Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

Може ли лошото поведение да е полезно на екипа?

от
7218 0 02 Юни. 2016
Мениджмънт

Може ли лошото поведение да е полезно на екипа?
67% от читателите смятат, че тази статия е полезна
35% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
47% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Някои служители повишават продуктивността си, докато наблюдават как техни колеги показват неподхoдящо поведение, защото това им помага да намалят дискомфорта си от създалата се ситуация. Това показва ново проучване, публикувано в списание на Group Processes & Intergroup Relations.

Желанието да се работи по-усилено след като колега е нарушил дисциплината е особено силно сред служители, които се идентифицират по-тясно с рaботодателя си. 
 
Авторите на изследването провели три различни теста сред около 200 участници. При всеки от тестовете на учaстниците били презентирани примери на лошо поведение от страна на служители (което поведение, дори и лошо, не поставяло бизнеса в опасност).
 
В резултат било открито, че служителите, които по принцип спазват работните правила, отдавали повече усилия в работата си, след като са се сблъскали със случай на лошо поведение. Въпреки това подобни увеличени усилия се забелязвали само у онези от персонала, които се идентифицирали силно с организацията и нейните ценности.
Изследването открило, че служителите, които не се идентифицират тясно с организацията и не са лоялни към нея, не повишават производителността си, тъй като не усещат, че нещо ги застрашава.
 
Тези резултати показват, че ако служителите са в унисон с ценностите на фирмата, и самите служители, и работодателите им ще спечелят от това. Увеличените усилия помагат не само на фирмата, но и повишават репутацията на работливите кадри.
 
Това, разбира се, не означава, че работодателите трябва да окуражават лошото поведение, за да увеличат производителността. Изследователите, обаче, дават няколко съвета, от които предприемачите могат да се възползват, за да извлекат и нещо положително от лошото поведение на свои кадри.
 

ЗДДС в практиката: счетоводители питат - експерти отговарят
ЗДДС в практиката: счетоводители питат - експерти отговарят

Повече детайли тук

В електронен формат: Ръководство за работа с Excel
В електронен формат: Ръководство за работа с Excel

Повече детайли тук

Електронно списание 7 дни счетоводство и данъци. Какво ново?
Електронно списание 7 дни счетоводство и данъци. Какво ново?

Повече детайли тук


Едно от нещата, което могат да направят е, да посочат, че неподходящото поведение е нещо, което всички могат да допуснат в даден момент. По този начин ще помогнат на усърдните си служители да се почувстват до определена степен обвързани с кризата, поради което ще започнат да работят още по-активно.
 
Отправянето на обвинения към служителите, които не спазват дисциплината, не е най-добрата стратегия, защото изолира проблема, вместо да го решава. Това не обезкуражава лошото поведение, а и компрометира лидерството и мениджмънта в компанията.
 
източник: businessnewsdaily.com

Tags: управление на персоналаслужителипродуктивност

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

Как да ръководите трудни служители

от Biznesidei.bg
11 Ноември 2021
Какво отличава тези кадри? Те се държат неучтиво, грубо, дори обидно с колегите си,...

3 техники за запазване на служители

от Biznesidei.bg
15 Декември 2020
Не е достатъчно да намерите и назначите добри служители, важното е да успеете да...

10 доказани стратегии, с които ще повишите продуктивността на служителите си

от Biznesidei.bg
02 Юни 2020
Всеки работодател иска служителите му да са възможно по-продуктивни. За бизнеса...

Бързи и лесни оценки на служителите - Софтуер

от Biznesidei.bg
04 Януари 2019
Как се представиха служителите Ви през 2018-та? Кои от тях заслужават поощрение? Кои...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.