Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

121 млн. лв. е спестил бизнесът от намалена бюрокрация

от
565 0 06 Април. 2017
Новини

121 млн. лв. е спестил бизнесът от намалена бюрокрация
59% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

От май 2015 г. до края на миналата година административната тежест за бизнеса се е понижила с 25 на сто, което му е спестило 121 млн. лв. Това е посочено в отчета за изпълнението на III-тия план за действие за спад на административната тежест за периода 2015 - 2017 г. Третият план включва 130 мерки за намаляване на бюрокрацията, чието реализиране ще доведе до свиване на разходите за фирмите със 144.5 млн. лв. на година. До момента са изпълнени 70 от мерките.

В периода от 1 юли до 31 декември на миналата година са изпълнени 20 мерки от компетентността на министерствата на финансите, на труда и социалната политика, на транспорта, информационните технологии и съобщенията, както и на Държавната агенция за метрологичен и технически надзор (ДАМТН). С това административната тежест за бизнеса е спаднала с 1.27 млн. лв.
 
Сред най-ключовите изпълнени мерки през отчетния период се нарежда отпадането от 1 януари 2017 г. на задължения по Закона за акцизите и данъчните складове да се предоставя удостоверение за наличие или липса на данъчни задължения и задължения за задължителни осигурителни вноски. Променен е също и Правилникът за прилагане на закона (промените влязоха в сила от 7 февруари 2017 г.) За да се улесни бизнесът, МТСП отмени Наредбата за условията и реда за издаване, отказ и отнемане на разрешения за работа на чужденци в Р България и измени Наредбата за условията и реда за извършване на посредническа дейност по наемане на работа. ДАМТН подготви инструкции и образци на документи, които могат да бъдат намерени на нейната Интернет страница.
 
През отчетния период са изпълнени 5 от забавените мерки от I-вия план за действие, при който отговорна институция се явява Министерството на земеделието и храните. Мерките имат връзка с изменения в Закона за сдружения за напояване и Наредбата за придобиване и отнемане от сдруженията за напояване правото на ползване върху обектите от хидромелиоративната инфраструктура и обслужващата техника на територията на сдружението. Що се отнася до останалите неизпълнени мерки от първия и втория план за действие за понижаване административната тежест за бизнеса е приет нов срок за изпълнение – края на тази година.

Съветник: Данъци и такси на моята фирма
Съветник: Данъци и такси на моята фирма

Повече детайли тук

CD Отглеждане на зеленчуци в система за биоземеделие
CD Отглеждане на зеленчуци в система за биоземеделие

Повече детайли тук

Електронно списание 7 дни счетоводство и данъци. Какво ново?
Електронно списание 7 дни счетоводство и данъци. Какво ново?

Повече детайли тук




източник: economic.bg

Tags: бюрокрацияфирмени разходибизнес новини

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

Бюрокрацията по оперативните програми ще се ограничава с ваучери

от Biznesidei.bg
24 Юли 2017
Ще въведе ваучерна система за малки и средни предприятия, които кандидатстват по...

Само броят на фирмите без служители у нас се увеличава

от Biznesidei.bg
03 Август 2018
През 2016 г. у нас са работили активно 347 962 предприятия, а това е с 2.6 на сто повече...

Облекчен достъп до евросредства за стартъп малки и средни фирми

от Biznesidei.bg
24 Юли 2018
Малките и средни предприятия, които стартират дейността си, ще разполагат с...

Финансова помощ за излизане на фондовата борса за малки и средни фирми

от Biznesidei.bg
13 Юли 2018
Малките и средни фирми ще имат възможност да се листват на Българската фондова...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари

Кафенета с котки


Имайки предвид, че все повече Котешки кафенета се откриват в Европа обмислям от доста време подобно...

Как да дисциплинирате и уволните служители


Благодаря!...

Какво да и какво да не правите, когато искате повишение


Статията е добра. Повече работа, повече доходи. Само че, не винаги е така. Работодателите и човешките ресурси...


Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.