Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

11 причини наемането на роднини да е лоша идея

от
1095 0 07 Юли. 2017
Управленски грешки

11 причини наемането на роднини да е лоша идея
28% от читателите смятат, че тази статия е полезна
56% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Мислите си, че да назначите роднини ще бъде от полза на фирмата Ви, защото можете да им имате по-голямо доверие?

Дори и да е така, има множество причини, поради които да не ги наемате. Ако се двоумите, вижте рисковете, пред които се изправяте:
 
1. Нямате възможност да се "пазарите".
 
Със служител, който наемате без да познавате, разбира се, рискувате. Но пък имате възможност да се "пазарите" за заплата, часове на работа, срокове на изпитване... С роднини нещата не стоят точно така. Членовете на семейството Ви ще дойдат с очакванията си, и за да не пострадат семейните отношения, най-вероятно ще ги изпълнител.
 
2. Бизнесът се основава на семейните отношения.
 
А не на добрата и разумна организация, която му помага да се развива. Бизнесът е сфера на работа, изискваща хладнокръвно мислене и партньорски отношения, изключващи семейни кавги. 
 
3. Емоциите винаги се намесват.
 

Електронно списание 7 дни счетоводство и данъци. Какво ново?
Електронно списание 7 дни счетоводство и данъци. Какво ново?

Повече детайли тук

CD Модели договори на английски език
CD Модели договори на английски език

Повече детайли тук

CD Фитнес за ума
CD Фитнес за ума

Повече детайли тук


Представете си простата ситуация: работите с брат си, който Ви е подчинен. Той обърква нещо и Вие му отправяте критика. Вместо да си вземе поука, той Ви се сърди. Точно както би направил, ако му отправите лична забележка. В семейния бизнес личните отношения играят много силна роля и запазването на неутралитет е невъзможно.
 
4. Ограничаване на комуникациите.
 
Дори и Ваш роднина да допуска страхотни грешки в работата си, служителите, които не са от семейството Ви няма да смеят да ги посочат.
 
5. Роднините Ви ще очакват повече свободи и привилегии.
 
Дори и да не ги заслужават! Именно заради роднинството Ви, те ще считат, че им е позволено да се държат "като у дома си". А това ще навреди на фирмата Ви, на отношенията с другите Ви кадри и в крайна сметка на - семейните.
 
6. Може да не са квалифицирани.
 
Ако имате роднина, за когото знаете, че е страхотен професионалист и високо квалифициран, прекрасно! Наемете го и разчитайте на професионализма му. Но назначавайки близки, рискувате да им дадете работа, просто за да не са безработни. Какво правите, когато се окажат недостатъчно квалифицирани обаче?
 
7. Отношенията Ви необратимо се променят.
 
Личните отношения се определят от семейната йерархия. Представете си обаче да станете шеф на чичо си? Точно колкото уважение трябва да му отдавате като Ваш чичо, толкова той Ви дължи като негов ръководител. Би ли бил склонен обаче Ваш роднина, който е по-високо в семейната йерархия, да се признае по-ниско от Вас в професионалната и да се държи съобразно това?
 
8. Невъзможност да освобождавате и да запазите добрите отношения.
 
Как мислите, ако уволните братовчед си, който се справя зле с работата, ще запазите ли добри отношения с него? А с родителите му? Братята и/или сестрите му?
 
9. Прекалена намеса в делата Ви.
 
Знаете как роднините обикновено си дават съвети едни на други? Ако това не Ви е приятно, лоша идея е да назначавате членове на семейството си. Просто защото те ще започнат да се бъркат и в управлението на фирмата Ви.
 
10. Трудно е да запазите обективност.
 
Представете си, че Ваш роднина, работещ във фирмата Ви, влезе в конфликт с някой от служителите Ви. Двамата се обръщат към Вас да го разрешите. Как ще го направите? Имате ли увереност, че няма да вземете страната на роднината си само защото е член на семейството Ви? Ако пък направите така, какво ще си помислят всички останали Ваши служители, които не са от семейството Ви?
 
11. Негативен ефект върху другите Ви служители.
 
Ако имате роднини на работа при себе си, техните успехи ще се четат като побутване от Ваша страна. Или пък роднините Ви може да решат, че имат право да се разпореждат със служителите Ви, сякаш те са ги назначили. Жонглирането между хора, с които Ви свързва кръвна, и хора, с които Ви свързва професионална връзка, е особено сложно.
 
източник: entrepreneur.com

Tags: назначаване на работауправление на бизнесаслужители

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

Не се влюбвайте в продукта си!

от Biznesidei.bg
17 Ноември 2017
Една от най-големите грешки, която можете да допуснете като предприемач, е да...

4 често срещани бизнес грешки, които да избягвате

от Biznesidei.bg
13 Ноември 2017
Грешките в бизнеса често струват твърде скъпо, а всяка от тях носи риска от провал...

4 причини за провала на Вашата стартъп фирма

от Biznesidei.bg
13 Ноември 2017
Стартирането на бизнес е само първата стъпка от пътуването към успешната фирма....

5 случая, в които поставянето на цели Ви спъва

от Biznesidei.bg
25 Май 2017
Няма нищо по-разочароващо да имате цели, които никога не намират реализации....

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари

Кафенета с котки


Имайки предвид, че все повече Котешки кафенета се откриват в Европа обмислям от доста време подобно...

Как да дисциплинирате и уволните служители


Благодаря!...

Какво да и какво да не правите, когато искате повишение


Статията е добра. Повече работа, повече доходи. Само че, не винаги е така. Работодателите и човешките ресурси...


Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.