Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

6 случая, в които трябва да откажете работа

от
1841 0 30 Март. 2017
Успешни практики

6 случая, в които трябва да откажете работа
59% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Колкото и да има нужда от пари, понякога бизнесът трябва да отказва работата, която му се възлага.

В противен случай рискува да загуби повече, отколкото ще спечели. Бъдете внимателни и не се лъжете от парите, които Ви се предлагат, защото не всяка загуба на ресурси е свързана със загуба на пари. 
 
Ето при какви случаи е по-добре да отклоните желанието на клиентите да работят с Вас:
 
1. Когато не са склонни да Ви платят, колкото заслужавате.
 
Определете ценовото си равнище и се придържайте към него без изключение. Ако получите по-малко, отколкото заслужавате, ще съжалявате, че сте поели работата. Освен това клиентите, които се пазарят за по-ниска цена, често се оказват проблемни. Ако за една услуга трябва да платят Х лв., те ще очакват да платят същото за друг тип услуга. Така че по-добре се концентрирайте върху хората, които са готови да платят пълната сума за това, което предлагате.
 
2. Когато нямате време.
 
Да, приходите биха били много полезни, но е по-добре да си спестите стреса и да се застраховате срещу претупването на другите си задължения, за да вместите това. По-добре обяснете на клиента, че в момента не можете да поемете работата, защото сте прекалено заети и не искате да му предлагате ниско качество.
 

Съветник: ТРЗ и Осигуряване от А до Я
Съветник: ТРЗ и Осигуряване от А до Я

Повече детайли тук

Непоколебима практика: Наръчник за счетоводителите от строителните фирми
Непоколебима практика: Наръчник за счетоводителите от строителните фирми

Повече детайли тук

Наръчник за всеки ТРЗ служител 2018
Наръчник за всеки ТРЗ служител 2018

Повече детайли тук


3. Когато сроковете са прекалено ниски.
 
Защо Ви е да приемате работа, в която трябва да се състезавате с часовника от самото начало? Да, клиентите са важни, но ако те не са наясно със собствения си интерес, покажете им го. Прибързаното изпълнение води до грешки и ниско качество. Не правете компромиси със своето.
 
4. Когато работата не съвпада с нишата, в която се развива фирмата Ви.
 
Бъдете наясно с това какво умеете да правите най-добре и се придържайте към него. Няма нищо лошо да излезете на нови пазари, но ако не сте подготвени добре за това, не рискувайте позитивната си репутация. По-добре е първо да усвоите нужните умения, едва след това да се заемате със задачи, които им съответстват.
 
5. Когато работата просто не е интересна.
 
Докато фирмата тепърва стъпва на крака, най-вероятно ще се налага да приемате всякаква работа. Когато вече се стабилизира и можете да си го позволите, се заемайте с онези задачи, които са Ви интересни. За да не се чувствате виновни, тъй като тази причина на пръв поглед е маловажна, добра идея е да имате контактите на свои колеги от бранша. Така ще можете да препратите към някой от тях всеки клиент, с чиито заявки не бихте искали да се заемете.
 
6. Когато имате лошо предчувствие.
 
Понякога инстинктът може да Ви покаже с кои клиенти не трябва да работите. Ако имате лошо предчувствие или нещата изглеждат "прекалено хубаво, за да са истина", по-добре откажете поръчката. Това може да Ви спести значителни главоболия, колкото и ирационално да изглежда.
 
източник: entrepreneur.com
 

Tags: клиентизагубиуправление на бизнеса

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

Как да повишите цените без да изгубите клиенти

от Biznesidei.bg
22 Май 2018
Качествените продукти си струват цената. Дори и тя да не е особено ниска. Ако...

Защо е по-умно да продавате на корпоративни, а не на битови клиенти

от Biznesidei.bg
17 Юни 2016
Ако се питате дали да произвеждате продукти за крайни или корпоративни клиенти,...

Успешен бизнес без служители? Възможен с тези 5 стъпки

от Biznesidei.bg
10 Август 2018
Съвсем не е задължително да искате голяма фирма със значителен персонал... Напълно...

Как да повишите цените без да изгубите клиенти

от Biznesidei.bg
22 Май 2018
Качествените продукти си струват цената. Дори и тя да не е особено ниска. Ако...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари

Кафенета с котки


Имайки предвид, че все повече Котешки кафенета се откриват в Европа обмислям от доста време подобно...

Как да дисциплинирате и уволните служители


Благодаря!...

Какво да и какво да не правите, когато искате повишение


Статията е добра. Повече работа, повече доходи. Само че, не винаги е така. Работодателите и човешките ресурси...


Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.