Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

Тест: Какъв стил на управление практикувате?

от
587 0 02 Юни. 2017
Мениджмънт

Тест: Какъв стил на управление практикувате?
67% от читателите смятат, че тази статия е полезна
35% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
47% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Стилът на управление на мениджъра е сред решаващите фактори за добрите му отношения с персонала.

Разбира се, няма съвършен мениджърски стил, но в зависимост от това какъв е Вашият, можете да работите за подобряването му.

За целта първо трябва да определите какъв е той, като направите теста по-долу.

Срещу всеки от следните въпроси поставете отгoвор "Рядко", "Понякога" или "Често":

Определяте ли целите в екип?

Вземате ли решения в екип?

Разговаряте ли с колегите и подчинените си по същия начин, без да показвате предпочитания?

Изслушвате ли внимателно всички служители?

Електронно списание 7 дни счетоводство и данъци. Какво ново?
Електронно списание 7 дни счетоводство и данъци. Какво ново?

Повече детайли тук

Счетоводство и осигуряване за земеделски производители
Счетоводство и осигуряване за земеделски производители

Повече детайли тук

Книга за счетоводителя - зелена светлина на правилното процедиране
Книга за счетоводителя - зелена светлина на правилното процедиране

Повече детайли тук



Приемате ли сериозни техните мнения и идеи?

Вярвате ли на колегите си?

Делегирате ли важни задачи?

Предлагате ли на служителите си възможността да изберат как сами да изпълнят задълженията си?

Отказвате ли се от непрекъснатия и извънредно подробен контрол?

Избрали ли сте да не давате писмени указания?

Разрешено ли е на служителите да разпределят задачите помежду си?

Повишавате ли служителите според постиженията им?

Показвате ли реакциите си на служителите, както по повод успехите им, така и за неуспехите им? Позволявате ли на служителите си да се съревновават помежду си?

Как да сумирате точките си:

За всеки отговор "Рядко" получавате по 1 т.

За всеки отговор "Понякога" - по 2 т.

За всеки отговор "Често" - 3 точки
 
Оценка на теста
 
Между 14 и 20 точки: имате авторитарен мениджърски стил и предоставяте на служителите ограничена свобода на действие.

Съвети: Внимавайте! Служителите не трябва само да работят, да „функционират“; те трябва да бъдат мотивирани и ефективно да участват. Ако отговорността Ви нараства, ще бъдете принуден да делегирате повече задачи, които няма да можете да контролирате подробно, както до момента. Служителите Ви няма да могат да се справят с новите отговорности, тъй като не са научени как да го правят.
 
Между 21 и 32 точки: приемате консултативен мениджърски стил.

Съвети: Избягвайте колебанията между авторитарно и демократично поведение. Подчинените ви няма да знаят как да реагират. Освен това, трябва да осъзнавате, че понякога подчинените Ви избягват да Ви противоречат, предпочитайки да не Ви запознаят евентуалните различния в мненията.
 
Между 33 и 42 точки: в отдела Ви сте приели демократичен мениджърски cтил.

Съвети: Наистина създавате условия, за да задвижите мотивационния потенциал на подчинените Ви. Внимание! Този мениджърски стил е полезен, когато решенията не се вземат под натиска на времето, а персоналът е добре квалифициран и разполага с достатъчно информация.

   Повече за мотивацията на служителите можете да научите тук >>>
 

Tags: стилове на управлениеуправление на персоналамениджъри

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

4 типа кошмарни мениджъри, които гонят служителите

от Biznesidei.bg
05 Октомври 2017
Текучеството е сериозен проблем за всяка фирма. Може би си мислите, че след като...

Как да задържите най-добрите си служители

от Biznesidei.bg
18 Септември 2018
Ако допреди няколко години пазарът на труда можете да предложи разнообразие от...

Как да дисциплинирате и уволните служители

от Biznesidei.bg
24 Април 2018
Лошата дисциплина сред служителите е един от най-неприятните проблеми пр...

5 задачи, които да делегирате

от Biznesidei.bg
09 Януари 2018
Като предприемач Вие се нуждаете от достатъчно свободно време, което да отделите...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари

Кафенета с котки


Имайки предвид, че все повече Котешки кафенета се откриват в Европа обмислям от доста време подобно...

Как да дисциплинирате и уволните служители


Благодаря!...

Какво да и какво да не правите, когато искате повишение


Статията е добра. Повече работа, повече доходи. Само че, не винаги е така. Работодателите и човешките ресурси...


Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.