Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

5 стъпки за успешно въвеждане в работа на нови служители

от
577 0 22 Юни. 2018
Наемане на служители

5 стъпки за успешно въвеждане в работа на нови служители
61% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Когато назначавате нов кадър, искате в най-добрия случай той да се адаптира бързо и лесно и да се сработи също толкова бързо и лесно с колегите си.

За тази цел е важно да посрещнете и въведете в работа новия си служител така, че той да не изпита затруднения и възможно най-скоро да спре да се чувства "на гости" във фирмата.
 
Как да го направите обаче? Ето 5 стъпки, които да следвате:
 
1. Планирайте.
 
Изгответе план на това как ще протече приемането на служителя във фирмата, запознаването му с колектива и работата, с правилата и организацията. Можете дори да разработите този план във вид на график, в който да разпределите задълженията на кадъра и който да му предоставите при постъпване, за да знае той какво да очаква. 
 
2. Определете очакванията си към служителя.
 
Трудно е да се каже колко дълъг да е периодът на адаптация на един служител. Затова е важно да седнете, да прегледате плана за въвеждането му и да определите какво очаквате от служителя. Колко време му отпускате за навлизане в работата, какво очаквате да знае и може в края на, да речем, всяка седмица. Определите ли тези очаквания, ще е лесно да запознаете служителя с тях и да следите дали той се справя.
 

Счетоводство и осигуряване за земеделски производители
Счетоводство и осигуряване за земеделски производители

Повече детайли тук

Клуб РС Издателство – Програма Стандарт
Клуб РС Издателство – Програма Стандарт

Повече детайли тук

Пътеводител на транспортните фирми: данъци и счетоводство, труд и осигуряване
Пътеводител на транспортните фирми: данъци и счетоводство, труд и осигуряване

Повече детайли тук


3. Подгответе всички формуляри.
 
Съберете всички документи, които служителят трябва да попълни при постъпването си, в 1 папка. Така той ще се занимае с тях наведнъж. След това ще може да се съсредоточи в навлизането си в работата, опознаването на колектива и адаптирането към новата среда.
 
4. Представете на новия служител ролята му във фирмата.
 
Когато новия кадър постъпи, отделете време да му поясните каква е ролята му в организацията, с какво е полезна работата, която върши, с кои отдели ще се наложи да комуникира, кой и какво ще зависи от него. Така служителят ще може да разбере значимостта на труда, който ще изпълнява в организацията. Пояснете и конкретните задължения на служителя, за да може той да ги има предвид и да се съсредоточи върху усвояването им.
 
5. Следете процеса.
 
Дори и да не работите тясно с новопостъпилото лице, а да се занимавате само с въвеждането му в работата, интересувайте се как върви всичко. Можете да организирате няколко срещи седмично или дори само една, в която да коментирате какво е видял, какво е научил, какво му е направило впечатление, какво е останало неизяснено. Окуражавайте новият си кадър да споделя всичко това с Вас, дори негативното, за да можете да изчистите неяснотите преди той да навлезе напълно в работата и да поеме отговорностите си изцяло. Така ще спестите и на себе си и на него бъдещи проблеми. 
 
източник: allbusiness.com

Tags: назначаване на работаслужителинова работа

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

3 маркетингови стратегии, с които можете да привлечете страхотни служители

от Biznesidei.bg
20 Март 2018
За да привлечете най-добрите кадри, трябва да им представите фирмата си и...

Как да привлечете талантливи служители

от Biznesidei.bg
30 Ноември 2017
Служителите не са разход, а актив за фирмата. Особено ако са талантливи,...

Търсите нови служители? Напишете силна обява!

от Biznesidei.bg
21 Септември 2017
Добре подготвената обява за работа ще Ви донесе по-добре подготвени кандидати,...

3 грешки, които да избягвате при посрещане на нови служители

от Biznesidei.bg
05 Септември 2017
Не е толкова трудно да загубите настоящите си служители, колкото е лесно да...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари

Идея за надомна работа: Сгъване на кутии за фирми, които използват такива


Интересувам се от работата,моля пишете ми на лични.За сгъването на кутиите става въпрос....

4 знака, че е време да обновите сайта на бизнеса си


Коментар за какво?...

4 креативни бизнес идеи или „Как не се сетих?!”


Здравейте, Хубаво е когато се дават съвети да се обърне внимание и на правописа. Пише се "усъвършенствам", а...


Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.