Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

121 млн. лв. е спестил бизнесът от намалена бюрокрация

от
622 0 06 Април. 2017
Новини

121 млн. лв. е спестил бизнесът от намалена бюрокрация
39% от читателите смятат, че тази статия е полезна
52% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

От май 2015 г. до края на миналата година административната тежест за бизнеса се е понижила с 25 на сто, което му е спестило 121 млн. лв. Това е посочено в отчета за изпълнението на III-тия план за действие за спад на административната тежест за периода 2015 - 2017 г. Третият план включва 130 мерки за намаляване на бюрокрацията, чието реализиране ще доведе до свиване на разходите за фирмите със 144.5 млн. лв. на година. До момента са изпълнени 70 от мерките.

В периода от 1 юли до 31 декември на миналата година са изпълнени 20 мерки от компетентността на министерствата на финансите, на труда и социалната политика, на транспорта, информационните технологии и съобщенията, както и на Държавната агенция за метрологичен и технически надзор (ДАМТН). С това административната тежест за бизнеса е спаднала с 1.27 млн. лв.
 
Сред най-ключовите изпълнени мерки през отчетния период се нарежда отпадането от 1 януари 2017 г. на задължения по Закона за акцизите и данъчните складове да се предоставя удостоверение за наличие или липса на данъчни задължения и задължения за задължителни осигурителни вноски. Променен е също и Правилникът за прилагане на закона (промените влязоха в сила от 7 февруари 2017 г.) За да се улесни бизнесът, МТСП отмени Наредбата за условията и реда за издаване, отказ и отнемане на разрешения за работа на чужденци в Р България и измени Наредбата за условията и реда за извършване на посредническа дейност по наемане на работа. ДАМТН подготви инструкции и образци на документи, които могат да бъдат намерени на нейната Интернет страница.
 
През отчетния период са изпълнени 5 от забавените мерки от I-вия план за действие, при който отговорна институция се явява Министерството на земеделието и храните. Мерките имат връзка с изменения в Закона за сдружения за напояване и Наредбата за придобиване и отнемане от сдруженията за напояване правото на ползване върху обектите от хидромелиоративната инфраструктура и обслужващата техника на територията на сдружението. Що се отнася до останалите неизпълнени мерки от първия и втория план за действие за понижаване административната тежест за бизнеса е приет нов срок за изпълнение – края на тази година.

Още 50 нюанса счетоводство
Още 50 нюанса счетоводство

Повече детайли тук

Настолен Данъчно-осигурителен календар
Настолен Данъчно-осигурителен календар

Повече детайли тук

Счетоводно списание
Счетоводно списание "10 с ДДС"

Повече детайли тук




източник: economic.bg

Tags: бюрокрацияфирмени разходибизнес новини

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

Бюрокрацията по оперативните програми ще се ограничава с ваучери

от Biznesidei.bg
24 Юли 2017
Ще въведе ваучерна система за малки и средни предприятия, които кандидатстват по...

3 диска с музика за настройка на ума и качествен релакс

от Biznesidei.bg
04 Декември 2018
Без значение дали имате собствен бизнес, управлявате такъв или изпълнявате...

Срокът за подаване на заявки за назначаване на хора с увреждания изтича

от Biznesidei.bg
30 Ноември 2018
До 14 декември включително работодателите могат да подават заявки за назначаване...

Експертите разясняват - транспорт и строителство

от Biznesidei.bg
06 Ноември 2018
22 ноември, в гр. София - Семинар Счетоводството и трудовото право са важна част от...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари

Идея за надомна работа: Сгъване на кутии за фирми, които използват такива


Валидна ли е още обявата интересувам се моля пишете ми...

Кодекс на труда и още 12 ТРЗ закони и наредби, които работодателят трябва да спазва


димитрина...

Идея за надомна работа: Сгъване на кутии за фирми, които използват такива


Интересувам се от работата,моля пишете ми на лични.За сгъването на кутиите става въпрос....


Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.