Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

6 правила за поставяне на мотивиращи цели в организацията

от
649 0 23 Юни. 2017
Мотивация

6 правила за поставяне на мотивиращи цели в организацията
59% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Правилно определените фирмени цели могат да повлияят много позитивно на мотивацията на персонала.

За да се възползвайте от това позитивно влияние, спазвайте следните 6 правила при целеполагането:

1. Решете кои са важните цели

Определете заедно със служителите си целите, които водят до средносрочни и дългосрочни успехи. Концентрирайте се върху малко цели, за да не претоварвате служителите. Направете разлика между желанията на фирмата и реалните възможности за изпълнението им.
 
 Избройте заедно със служителите всички желани цели.
 Проверете заедно кои са най-важните 3-5 цели.
 Отговорете на 2 основни въпроса: Коя от целите е с най-голям ефект? Могат ли реално да се постигнат всички планирани цели в определения период или само част от тях?
 
2. Бъдете последователен при преследване на целите
 
Преследваните цели за по-дълъг период от време имат по-големи шансове за реализация. Ако през изминалата година силите са били ориентирани към подобряване на качеството, а през тази година на първо място са разходите и вече никой не държи сметка за качеството, служителите ще изгубят вярата и мотивацията си. Развитието предполага на първо място последователност. Ако е необходима променяна на целите, не забравяйте да обясните и на служителите причините, поради които се налага промяната.
 

CD Отглеждане на зеленчуци в система за биоземеделие
CD Отглеждане на зеленчуци в система за биоземеделие

Повече детайли тук

CD Фитнес за ума
CD Фитнес за ума

Повече детайли тук

Защита на личните данни: наръчник за счетоводители и ТРЗ служители
Защита на личните данни: наръчник за счетоводители и ТРЗ служители

Повече детайли тук



3. Избягвайте противоречията
 
Целите трябва да ориентират поведението на служителите в дадена насока. Това е възможно, ако те не си противоречат. Например, в кампания за разпродажба на останалите на склад продукти, се иска бързо повишаване на продажбите. Същевременно на пазара се лансира нов продукт. Възможно е новият продукт да спечели от пазара въз основа на първия. Коя насока би трябвало да следват продажбите? За да могат да ги спазят, служителите трябва да се концентрират върху малко цели. Така ще могат да анализират по-добре връзките между тях и по-лесно ще открият противоречията. Както демонстрирахме в горния пример, противоречията не винаги могат да се избегнат. Тогава трябва да определите приоритетите.
 
4. Формулирайте целите конкретно
 
Колкото фирмените цели са по-общи, толкова по-конкретно трябва да се формулират. Например, „Удовлетворяване желанието на клиентите“ може да се проследи според точни оценки:
 
 Всяка молба на клиент се разрешава до 2 дни.
 Процентът на неудовлетворение на молбите трябва да спадне под 0,5%.
 
Служителите ще могат само да оценят всеки изминат етап към постигането на дадена цел.
 
5. Определете критериите и сроковете за оценка
 
Без критерии и срокове за оценка, успехът на дадена цел няма да може да се проследи. При количествените цели, нещата са много по-лесни. Например, трябва да се регистрират 100 нови клиента на тримесечие. Много по-трудно се преценяват критериите за качествените цели. Например, постигнато е необходимото качество, ако служител може да произведе 10 части на ден с процент на грешките под 10%.
 
6. Забележете кои са силните и слабите страни
 
Обърнете внимание при определяне на целите, служителите Ви да могат да се подготвят и да се адаптират към изискванията. Поставете си следния въпрос: какво трябва да научи един инженер в наши дни, за да може за 2 или 3 години да поддържа същото професионално ниво или дори да премине на по-горно? В какво темпо трябва да придобива нови знания, за да остане на пазара на труда? За колко време може да покрие пропуските си или да придобие необходимия опит за  новите фирмени проекти?


   Повече за мотивацията на служителите можете да научите тук >>>


Tags: мотивация на персоналапоставяне на целислужители

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

3 неща, които служителите искат, но не Ви казват

от Biznesidei.bg
23 Януари 2018
Заплатата е важна, но съвсем не е единственото, от което зависи мотивацията на...

4 съвета за измерване ангажираността на служителите

от Biznesidei.bg
01 Ноември 2017
Представете си двама служители. Единият е ангажиран, другият не е. И двамата се...

3 стъпки за мотивиране на служители, чието възнаграждение е базирано на представянето

от Biznesidei.bg
19 Октомври 2017
Първото и най-важно нещо, което трябва да се каже тук, е че ако искате мотивирани...

6 начина да мотивирате служителите, без да им плащате повече

от Biznesidei.bg
18 Септември 2017
Не е нужно да увеличите заплатите, за да мотивирате служителите си. Всъщност...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари

Кафенета с котки


Имайки предвид, че все повече Котешки кафенета се откриват в Европа обмислям от доста време подобно...

Как да дисциплинирате и уволните служители


Благодаря!...

Какво да и какво да не правите, когато искате повишение


Статията е добра. Повече работа, повече доходи. Само че, не винаги е така. Работодателите и човешките ресурси...


Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.