Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

Защо е важно да оценявате служителите си?

от
1443 0 17 Август. 2017
Мениджмънт

Защо е важно да оценявате служителите си?
61% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Да речем, че имате малка фирма. Офисът е от две-три стаи и всеки ден общувате с всичките си служители. Прекият им ръководител сте също Вие. Смятате, че можете да прецените дали се справят добре, нали?

Въпреки това Вие ежедневно се занимавате със собствените си задачи, а не само с ръководенето на кадрите си. Не сте непрекъснато при всеки от тях, нали? Ето защо няма как да сте напълно сигурни, че впечатленията Ви са правилни.
 
Да речем, обаче, че фирмата Ви е средна или голяма. Персоналът е доста, не срещате всеки от тях често, а работите по-тясно с няколко преки началници. Колкото по-голяма фирмата - толкова повече са и те. В този случай е тяхна задача да ръководят хората си и да следят те да се справят с работата си добре.
 
Склонни ли сте обаче да се доверите на преките ръководители? Сигурни ли сте, че те се справят достатъчно добре със задачата си по ръководене на кадрите, ако и да се справят страхотно с останалите си задължения?
 
Независимо от размера на фирмата Ви, за Вас е важно да знаете обективно как се представят кадрите Ви. Но защо?
 
1. Защото искате да заслужат заплащането си.
 
Не можете да плащате сума Х на служител, който дава всичко от себе си и е мотивиран, и същата сума Х на служител, който по цял ден се чуди как да свърши възможно по-малко. Това само ще доведе до демотивация на продуктивния кадър и загуби за фирмата.
 
2. Оценяването издава къде са скритите Ви козове.

Клуб РС Издателство – Програма Стандарт
Клуб РС Издателство – Програма Стандарт

Повече детайли тук

Пътеводител на транспортните фирми: данъци и счетоводство, труд и осигуряване
Пътеводител на транспортните фирми: данъци и счетоводство, труд и осигуряване

Повече детайли тук

CD Култивиране на гъби печурки CHAMPIGNON
CD Култивиране на гъби печурки CHAMPIGNON

Повече детайли тук


 
И малката, и голямата фирма трябва да познават активите си. Понякога улисани в собствените си задачи, може да пропуснете да забележите добрите качества на кадрите си. Оценяването ще Ви ги покаже.
 
3. Дава снимка на работната атмосфера.
 
Особено ако използвате 360-градусовото оценяване (при което всеки кадър се оценява от пряко трудещите се съвместно с него и прекия му ръководител). Колкото по-позитивни са оценките, толкова по-добра е работната атмосфера. А една такава атмосфера благоприятства за изграждане и поддържане на сплотен, продуктивен и ефективен екип.
 
4. Показва какви мерки трябва да вземете.
 
Някои кадри се нуждаят от поощрение, за да останат мотивирани. Други се нуждаят от допълнителни обучения, за да усъвършенстват представянето си. Трети се нуждаят от порицаване и санкции. Оценяването избистря точно това за Вас, като Ви дава документално основание за взетите в последствие мерки.
 
5. Пести Ви разходи.
 
Не си струва да плащате на служители, които системно показват лоши резултати. Колкото по-мотивирани и продуктивни са кадрите Ви, толкова по-малки ще са разходите Ви за заплати. Как да откриете и докажете лошите резултати обаче? С оценяване.
 
Остава само да откриете най-оптималния начин да оцените кадрите си. Дори и те да са само 5-тима. 
 
Възможно е да го направите с готови критерии, без бумащина, електронно и конфиденциално с помощта на Софтуера за оценка на служителите. Вижте повече за него тук >>>
 

Tags: оценяване на персоналаслужителиоценка на служителите

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

Как да задържите най-добрите си служители

от Biznesidei.bg
18 Септември 2018
Ако допреди няколко години пазарът на труда можете да предложи разнообразие от...

Как да дисциплинирате и уволните служители

от Biznesidei.bg
24 Април 2018
Лошата дисциплина сред служителите е един от най-неприятните проблеми пр...

5 сигнала, че преуморявате служителите си

от Biznesidei.bg
24 Ноември 2017
Преумореният човек е неефективен, независимо какво върши. Ако искате неефективни...

4 начина да запазите най-добрите си служители

от Biznesidei.bg
20 Октомври 2017
Добрите служители са хората, които могат да изведат една фирма към успех. Ако тя...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари

Идея за надомна работа: Сгъване на кутии за фирми, които използват такива


Валидна ли е още обявата интересувам се моля пишете ми...

Кодекс на труда и още 12 ТРЗ закони и наредби, които работодателят трябва да спазва


димитрина...

Идея за надомна работа: Сгъване на кутии за фирми, които използват такива


Интересувам се от работата,моля пишете ми на лични.За сгъването на кутиите става въпрос....


Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.