Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

Планирането е начинът да оцелеете в сблъсъка с тези 5 убиеца на бизнеса

от
7456 0 30 Декември. 2015
Планиране и стратегии

Планирането е начинът да оцелеете в сблъсъка с тези 5 убиеца на бизнеса
61% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

По дефиниция всеки бизнес е предвидимо непредвидим, тъй като той не разполага с предходен опит, изгражда се на нов пазар, а светът около него непрекъснато се изменя. Въпреки това има няколко повтарящи се катастрофи, с които се сблъскват дори фирми от различни браншове. На всяка от тези катастрофи, разбира се, съответстват определени контрадействия, които помагат за справяне и минимизиране на щетите.

Тези катастрофи са свързани с 5-те основни елемента на всеки бизнес: служителите, продукта, възможностите, парите и маркетинга. Всеки предприемач трябва да запази оптимизма си по отношение на тях, но и трябва да се подготви за всички възможни лоши сценарии. Планирайте предварително, за да не се изненадате и стресирате, ако се сблъскате със сложни ситуации като:
 
1. Ключови хора за фирмата Ви разочароват.
 
При всички стартиращи фирми една от големите катастрофи е липсата на отдаденост от страна на жизненоважни лица от дейността. Тук трябва да помните най-ключовото: превенцията. Тя ще Ви спести толкова много разходи и проблеми. Наемайте служители внимателно, фокусирайте се върху уменията, ангажираността и отдадеността.
 
Не разчитайте на приятели, семейство и стажанти. Те ще Ви струват по-малко, но в дългосрочен план може да се окажат прекалено по-скъпи, отколкото можете да си позволите. Когато назреят проблеми с хората, е критично важно да се справяте с тях бързо, вместо да ги игнорирате в полза на някакви външнофирмени отношения. Не си позволявайте да наемате хора, които няма да допринесат за просперитета Ви.
 
2. Продуктът Ви не посреща нуждите по достатъчно добър начин.
 
В днешно време проблемите с качеството на предлаганите продукти се появяват на най-неочаквани места. Ключови моменти биват пропускани, а поради това страдат маркетингът и планирането, доставчиците се демотивират, а разходите главоломно растат.
 
Въпреки за че създаването на нови продукти и иновирането не може да се изготви график, планирането им е напълно възможно и от гледна точка на продуктите, и от гледна точка на самия бизнес. Ще спечелите много, ако отделите време на разработването на бизнес план и подробно описание на продуктовите спецификации. Включете в разработките и експерт, който да Ви съветва. Определете основните цели, изгответе план "Б", с който да минимизирате щетите при евентуален провал. Уверете се, че разполагате с достатъчно време, за да не се налага да прибързвате, при което да рискувате допускане на непростими грешки.

Правилно сключване на трудови договори - решения и съвети от експерти
Правилно сключване на трудови договори - решения и съвети от експерти

Повече детайли тук

Счетоводно отчитане на компенсации за ел. енергия по РМС № 739 и по РМС № 771 – електронно ръководство
Счетоводно отчитане на компенсации за ел. енергия по РМС № 739 и по РМС № 771 – електронно ръководство

Повече детайли тук

Счетоводство и осигуряване за земеделски производители
Счетоводство и осигуряване за земеделски производители

Повече детайли тук


 
3. Пазарът се променя по-бързо от фирмата Ви.
 
Независимо колко сте уверени, че продуктът Ви отговаря на пазарните нужди, е възможно да сте пропуснали определени важни условия, поради които пазарът да се промени още докато разработвате продукта си. Стартиращите предприятия са свързани с промени, но предприемачите нерядко трудно и бавно ги предприемат или се адаптират към тях - поради своите упоритост или страст.
 
Предположете, че Вашият стартиращ бизнес ще трябва да се измени поне еднократно, за да не бъдете хванати неподготвени при промяна на външните за фирмата Ви условия. Определете крайъгълни камъни по пътя на развитието на бизнеса си, за да проследявате успеха си и да ревизирате стратегиите си. След което, разбира се, и да ги променяте и адаптирате спрямо измененията в средата.
 
Правете го поне веднъж месечно. Не чакайте кризисната ситуация, за да се сетите да го направите.
 
4. Парите свършват преди да започнете да реализирате приходи. 
 
Почти във всеки бизнес разходите биват омаловажени, а предприемачите изчакват прекалено дълго, преди да започнат набирането на нов капитал. Управлението на паричните потоци трябва да е приоритет номер 1 на всеки предприемач. Подписвайте всички платежни нареждания собственоръчно и бъдете наясно къде отиват парите Ви, вместо да възложите това на счетоводителя си или на друг служител с административна длъжност.
 
Тук отново експертното предварително планиране се явява ключ към разумното разходване на финансовите активи. Не си позволявайте да забравяте още един важен момент. Фирмата Ви не трябва да надскача капацитетите си. Иначе казано, приемайте онези поръчки, които сте в състояние да изпълните. Това ще Ви спести високи разходи за закупуване на заготовки, поддържане на складови наличности, заплати и какво ли още не. Това ще навреди силно на ликвидността Ви, което от своя страна е опасно. За да се предпазите е важно да създадете буфер от финансови средства, които да имате "зад гърба си" при непредвидени разходи.
 
5. Препоръките от доволни клиенти не дават достатъчно добри резултати в маркетингово отношение.
 
Независимо колко страхотен е продуктът Ви, е необходимо да вложите истински солидни маркетингови усилия, съдържание и инвестиции, за да получите внимание. Просто така стоят нещата в днешно време. Много предприемачи си мислят, че всички усещат колко добри продукти предлагат и са склонни да се заемат безвъзмездно с препоръчване на същия този продукт на своите познати, приятели и семейство.
 
Поради тази причина бизнес планът се нуждае от определяне на разходите, които ще се харчат за популяризиране в различните маркетингови канали. На всяка цел, поставена в маркетинговия план, трябва да съответстват измерители, с които да се проверява нейното изпълнение. Не чакайте да се сблъскате с най-лошата възможна ситуация, когато клиентите просто няма да купуват от Вас, за да вземете мерки.
 
Опитните предприемачи са научили, че неприятните изненади са част от живота в бизнеса. Удовлетворението пък идва от преодоляването на предизвикателствата. Това прави управлението на една фирма интересно начинание. Толкова по-хубаво и по-малко рисково е то, ако се подготвите за всички кризисни ситуации, с които можете да се сблъскате, вместо да се опитвате да отреагирате след като вече сте се сблъскали с нея.
 
източник: entrepreneur.com

Tags: бизнес планиранепланиранеуправление на бизнесапревенция

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

3 съвета за финансово планиране, с които стартъпа Ви ще оцелее

от Biznesidei.bg
03 Юли 2017
Защо се провалят стартиращите фирми? Причини много: от качествата на самия...

Как да изберете в какво да инвестирате

от Biznesidei.bg
28 Юли 2022
Няма рецепта, която да Ви посочи кои вложения ще са успешни със сигурност и кои...

Какво да включите в инвестиционния си план?

от Biznesidei.bg
30 Юни 2022
Планирането е чудесна дейност, която помага в множество сфери. Дори при...

5 въпроса, които да си зададете, преди да вземете бизнес заем

от Biznesidei.bg
25 Май 2021
Парите движат бизнеса. Необходими са Ви, за да го създадете, да го развивате, да го...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.