Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

Opel и моделът, довел до повишаване на производството

от
374 0 15 Юни. 2017
Успешни практики

Opel и моделът, довел до повишаване на производството
39% от читателите смятат, че тази статия е полезна
52% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Новият завод „Opel Eisenach” е разказ за успех от началото на ‘90-те години.

През февруари 1991 се поставят основите за новия завод. След регистрирани разходи от около един милиард германски марки, Опел открива завод през 1992 година. През 1995, 200 самостоятелни екипа, всеки от тях съставен от около 6-8 квалифицирани служители, произвеждат около160 000 коли.

Понастоящем Опел е сред най-модерните и производителни заводи за коли по света. Мотото за компанията? Свобода на действие за служителите.
 
Най-важните фактори на успеха:
 
1. Служителите са свободни да вземат решения.
 
Служителите отговарят за нарастване на производителността и за подсигуряване на качеството. Основната задача на ръководството е да насочва и координира производствените екипи.
 
 Мениджърите (първото йерархично ниво) дават насоки на екипите. Те определят седмичните работни планове и представляват екипа извън фирмата.
 Инженерите (второто йерархично ниво) подпомагат много работни екипи и определят насоките.
 
Екипите са мотивирани, тъй като директно могат да повлияят на работата. Ръководството не се намесва в ежедневните въпроси. Така се насърчава поемането на отговорност от служителите.
 

CD Мотивирани служители за успешна фирма
CD Мотивирани служители за успешна фирма

Повече детайли тук

КСО + ЗЗО 2017 – Сборник Осигуряване
КСО + ЗЗО 2017 – Сборник Осигуряване

Повече детайли тук

CD Фитнес за ума
CD Фитнес за ума

Повече детайли тук



2. Между служителите действа система за сигнализация.
 
Опел въвежда в производството система за сигнализация, с което всички служители са информирани за проблемите, настъпили в работния поток, система позволяващ на служителите да потърсят бързо помощ.
 
 Жълтият цвят отказва нуждата от помощ.
 Червеният цвят светва, когато  движещата се лента трябва да се спре поради проблеми, свързани с качеството.
 
Системата за сигнализация и изключително полезна. Всеки от служителите се чувства сигурен и важен на работно си място, знаейки че може да получи бързо помощта, от което се нуждае.
 
3. Трансферът на знания е постоянен.
 
„Opel Eisenach” се грижи информационният поток да тече във всички посоки, както от горе надолу, така и от долу нагоре и хоризонтално между екипите. Екипите се учат един от друг и обменят информация, за да са запознати с производственото ниво. Всеки служител осъзнава факта, че притежава важна информация за добрия ход на дейността.
 
4. Насърчава се креативността.
 
Опел изисква от служителите си непрекъснато да дават нови идеи, с които да допринасят за разрешаване на съществуващите проблеми и за  подобряване на дейността. Резултатът от този ход: служителите се чувстват търсени и развиват креативния си потенциал в полза на фирмата. Същевременно, полезността на работата им се оценява от ръководството.
 
5. Поддържа се екипния дух.
 
Освен работата в екип, Опел насърчава чувството за принадлежност към фирмата по различни начини:
 
 Служителите носят униформи: бели ризи или блузи, сиви пуловери и панталони.
 Фирмата спонсоризира програми, с помощта на които  служителите могат да прекарат заедно свободното си време (има например, футболен екип на компанията).
 
Така служителите могат по-добре да се идентифицират с фирмата и да развият чувството си екипност. Потребността им от принадлежност към някаква социална група е изпълнена.

За още добри практики за мотивиране на кадрите с цел постигане на високи резултати в компанията можете да прочетете тук >>>


   Повече за мотивацията на служителите можете да научите тук >>>


Tags: мотивация на персоналаслужителиекипност

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

4 причини да предпочетете външни изпълнители пред служители

от Biznesidei.bg
12 Юли 2017
Служителите имат голямото предимство да работят за Вас. Това прави...

Как да повишите цените без да изгубите клиенти

от Biznesidei.bg
22 Май 2018
Качествените продукти си струват цената. Дори и тя да не е особено ниска. Ако...

9 трика за по-добро управление на времето

от Biznesidei.bg
30 Март 2018
Без значение дали сте предприемач или служител, продуктивността е едно от...

Управление на времето за предприемачи: Как?

от Biznesidei.bg
11 Декември 2017
Времето е онзи ресрус, който често се оказва най-необходим и най-недостигащ. За...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари

Кафенета с котки


Имайки предвид, че все повече Котешки кафенета се откриват в Европа обмислям от доста време подобно...

Как да дисциплинирате и уволните служители


Благодаря!...

Какво да и какво да не правите, когато искате повишение


Статията е добра. Повече работа, повече доходи. Само че, не винаги е така. Работодателите и човешките ресурси...


Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.