Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

4 начина да се подготвите сега, за да може бизнесът Ви да се справи с неочакваните проблеми в последствие

от
653 0 25 Януари. 2017
Успешни практики

4 начина да се подготвите сега, за да може бизнесът Ви да се справи с неочакваните проблеми в последствие
61% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

В началото на бизнеса си предприемачите разчитат на добрата си идея, солидното управление и достатъчното капитал. Разбира се, и на щипка късмет при определяне на подходящия момент за излизане на пазара.

Но управлението на собствена фирма винаги се оказва до определена степен хазартно. Опитните предприемачи са наясно, че плановете не се реализират, защото са видели множество да пропадат. Ето защо ги пишат с едно наум.
 
Поради това, независимо дали стартирате първата си фирма или поредната, за Вас е важно да се подготвите за бъдещето такова, каквото може да е. Иначе казано, забравяйки излишните розови краски.
 
Ето какво да направите, за да оформите своя план Б:
 
1. Определете резервите.
 
Ключова фигура в бизнеса може да бъде възпрепятствана да изпълнява задълженията си от непредвидени фактори. Тежка катастрофа с месеци лежане в болница например. Трябва да сте наясно при подобни кризисни ситуации как и кой ще Ви съдейства да минимизирате щетите от човешкия капитал, който в момента не можете да използвате. Независимо дали става дума за ключови разработчици, лидери и мениджъри и дори талантливи служители, от които не искате да се лишите. Определете как ще постъпите, за да не може тяхната липса да се отрази негативно на бизнеса Ви във времето, в което те не могат да изпълняват задълженията си.
 
2. Отделете си буферен капитал.
 
Понякога източниците на финансиране пропадат. Инвеститори се отказват, поръчки спират, големи клиенти прекратяват покупките си. Всяка непредвидена ситуация, която удря по бюджета Ви, трябва да идва с буферен капитал, който да Ви помогне да се закрепите, докато откриете алтернатива. 

Съветник: Данъци и такси на моята фирма
Съветник: Данъци и такси на моята фирма

Повече детайли тук

Данъчен наръчник за счетоводителя: Документиране и отчитане на данъците
Данъчен наръчник за счетоводителя: Документиране и отчитане на данъците

Повече детайли тук

Съветник: ТРЗ и Осигуряване от А до Я
Съветник: ТРЗ и Осигуряване от А до Я

Повече детайли тук


 
3. Отделете си и капитал "за всеки случай".
 
Има парични проблеми, които можете да предвидите. Има и такива, които обаче не можете. Никой не може да Ви вини, че не сте пророк, но фирмата Ви ще страда, ако не си давате сметка, че непредвидените обстоятелства също идват с разходи. Затова отделете някакви средства, с които да минимизирате неочакваните щети.
 
4. Изградете екип, не йерархия.
 
За една фирма е много по-важно хората вътре в нея да са сработени и да изпълняват задълженията си съвестно, отколкото те да са перфектно йерархично подредени. При една извънредна ситуация силният екип се мобилизира, докато йерархичната фирма има навика да прехвърля отговорността по "етажите". Още повече, че колкото по-усложнена е организационната структура на фирмата, толкова по-бавна и тромава ще е реакцията при непредвидени кризисни ситуации. Затова е много важно да имате на своя страна хора, които са ангажирани с просперитета на компанията и си имат доверие едни на други. Именно такива хора ще Ви съдействат да се справите с проблемите с най-леки (а в най-добрия случай никакви) негативни последици.

 
източник: entrepreneur.com

Tags: управление на бизнесакризисобствен бизнес

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

3 стъпки, които да предприемете, за да се справите с кризи в бизнеса

от Biznesidei.bg
24 Октомври 2017
Кризите пред бизнеса не са рядкост. Но справянето с тях е особено важно, за да...

Развиване на собствен бизнес без да напускате работа? Възможно с тези 4 съвета!

от Biznesidei.bg
23 Август 2017
Предимството на постоянната работа е ежемесечния приход. Дори докато развивате...

Успешен бизнес без служители? Възможен с тези 5 стъпки

от Biznesidei.bg
10 Август 2018
Съвсем не е задължително да искате голяма фирма със значителен персонал... Напълно...

Как да повишите цените без да изгубите клиенти

от Biznesidei.bg
22 Май 2018
Качествените продукти си струват цената. Дори и тя да не е особено ниска. Ако...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари

Кафенета с котки


Имайки предвид, че все повече Котешки кафенета се откриват в Европа обмислям от доста време подобно...

Как да дисциплинирате и уволните служители


Благодаря!...

Какво да и какво да не правите, когато искате повишение


Статията е добра. Повече работа, повече доходи. Само че, не винаги е така. Работодателите и човешките ресурси...


Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.