Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

5 грешки, които и най-добрите шефове допускат

от
691 0 20 Юли. 2017
Мениджмънт

5 грешки, които и най-добрите шефове допускат
59% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Смятате, че шефът Ви е страхотен. Радвате се, че сте попаднали на него.

Прекрасно! Не са много хората, които могат да кажат подобно нещо. Въпреки това, дори и действително да е много добър, Вашият ръководител също е човек. А хората допускат грешки.
 
Какви обаче? Ето няколко:
 
1. Неизслушване на служителите.
 
Това са хората, които познават фирмата отвътре и знаят проблемите ѝ. Техните мнения и впечатления могат да покажат критични слаби места, силни страни, ключови предимства. Дори зад най-простите им оплаквания могат да се крият затруднения, които в дългосрочен план значително да се обострят.
 
2. Даване на недостатъчно информация.
 
От това дали ще информирате хората си достатъчно зависи дали те ще изпълняват задълженията си добре. Ако един шеф иска дадена задача изпълнена качествено, той трябва да посочи всичките си изисквания. В противен случай как служителят да знае какво се иска от него? Ако пък не му се представят всички факти, той ще работи "на сляпо". Тогава рискът да допусне грешка значително нараства.
 

Защита на личните данни: наръчник за счетоводители и ТРЗ служители
Защита на личните данни: наръчник за счетоводители и ТРЗ служители

Повече детайли тук

Софтуер за оценка на служителите
Софтуер за оценка на служителите

Повече детайли тук

Пътеводител на транспортните фирми: данъци и счетоводство, труд и осигуряване
Пътеводител на транспортните фирми: данъци и счетоводство, труд и осигуряване

Повече детайли тук


3. Недооценяване на приноса.
 
Има два основни начина, по които служителите могат да си вършат работата. 1) Да вършат изискуемото и толкова и 2) Да дават всичко от себе си и да се стараят непрекъснато нещата да стават по-добре. Ако един ръководител иска служителите му да са от втората категория, трябва да ги оценява подобаващо. Колкото повече усилия влагат служителите, толкова повече заслужават да получат похвала и награда. В противен случай ще се демотивират и резултатите от работата им ще спаднат.
 
4. Липсата на тренинг.
 
Има шефове, които си мислят, че да вземат един служите и да го "хвърлят в дълбокото" без подготовка, е страхотна стратегия за отсяване на добри кадри. За жалост точно толкова е и стратегия за гонене на добри кадри. А и за допускане на голям набор грешки. Ако не подготвите новите си попълнения, те няма да навлязат в работата добре. Заради това в последствие ще им е по-трудно, ще им отнема повече време да се справят със задачите си или ще се откажат от нея. Един шеф би си помислил, че това ги прави слаби служители. Същевременно тези служители ще си мислят, че това просто е неорганизирана фирма, която не цени хората си. И ще бъдат прави. Задача на ръководството е да подготви хората не просто да изпълняват задълженията си, но и да го правят бързо и качествено. Ползите не са толкова за тях, колкото за фирмата.
 
5. Нежелание за общуване със служителите.
 
Шефове, които допускат служителите им да говорят с тях само след изрично организирана среща и при строго определени условия, губят. Шефове, които въобще не позволяват на служителите си да говорят с тях - още повече. Защо е така ли? Защото шеф, който не се интересува от хората си, не е в състояние да ги мотивира. А с демотивирани кадри не се прави просперираща фирма. Да не говорим, че подобен шеф не познава кадрите си, поради което и не може да ги ръководи качествено.
 
източник: businessinsider.com

Tags: управление на персоналаслужителидемотивация

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

Как да задържите най-добрите си служители

от Biznesidei.bg
18 Септември 2018
Ако допреди няколко години пазарът на труда можете да предложи разнообразие от...

Как да дисциплинирате и уволните служители

от Biznesidei.bg
24 Април 2018
Лошата дисциплина сред служителите е един от най-неприятните проблеми пр...

5 сигнала, че преуморявате служителите си

от Biznesidei.bg
24 Ноември 2017
Преумореният човек е неефективен, независимо какво върши. Ако искате неефективни...

4 начина да запазите най-добрите си служители

от Biznesidei.bg
20 Октомври 2017
Добрите служители са хората, които могат да изведат една фирма към успех. Ако тя...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари

Идея за надомна работа: Сгъване на кутии за фирми, които използват такива


Интересувам се от работата,моля пишете ми на лични.За сгъването на кутиите става въпрос....

4 знака, че е време да обновите сайта на бизнеса си


Коментар за какво?...

4 креативни бизнес идеи или „Как не се сетих?!”


Здравейте, Хубаво е когато се дават съвети да се обърне внимание и на правописа. Пише се "усъвършенствам", а...


Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.