се получава двойно ощетяване на клиентите от Източна Европа – веднъж в качество и втори път в цената.

Как може да се реши проблемът?

Всичко започва от това, че в нашата страна няма регулация, която да регулира и наказва подобен тип практики. Създават се предпоставки за измама на клиентите и от страна на търговците, които искат да постигнат по-високи печалби за сметка на качеството. Решението все пак е близо. Предприети бяха първите стъпки в посока спирането на тази тенденция, а именно с форума „Двойния стандарт при храните в ЕС – да сложим проблема на масата“. На него присъстваха омбудсманът Мая Манолова, еврокомирсарят за правосъдието, потребителите и равенството на половете Вера Йоурова, председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов, които съвместно с Европейската комисия поставиха началото на законопроекта „Нова сделка с потребителите“. Йоурова добави, че ще има по-строги определения за всички продукти, които са с една марка, но с различно съдържание и цена. Еврокомисарят посочи, че в случаите на разлики в състава и характеристиките на храните от производителите може да се поиска обосновка за причините за тези двойни стандарти, с посочване на обективни причини за това. Тя информира, че чрез този нов механизъм потребителите ще могат да подават колективни искове, когато има нанесени вреди от търговци или производители.

Данъчен наръчник за счетоводителя: Документиране и отчитане на данъците
Данъчен наръчник за счетоводителя: Документиране и отчитане на данъците

Повече детайли тук

Пътеводител на транспортните фирми: данъци и счетоводство, труд и осигуряване
Пътеводител на транспортните фирми: данъци и счетоводство, труд и осигуряване

Повече детайли тук

Електронно списание 7 дни счетоводство и данъци. Какво ново?
Електронно списание 7 дни счетоводство и данъци. Какво ново?

Повече детайли тук




Това, което предстои, е извършването на специални паневропейски тестове за храните, с който на практика ще се категоризират всички проблеми на двойния стандарт. Тя призова всички страни да се включат в тях.

Резултатите от тестовете ще бъдат представени в края на годината. На следващ етап тестовете ще обхванат перилните препарати. Ще има конкретни мерки за тестване, тълкуване на данните, така че търговците да са наясно с изискванията, ще се събират доказателства, които да са категорични и авторитетни и които да са съпоставими и да се възприемат от всички участници на пазара. Държавите членки ще проведат кампания и така ще имаме съпоставими доказателства в целия ЕС, за да се оценят мащабите на проблема. 

Така, с общи усилия за влагането на нов регулаторен механизъм, чрез който да има наказуемост за тези измамни практики, би трябвало до средата на 2019 г. да имаме и правото на общи съдебни искове до различни компании, които ни дискриминират като граждани и клиенти.

Завършваме с едно заключение от г-жа Вера Йоурова – „В глобализирания свят, където големите корпорации имат огромни предимства пред индивидуалните клиенти, трябва да балансираме ситуацията. Не може да бъде евтино да се мами.“
 


Tags: хранителни продуктидвоен стандарткомисия за защита на потребителите

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

2,2 млрд. лв. ще влязат в българския бизнес до края на 2023 г.

от Biznesidei.bg
03 Декември 2019
До края на 2023 г. в родния бизнес ще влязат 2.2 млрд. лв., като получатели на тези...

Фонда на Фондовете ще гарантира отпуснатите кредити за някои родни предприятия

от Biznesidei.bg
22 Ноември 2019
Фондът на фондовете е започнал обществена поръчка с цел избор на финансови...

Всяко трето предприятие се готви за нови назначения

от Biznesidei.bg
12 Ноември 2019
Близо 40% от анкетираните родни предприемачи смятат да наемат нови служители през...

Стартиращи компании могат да кандидатстват по програма OTP Startup Partner Program

от Biznesidei.bg
22 Октомври 2019
Млади фирми и разрастващи се компании имат възможност да кандидатстват в 3-тото...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари

Най-важното нещо, което да имате преди да стартирате бизнес


[url=https://agendamiento.online/dating-site-pc.html]dating site pc[/url] [url=https://agendamiento.online/when-are-you-ready-to-start-dating-again.html]when are you ready to start dating again[/url]...

Хартиени шишета


kkm [url=https://cbdhempoil11.com/#]zilis cbd oil[/url]...

Изгоден бизнес на село върху малък терен


Can partnerships billet winding
order viagra online...


Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.