Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

Назначавате? Избягвайте следните 5 често срещани грешки

от
4127 0 08 Септември. 2016
Наемане на служители

Назначавате? Избягвайте следните 5 често срещани грешки
39% от читателите смятат, че тази статия е полезна
52% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Процесът по наемане на служители не е никак лесен. Проблемът е, че трябва да изберете подхящ кадър, защото неподхдящите ще Ви струват скъпо. По тази причина е много важно да подходите към набирането на персонал стратегически и да изготвите предварителен план.

Независимо дали ще назначавате нови кадри в малък или голям бизнес, внимавайте да не допуснете някоя от следните грешки:

 
Прекалено стесняване на търсенето
 
Не си мислете, че да пуснете една обява в сайт за набиране на служители е достатъчно, за да намерите този, който търсите. Използвайте всички възможни средства за разпространение на информацията, които считате подходящи. Можете да публикувате информация на сайта си, на страниците си в социалните мрежи, в сайтове за набиране на персонал, да се свържете със свои контакти, които биха Ви съдействали. Бюрото по труда също е вариант, дори и да Ви се струва остарял. Колкото повече кандидати привлечете, толкова по-голям е шансът подходящият да е сред тях.
 
Доверие в първото впечатление
 
Един екстроверт може да Ви направи впечатление като особено комуникативен и мотивиран, докато интровертът може да Ви изглежда латентен и неентусиазиран. И все пак в последствие да се окаже, че "латентният" интроверт е честен, точен и прецизен в работата си, а екстровертът повече си губи времето в приказки, отколкото работи. Естествено, няма как да се твърди, че един екстроверт би бил лош служител, а един интроверт - добър. Важното е да не се доверявате нито на своите предразсъдъци, нито на първите впечатления, които Ви оставят кандидатите. По-добре им възложете някаква задача, с чието изпълнение да покажат, че разполагат с нужните умения.
 

GDPR - отговори на въпроси от практиката 2021 - електронно ръководство
GDPR - отговори на въпроси от практиката 2021 - електронно ръководство

Повече детайли тук

Пътеводител на транспортните фирми: данъци и счетоводство, труд и осигуряване
Пътеводител на транспортните фирми: данъци и счетоводство, труд и осигуряване

Повече детайли тук

Документиране и счетоводно отчитане на данъците: изменения и допълнения през 2019 г.
Документиране и счетоводно отчитане на данъците: изменения и допълнения през 2019 г.

Повече детайли тук


Можете също и да тествате служителите си както за интелигентността им, така и за други техни качества. Примерни тестове за наемане на кадри ще откриете тук >>>
 
Неяснота какъв кандидат Ви е необходим
 
Ако не знаете кого търсите, как ще го намерите? Как ще посочите пълните си изисквания на обявата за работа? Спестете си и тромавия процес по подбор и избора на неподходящ кандидат, като уточните какви качества, знания и умения Ви трябват.
 
Неясна политика по назначаване
 
Ако знаете какво и как ще правите при процеса на подбор, ще Ви бъде много по-лесно да откриете подходящи кадри и да ги въведете в екипа си по-лесно. Идеята е да знаете какво кога да правите, колко време да му отпуснете и как да проведете процеса по подбор така, че хем да намерите човека, който Ви трябва, хем да запазите добрите отношения с кандидатите, които не сте назначили. Имайте предвид, че това е много важно от една страна за репутацията Ви, от друга - защото сред кадрите, които са неподходящи за една длъжност, може да се крие кадър, подходящ за друга.
 
Невключване на фирмената култура в процеса по подбор
 
Фирмената култура е това, в което служителите трябва да се впишат, за да работят ефективно. За да се избегне наемането на неподходящи служители, кандидатите трябва да могат да преценят дали се вписват във фирмената култура. Ако я демонстрирате, голяма част от онези, които не желаят да я спазват, сами ще се оттеглят от кандидатстването, с което ще Ви спестят време и загуби от неподходящ подбор.


 
източник: businessnewsdaily.com

Tags: подбор на персоналслужителиуправление на персонала

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

3 базови ценни съвета за наемане на качествени служители

от Biznesidei.bg
05 Май 2022
Не искате просто нови попълнения. Искате хора, които са ангажирани, които ще се...

3 типа служители, от които се нуждае всеки бизнес

от Biznesidei.bg
17 Март 2022
Избирането на подходящите кадри е хем трудна, хем особено важна задача. Все пак...

Недоволните служители пречат на назначаването на нови кадри

от Biznesidei.bg
24 Септември 2019
Когато търсите нови кадри, искате да покажете фирмата си в най-добрата ѝ светлина,...

5 меки умения, за които да се оглеждате при подбор на персонал

от Biznesidei.bg
05 Юли 2019
На всички е ясно, че за да назначат нов служител, той на първо място трябва да има...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.