Този сайт използва бисквитки. Кликнете върху бутона за навигация толкова лесно, колкото е възможно.
Ако използвате този сайт, вие се съгласявате с използването на бисквитки.
X Този сайт използва бисквитки.
Ако продължите да разглеждате сайта, означава, че ги приемате. Детайли тук

Как да се справяте с негативните коментари и да поддържате удовлетвoрението на клиентите си в електронната търговия

от
503 0 22 Март. 2017
Обслужване на клиенти

Как да се справяте с негативните коментари и да поддържате удовлетвoрението на клиентите си в електронната търговия
37% от читателите смятат, че тази статия е полезна
46% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
29% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Негативните коментари всъщност могат да Ви помогнат да направите бизнеса си по-добър, ако внимателно ги изслушате и им отделите нужното внимание.

Затова следващия път, когато получите такъв - в социалните мрежи, на сайта си или на някоя рекламна страница - направете всичко по силите си да се възползвате от ползите, които ги носят. Ето как да Ви бъдат полезни:
 
1. Подобряване на продуктите и услугите си.
 
Отделяйки време да прочетете обратната връзка от клиентите си, ще разберете много по-добре какво харесват и какво не харесват във Вашите продукти и услуги, в организацията Ви, в обслужването и дистрибуцията Ви и т.н. Прекрасно е да получавате позитивни коментари, но не се отпускайте. Използвайте негативните мнения като мотивиращи фактори, с чиято помощ да се подобрявате непрекъснато.
 
2. Изграждане на отношения.
 
Когато отделите време да отговорите на коментарите от клиенти (особено на негативните сред тях), изграждате по-добри отношения с потребителите си. Те започват да усещат своята важност за Вас и бизнеса Ви, а това ги прави по-лоялни и по-склонни да Ви препоръчват.
 
3. Безплатно популяризиране чрез препоръки
 

Сборник закони за труда 2018
Сборник закони за труда 2018

Повече детайли тук

Счетоводно списание
Счетоводно списание "10 с ДДС"

Повече детайли тук

Книга за счетоводителя - зелена светлина на правилното процедиране
Книга за счетоводителя - зелена светлина на правилното процедиране

Повече детайли тук


Да отговаряте на коментари (и позитивни, и негативни) трябва да бъде част от бизнес стратегията Ви. Причината е, че така демонстрирате колко ангажирани сте със своя бизнес и колко са важни за Вас впечатленията на клиентите. Понякога внимателно обмисленият отговор може да превърне негативният или ядосан коментар в позитив за бизнеса Ви, стига да сте наясно как да отговорите.
 
Как обаче да отговаряте на коментарите?
 
1) При позитивни коментари.
 
Няма нищо по-хубаво от положителна обратна връзка. Тя показва, че се справяте добре поне в една от сферите на бизнеса си, но това не трябва да Ви успокоява. Отделете време да благодарите за положителните впечатления, които клиентът е споделил. Ако имате ключови клиенти, които са останали лоялни на фирмата Ви и които редовно Ви предоставят добра обратна връзка не се притеснявайте от време на време да им предоставяте безплатни мостри от продуктите си. Този подход ще Ви се отплати във времето.
 
2) При негативни коментари.
 
Тук нещата са малко по-сложни. Твърде е възможно да се засегнете. За жалост Интернет не е мястото, където хората се държат особено мило едни с други. Но дори и да срещнетe груб коментар, победете го с учтивост.
 
Вместо да се съсредоточавате върху гнева, който Ви кара да изпитвате, концентрирайте се върху ценната информация, която Ви носи коментарът. Ако той е резонен, извинете се на клиента и потърсете най-доброто възможно разрешение на проблема. След като го намерите, свържете се с клиента и посочете в отговор на неговия коментар по какъв начин проблемът, който той е срещнал, може да се разреши. Това е ценна информация и за другите Ви клиенти.
 
И в този случай безплатните мостри могат да помогнат много за подобряване на отношенията с недоволния клиент.
 
В случай че клиентът просто си излива недоволството от нещо върху Вас или няма реални основания да недоволства, подходете с хумор. Ако се справите добре, лоялните клиенти ще се застъпят за Вас и ще тушират неоснователния негативизъм.
 
източник: .entrepreneur.com

Tags: обратна връзкаклиентиобслужване на клиенти

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

Незабравимо преживяване за клиентите без тежест за фирмения бюджет? Възможно е!

от Biznesidei.bg
06 Февруари 2018
За да се върне при Вас един клиент, не е достатъчно да имате добър продукт на...

3 причини да губите клиенти

от Biznesidei.bg
19 Януари 2018
Не клиентите, които правят еднократна покупка, са важни за бизнеса Ви. Важни са...

4 начина да разграничите най-ценните си клиенти от тези, които само Ви губят времето

от Biznesidei.bg
28 Март 2017
Въпреки че фирмите разбират важността на клиентското обслужване, не винаги са в...

4 причини да задавате повече въпроси на потенциалните си клиенти

от Biznesidei.bg
06 Януари 2017
Потенциалните клиенти не се интересуват от продукта или услугата Ви. Грижа ги е за...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари

Кафенета с котки


Имайки предвид, че все повече Котешки кафенета се откриват в Европа обмислям от доста време подобно...

Как да дисциплинирате и уволните служители


Благодаря!...

Какво да и какво да не правите, когато искате повишение


Статията е добра. Повече работа, повече доходи. Само че, не винаги е така. Работодателите и човешките ресурси...


Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.