Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

Как да управлявате времето си като професионалист

от
1904 0 28 Май. 2014
Управление на бизнеса

Как да управлявате времето си като професионалист
28% от читателите смятат, че тази статия е полезна
56% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Всеки от нас има 24 часа в денонощието, 18 400 уникални минути. Важното е как ще ги използваме.

Управлението на времето е цяло изкуство. То изисква ефективност и продуктивност с внимание към целта. Това не означава да запълните всеки момент с работа, а да организирате времето си съобразно онова, което е приоритетно важно.

Успешните лидери са изградили големи умения в тази сфера. Ето и каква е системата им:

1) Ценете времето си. То е ценно за всеки го и е много важен ресурс. Трябва да го разходвате мърдо. Трябва да сте нясно кога да спрете да се занимавате с дейности, които не помагат да постигнете целите си. Затова думата "не" понякога се оказва най-добрият инструмент за управление на времето.

2) Планирайте времето си. Планирането как ще изразходвате своите 24 часа ще Ви позволи да работите много по-ефективно, отколкото ако решавате на момента. Това, което сте планирали, ще се случи, защото планирането води до действия.

3) Приоритизирайте. За да усвоите най-добрите практики на управлението на времето, трябва да поставяте приоритет на задачите си. Няма как да имате достатъчно време за всичко, но имате достатъчно време за важните дейности.

4) Категоризирайте задачите си. Направете го по следния начин:
А е задача, която трябва задължително да изпълните. Тук поставете само много важните дейоности със сериозни последствия.
Б са задачи, които е добре да направите. Те са по-малко важни от А, но все още са достатъчно важни, за да ги изпълните.
В са задачи, които можете да изпълните. С тях се заемате, ако имате възможност, но те нямат последици за Вас.
Г са задачите за делегиране. Това делегиране Ви пести време за изпълнение на задачи от група А.

CD Фитнес за ума
CD Фитнес за ума

Повече детайли тук

Книга Първа от Колекция Счетоводни стандарти: МСС 36 Обезценка на активи
Книга Първа от Колекция Счетоводни стандарти: МСС 36 Обезценка на активи

Повече детайли тук

Още 50 нюанса счетоводство
Още 50 нюанса счетоводство

Повече детайли тук



Д са задачите, които да елиминирате от списъка си. Те имат много нисък приоритет и минимална или никаква важност. Просто ги отстранете от списъка си.

Поставянето на подобни приоритети означава и, че в последствие трябва да продължавате да преразглеждате списъка си и да елиминирате задачите, които са спрели да бъдат важни. Никока не се занимавайте първо със задачите от група В за сметка на тези от А и Б. Никога не правете и Б преди А.

5) Делегирайте времето си. За да го използвате възможно най-добре, усвоете делегирането като дейност. Наемете други хора да се занимават със задачи, които Ви отнемат прекалено много време, което трябва да отделите на по-важни дейности. Дайте по-маловажните задачи на други хора. Не отделяйте от ценното си време да се занимавате с неща, с които може да се справи друг. В противен случай няма да се справите с онова, с което трябва да се справите именно Вие.

6) Опростете времето. Работете върху една задача, докато не я приключите. Не започвайте нова, преди да сте се справили с предходната. Това е едно от най-важните изисквания за продуктивна рабта. Фокусирайте се и не си позволявайте да скачате от едно към друго.

7) Разблокирайте времето. Къде и как сте поставили ограничения пред постигането на целите си? Открийте какви пречки сте създали сами и ги елимиирайте незабавно. Отървете се от всякакви поведенчески специфики или мисли, които Ви водят до това сами да саботирате постигането на целите си.

8) Отделете време за себеанализ. Всичко, което правите, и всичко, което искате да постигнете, са резултати от времето, което сте прекарали в самоанализ. Оценаването на целите Ви като важни ще помогне значително да ги постигнете. Най-много време се хаби не като се обмисля какво е постигнато и как да се  постигне следващата цел. Това само ще Ви помогне да се задържите в правилната посока.

9) Бъдете наясно с времето си. Колкото повече внимание обръщате на това как разходвате времето си, толкова по-ефектувно ще става разходването му. Можете да започнете дори да си водите дневник, в който да записвате случилото се през деня, за да можете да проследите какво успявате да свършите за своите 24 часа в денонощието. Това ще Ви помогне и да оптимизирате употребата на времето си.

10) Повярвайте, че времето е ценно и трябва да се използва възможно най-добре. То е най-невъзобновяемия, затова и най-ценен, ресурс. Харчете го мъдро, като не само възприемете практиката за това, но и като повярвате и възприемете вътрешно неговата важност. 

Tags: бизнесупралвение на бизнесавремеуправление на времето

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

Успешен бизнес без служители? Възможен с тези 5 стъпки

от Biznesidei.bg
10 Август 2018
Съвсем не е задължително да искате голяма фирма със значителен персонал... Напълно...

9 трика за по-добро управление на времето

от Biznesidei.bg
30 Март 2018
Без значение дали сте предприемач или служител, продуктивността е едно от...

Управление на времето за предприемачи: Как?

от Biznesidei.bg
11 Декември 2017
Времето е онзи ресрус, който често се оказва най-необходим и най-недостигащ. За...

4 начина да се отървете от лошите бизнес навици

от Biznesidei.bg
07 Декември 2017
Навиците са част от всичко, което вършим. Така че няма как да се изненадаме, че...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари

Кафенета с котки


Имайки предвид, че все повече Котешки кафенета се откриват в Европа обмислям от доста време подобно...

Как да дисциплинирате и уволните служители


Благодаря!...

Какво да и какво да не правите, когато искате повишение


Статията е добра. Повече работа, повече доходи. Само че, не винаги е така. Работодателите и човешките ресурси...


Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.