Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

Профилът на модерния корпоративен клиент и какво значи той за Вас

от
855 0 19 Декември. 2016
Обслужване на клиенти

Профилът на модерния корпоративен клиент и какво значи той за Вас
28% от читателите смятат, че тази статия е полезна
56% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

За да успеете в качеството си на продавач, трябва да сте наясно точно кой е Вашият клиент. Това означава да го проучите внимателно, да знаете къде работи, каква е длъжността му и къде прави своите покупки. Ако пък сте се насочили към корпоративните клиенти, трябва да сте наясно и с техните специфични характеристики.

Всъщност да поддържате актуални знанията си за променящия се профил на корпоративния клиент е едно от най-големите предизвикателства пред Вас като продавач.
 
Ето някои от най-важните общи качества на този тип клиенти в съвремието ни, които следва да познавате добре:
 
1. Обикновено сам прави проучването си.
 
В дигиталната ера достъпът до информация е изключително улеснен, а съдържанието е навсякъде в Интернет. Това позволява на купувачите да проучат предварително възможностите, които пазарът им предоставя за задоволяване на нуждите им. При корпоративните клиенти, където отговорността е още по-голяма, това проучване е още по-щателно. За да се възползвате от това, трябва да предоставяте информацията за продуктите и услугите си максимално откровено и директно, да я подкрепяте с доказателства и впечатления от предходни потребители.
 
2. Все по-скептичен.
 
Разполагайки с повече информация от когато и да било, корпоративният клиент е по-наясно с маркетинговите трикове и е по-склонен да е скептичен и недоверчив към рекламните твърдения. Той е много по-заинтересован от продукта Ви зад маркетинговите описания на най-добрите му черти. Ето защо Вие трябва да се стремите да изградите доверие у потребителя, да не го притискате бързо да затвори сделката и да бъдете максимално конкретни, когато посочвате характеристиките на предлаганата стока.
 

CD Отглеждане на зеленчуци в система за биоземеделие
CD Отглеждане на зеленчуци в система за биоземеделие

Повече детайли тук

Счетоводство и осигуряване за земеделски производители
Счетоводство и осигуряване за земеделски производители

Повече детайли тук

Електронно списание 7 дни счетоводство и данъци. Какво ново?
Електронно списание 7 дни счетоводство и данъци. Какво ново?

Повече детайли тук


3. Търпелив в качеството си на потребител.
 
Средната продължителност на цикъла на покупката се е повишила с 20 на сто през последните 50 години. За да го съкратите, трябва да проучите предварително потребителите си и да откриете какви методи на продажба да приложите, за да му импонирате по-добре, така и да го стимулирате по-бързо да вземе решение за покупка.
 
4. Склонен да се вслушва в мнението на предходните потребители.
 
С растящата популярност на социалните мрежи, достъпът до впечатленията на другите потребители е все по и по-широк. Корпоративните клиенти съвсем не са застраховани от това да се поддават на влиянията на своите колеги - именно защото това успокоява увеличената им тревожност като потребители, вървяща ръка за ръка с голямата им отговорност като заети в бизнеса. По тази причина за Вас като продавачи е важно от една страна да имате доволни клиенти, които да споделят позитивни впечатления, от друга страна - да изградите добри отношения с потребителите си в социалните мрежи.
 
5. Гладен за съдържание.
 
Със силното включване на предварителното проучване в продажбения процес, корпоративните клиенти стават все по-гладни за разнообразно съдържание, което да им съдейства да вземат по-образовано решение за покупките си. Поради това и Вие трябва да изготвяте това важно и ценно съдържание, което да дистрибутирате по различни и разнообразни начини. Разбира се, важно е по-скоро съдържанието, което споделяте, да е качествено и полезно, отколкото многообразно, както и съобразено с това по какъв начин искат да го потребяват Вашите корпоративни клиенти - като статии, инфографики, видеа и т.н.
 
източник: entrepreneur.com

Tags: корпоративни клиентипродажбимаркетинг и реклама

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

Как продажбите на корпоративни клиенти ще се променят в следващите 20 години

от Biznesidei.bg
18 Октомври 2016
С промените, настъпващи на пазара и сред начините за предлагане на продукти,...

5 причини да губите клиенти

от Biznesidei.bg
05 Юни 2018
Клиентите са тези, които държат бизнеса Ви на пазара. Без значение дали са редовни...

Незабравимо преживяване за клиентите без тежест за фирмения бюджет? Възможно е!

от Biznesidei.bg
06 Февруари 2018
За да се върне при Вас един клиент, не е достатъчно да имате добър продукт на...

3 причини да губите клиенти

от Biznesidei.bg
19 Януари 2018
Не клиентите, които правят еднократна покупка, са важни за бизнеса Ви. Важни са...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари

Идея за надомна работа: Сгъване на кутии за фирми, които използват такива


Валидна ли е още обявата интересувам се моля пишете ми...

Кодекс на труда и още 12 ТРЗ закони и наредби, които работодателят трябва да спазва


димитрина...

Идея за надомна работа: Сгъване на кутии за фирми, които използват такива


Интересувам се от работата,моля пишете ми на лични.За сгъването на кутиите става въпрос....


Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.