Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

Как да се справяте с негативните коментари и да поддържате удовлетвoрението на клиентите си в електронната търговия

от
9286 0 22 Март. 2017
Обслужване на клиенти

Как да се справяте с негативните коментари и да поддържате удовлетвoрението на клиентите си в електронната търговия
37% от читателите смятат, че тази статия е полезна
46% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
29% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Негативните коментари всъщност могат да Ви помогнат да направите бизнеса си по-добър, ако внимателно ги изслушате и им отделите нужното внимание.

Затова следващия път, когато получите такъв - в социалните мрежи, на сайта си или на някоя рекламна страница - направете всичко по силите си да се възползвате от ползите, които ги носят. Ето как да Ви бъдат полезни:
 
1. Подобряване на продуктите и услугите си.
 
Отделяйки време да прочетете обратната връзка от клиентите си, ще разберете много по-добре какво харесват и какво не харесват във Вашите продукти и услуги, в организацията Ви, в обслужването и дистрибуцията Ви и т.н. Прекрасно е да получавате позитивни коментари, но не се отпускайте. Използвайте негативните мнения като мотивиращи фактори, с чиято помощ да се подобрявате непрекъснато.
 
2. Изграждане на отношения.
 
Когато отделите време да отговорите на коментарите от клиенти (особено на негативните сред тях), изграждате по-добри отношения с потребителите си. Те започват да усещат своята важност за Вас и бизнеса Ви, а това ги прави по-лоялни и по-склонни да Ви препоръчват.
 
3. Безплатно популяризиране чрез препоръки
 

Правилно прекратяване на трудови договори - решения и съвети от експерти
Правилно прекратяване на трудови договори - решения и съвети от експерти

Повече детайли тук

Анализ на финансовите отчети в 100 въпроса и 100 отговора – електронно ръководство
Анализ на финансовите отчети в 100 въпроса и 100 отговора – електронно ръководство

Повече детайли тук

Корекция на счетоводни грешки по реда на приложимите СС – е-ръководство
Корекция на счетоводни грешки по реда на приложимите СС – е-ръководство

Повече детайли тук


Да отговаряте на коментари (и позитивни, и негативни) трябва да бъде част от бизнес стратегията Ви. Причината е, че така демонстрирате колко ангажирани сте със своя бизнес и колко са важни за Вас впечатленията на клиентите. Понякога внимателно обмисленият отговор може да превърне негативният или ядосан коментар в позитив за бизнеса Ви, стига да сте наясно как да отговорите.
 
Как обаче да отговаряте на коментарите?
 
1) При позитивни коментари.
 
Няма нищо по-хубаво от положителна обратна връзка. Тя показва, че се справяте добре поне в една от сферите на бизнеса си, но това не трябва да Ви успокоява. Отделете време да благодарите за положителните впечатления, които клиентът е споделил. Ако имате ключови клиенти, които са останали лоялни на фирмата Ви и които редовно Ви предоставят добра обратна връзка не се притеснявайте от време на време да им предоставяте безплатни мостри от продуктите си. Този подход ще Ви се отплати във времето.
 
2) При негативни коментари.
 
Тук нещата са малко по-сложни. Твърде е възможно да се засегнете. За жалост Интернет не е мястото, където хората се държат особено мило едни с други. Но дори и да срещнетe груб коментар, победете го с учтивост.
 
Вместо да се съсредоточавате върху гнева, който Ви кара да изпитвате, концентрирайте се върху ценната информация, която Ви носи коментарът. Ако той е резонен, извинете се на клиента и потърсете най-доброто възможно разрешение на проблема. След като го намерите, свържете се с клиента и посочете в отговор на неговия коментар по какъв начин проблемът, който той е срещнал, може да се разреши. Това е ценна информация и за другите Ви клиенти.
 
И в този случай безплатните мостри могат да помогнат много за подобряване на отношенията с недоволния клиент.
 
В случай че клиентът просто си излива недоволството от нещо върху Вас или няма реални основания да недоволства, подходете с хумор. Ако се справите добре, лоялните клиенти ще се застъпят за Вас и ще тушират неоснователния негативизъм.
 
източник: .entrepreneur.com

Tags: обратна връзкаклиентиобслужване на клиенти

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

3 досадни неща, които гонят редовните Ви клиенти

от Biznesidei.bg
21 Януари 2022
Хората, които купуват от Вас регулярно, са онзи, на които се опира съществуването...

Защо е важно да показвате благодарността си на клиентите

от Biznesidei.bg
14 Декември 2021
Коледните и новогодишните празници са прекрасно време да покажете колко високо...

Как да запазите клиентите? Искайте им обратна връзка от първия ден

от Biznesidei.bg
09 Декември 2021
Не е достатъчно даден потребител да купи от Вас веднъж. Важно е да го мотивирате...

5 съвета за справяне с трудни клиенти

от Biznesidei.bg
16 Юли 2021
Ако работите в сферата на продажбите, със сигурност сте се сблъсквали с...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.