Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

4 грешки на шефовете, които карат страхотните служители да напускат

от
4826 0 02 Май. 2017
Мениджмънт

4 грешки на шефовете, които карат страхотните служители да напускат
37% от читателите смятат, че тази статия е полезна
46% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
29% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Ако често се оплаквате как най-добрите Ви кадри си тръгват, е твърде възможно вината да не е в тях, а във Вас.

Със сигурност служителите Ви имат собствен характер, цели и идеи, които могат да ги стимулират да се насочат към друга длъжност. Но дори и да харесват настоящата си, но Вашето отношение и поведение са лоши, те няма да останат.
 
Това е проблемът с добрите служители - те са качествени, затова и търсени навсякъде. Ако не ги спечелите и задържите, те няма да се поколебаят да си тръгнат. За да не го направят, проследете поведението си за следните грешки, които не бива да допускате:
 
1. Карате ги да работят прекалено много.
 
Нали знаете онзи интересен факт: колкото по-добре работи един служител, толкова повече работа му се дава. Това е съвсем естествено - той ще се справи с нея. И няма нищо лошо да му възлагате по-важните и отговорни задачи, но е огромна грешка да го претрупвате с тях. От една страна го преуморявате и вредите на здравето му. От друга - провокирате негодуванието, че му се налага да изнася на гърба си и по-малко ефективните Ви служители. Още по-явен е този факт, ако плащате на всички еднакво. 
 
2. Не награждавате постиженията.
 
В случай че единствената награда за страхотната работа е заплащането, как ще обясните защо и не толкова страхотните Ви служители получават сходни заплати със страхотните? Това достатъчно ли е да мотивирате качествените си хора да влагат усилия отново и отново? Ако е достатъчно да се представят на средно ниво, за да получават пари, защо да се стараят? Оценявайки и награждавайки постиженията и високото качество, мотивирате не само добрите, но и по-малко добрите си кадри да показват високи резултати.
 

Счетоводно списание
Счетоводно списание "10 с ДДС"

Повече детайли тук

Защита на личните данни: наръчник за счетоводители и ТРЗ служители
Защита на личните данни: наръчник за счетоводители и ТРЗ служители

Повече детайли тук

Данъчен наръчник за счетоводителя: Документиране и отчитане на данъците
Данъчен наръчник за счетоводителя: Документиране и отчитане на данъците

Повече детайли тук


3. Назначавате и повишавате неправилните хора.
 
Ако натрисате на екипа си неподходящи кадри, за които те трябва да се грижат, им правите особено лоша услуга. Ако повишавате хора, които не го заслужават или са неподготвени - също. Работната атмосфера е важна, ключова част от удовлетворението на работа. Качествените служители искат да се чувстват добре на работното си място - не им ли го предложите, ще потърсят ново. Да не говорим колко демотивиращо е повишаването на кадри, които нямат заслуги за това. Подобно отношение на мениджмънта оставя чувство за недооцененост и липса на позитивна перспектива за развитие. 

 
4. Не работят със служителите си за тяхното развитие.
 
Мениджър, който само раздава задачи, не е никакъв мениджър. Той трябва да съдейства на служителите си, да разбира нуждите им, да им предоставя градивна критика. Добрият мениджър разбира, че непрекъснатото учене и развитие правят екипа му все по и по-добър. Затова е и наясно както с нуждите на индивидите в него, така и с нуждите на всички. Да се криете зад думи като "автономност", "свобода на действие", "доверие", кара безразличието Ви да прозира още повече. А безразличието Ви няма да стимулира кадрите Ви да дават всичко от себе си, точно обратното. Да не говорим, че за добрите служители, които искат да се развиват, това показва, че всъщност няма да имат възможност да го направят.

 
източник: businessinsider.com


Tags: служителиуправление на персоналадемотивация

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

Как да задържите най-добрите си служители

от Biznesidei.bg
18 Септември 2018
Ако допреди няколко години пазарът на труда можете да предложи разнообразие от...

Как да дисциплинирате и уволните служители

от Biznesidei.bg
24 Април 2018
Лошата дисциплина сред служителите е един от най-неприятните проблеми пр...

5 сигнала, че преуморявате служителите си

от Biznesidei.bg
24 Ноември 2017
Преумореният човек е неефективен, независимо какво върши. Ако искате неефективни...

4 начина да запазите най-добрите си служители

от Biznesidei.bg
20 Октомври 2017
Добрите служители са хората, които могат да изведат една фирма към успех. Ако тя...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари

Идея за надомна работа: Сгъване на кутии за фирми, които използват такива


Валидна ли е още обявата интересувам се моля пишете ми...

Кодекс на труда и още 12 ТРЗ закони и наредби, които работодателят трябва да спазва


димитрина...

Идея за надомна работа: Сгъване на кутии за фирми, които използват такива


Интересувам се от работата,моля пишете ми на лични.За сгъването на кутиите става въпрос....


Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.