Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

Профилът на модерния корпоративен клиент и какво значи той за Вас

от
7137 0 19 Декември. 2016
Обслужване на клиенти

Профилът на модерния корпоративен клиент и какво значи той за Вас
67% от читателите смятат, че тази статия е полезна
35% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
47% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

За да успеете в качеството си на продавач, трябва да сте наясно точно кой е Вашият клиент. Това означава да го проучите внимателно, да знаете къде работи, каква е длъжността му и къде прави своите покупки. Ако пък сте се насочили към корпоративните клиенти, трябва да сте наясно и с техните специфични характеристики.

Всъщност да поддържате актуални знанията си за променящия се профил на корпоративния клиент е едно от най-големите предизвикателства пред Вас като продавач.
 
Ето някои от най-важните общи качества на този тип клиенти в съвремието ни, които следва да познавате добре:
 
1. Обикновено сам прави проучването си.
 
В дигиталната ера достъпът до информация е изключително улеснен, а съдържанието е навсякъде в Интернет. Това позволява на купувачите да проучат предварително възможностите, които пазарът им предоставя за задоволяване на нуждите им. При корпоративните клиенти, където отговорността е още по-голяма, това проучване е още по-щателно. За да се възползвате от това, трябва да предоставяте информацията за продуктите и услугите си максимално откровено и директно, да я подкрепяте с доказателства и впечатления от предходни потребители.
 
2. Все по-скептичен.
 
Разполагайки с повече информация от когато и да било, корпоративният клиент е по-наясно с маркетинговите трикове и е по-склонен да е скептичен и недоверчив към рекламните твърдения. Той е много по-заинтересован от продукта Ви зад маркетинговите описания на най-добрите му черти. Ето защо Вие трябва да се стремите да изградите доверие у потребителя, да не го притискате бързо да затвори сделката и да бъдете максимално конкретни, когато посочвате характеристиките на предлаганата стока.
 

В електронен формат: Ръководство за работа с Excel
В електронен формат: Ръководство за работа с Excel

Повече детайли тук

Счетоводно отчитане на компенсации за ел. енергия по РМС № 739 и по РМС № 771 – електронно ръководство
Счетоводно отчитане на компенсации за ел. енергия по РМС № 739 и по РМС № 771 – електронно ръководство

Повече детайли тук

Електронно списание: Правен консултант - 12-месечен абонамент
Електронно списание: Правен консултант - 12-месечен абонамент

Повече детайли тук


3. Търпелив в качеството си на потребител.
 
Средната продължителност на цикъла на покупката се е повишила с 20 на сто през последните 50 години. За да го съкратите, трябва да проучите предварително потребителите си и да откриете какви методи на продажба да приложите, за да му импонирате по-добре, така и да го стимулирате по-бързо да вземе решение за покупка.
 
4. Склонен да се вслушва в мнението на предходните потребители.
 
С растящата популярност на социалните мрежи, достъпът до впечатленията на другите потребители е все по и по-широк. Корпоративните клиенти съвсем не са застраховани от това да се поддават на влиянията на своите колеги - именно защото това успокоява увеличената им тревожност като потребители, вървяща ръка за ръка с голямата им отговорност като заети в бизнеса. По тази причина за Вас като продавачи е важно от една страна да имате доволни клиенти, които да споделят позитивни впечатления, от друга страна - да изградите добри отношения с потребителите си в социалните мрежи.
 
5. Гладен за съдържание.
 
Със силното включване на предварителното проучване в продажбения процес, корпоративните клиенти стават все по-гладни за разнообразно съдържание, което да им съдейства да вземат по-образовано решение за покупките си. Поради това и Вие трябва да изготвяте това важно и ценно съдържание, което да дистрибутирате по различни и разнообразни начини. Разбира се, важно е по-скоро съдържанието, което споделяте, да е качествено и полезно, отколкото многообразно, както и съобразено с това по какъв начин искат да го потребяват Вашите корпоративни клиенти - като статии, инфографики, видеа и т.н.
 
източник: entrepreneur.com

Tags: корпоративни клиентипродажбимаркетинг и реклама

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

5 причини онлайн магазинът Ви да не генерира продажби

от Biznesidei.bg
07 Май 2021
Колкото и да са страхотни стоките Ви и да е добър маркетингът Ви, онлайн магазинът...

Как продажбите на корпоративни клиенти ще се променят в следващите 20 години

от Biznesidei.bg
18 Октомври 2016
С промените, настъпващи на пазара и сред начините за предлагане на продукти,...

3 досадни неща, които гонят редовните Ви клиенти

от Biznesidei.bg
21 Януари 2022
Хората, които купуват от Вас регулярно, са онзи, на които се опира съществуването...

Защо е важно да показвате благодарността си на клиентите

от Biznesidei.bg
14 Декември 2021
Коледните и новогодишните празници са прекрасно време да покажете колко високо...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.