Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

Запомнящо се лого = запомняща се марка

от
2383 0 08 Юли. 2014
Маркетинг

Запомнящо се лого = запомняща се марка
28% от читателите смятат, че тази статия е полезна
56% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Фирмите, които искат марката им да бъде незабравима, трябва да имат лого, което се помни лесно. То е често първото, което клиентите виждат от дадена фирма, затова е много важно да бъде подходщо и да оставя правилното впечатление.

Логото, точно както всички изображения, дава голяма информация за това какво е предприятието, какви са ценностите му. Въпреки това много малко са фирмите (средни, малки и микро), които обръщат достатъчно внимание на тази важна част от маркетинговите си инструменти.

Затова, когато изготвяте дизайна на логото си, трябва да внимавате то да бъде опростено, лесно за запомняние и логично.

Независимо дали сега започвате да работите по логото си или искате да го промените, обмислете внимателно цветовете, формите, шрифтовете, които ще използвате, както и емоциите, които искате то да подсказва. Ако логото Ви не отговаря на идентичността и ценостите на фирмата Ви, то само ще навреди на маркетинговите Ви усилия и ще повлияе негативно на популярността и доверието към марката.

Ето как стоят нещата с цветовете, формите и шрифтовете и асоциирането им от страна на клиентите:

Посланието на формите

Формите на логата означават много повече, отколкото си представяте. Използват се да предадат основното значение на марката Ви и да дадат допълнителна информация за идентичността на фирмата и това, което тя иска да предаде на клиентите си на емоционално ниво.

Овалните дизайни например, могат да подбудят идеи за позитивизъм, издръжливост, насоченост към общността и дори женственост.

 

CD Мотивирани служители за успешна фирма
CD Мотивирани служители за успешна фирма

Повече детайли тук

Сборник закони за труда 2018
Сборник закони за труда 2018

Повече детайли тук

КСО + ЗЗО 2017 – Сборник Осигуряване
КСО + ЗЗО 2017 – Сборник Осигуряване

Повече детайли тук




Ъгловатите дизайни се асоциират с баланс, симетрия, сила, професионализъм и ефективност.



Триъгълните лога дават впечтление за мъжественост, сила, научна, правна и дори религиозна насоченост.



Линиите в логото също имат значение. Хоризонталните линии се асоциират със спокойстиве и насоченост към обществото, докато верикалните се свързват със сула, агресия и мъжественост.

Шрифтовете

Всеки елемент на дизайна има ясно дефинирана цел. Същото се отнася и за шрифтовете. Точно както цветовете, шрифтовете идентифицират марката и общо взето комуникират по същия начин, както и формите. Разгледайте шрифтовете, които използвате в логото си. Защо сте ги избрали? какво съобщение се опитват да предадат? Какво разкриват за марката Ви?

Ъгловатите шрифтове разкриват, че марката Ви е динамична, докато закръглените шрифтове се асоциират по-скоро с младежкото и създават усещане а по-голяма мекота.

Удебелените шрифтове изглеждат по-мъжествени, докато наклонените (курсивните) са по-женствени.

Основното правило е, че най-добрия вариант е да имате един шрифт в логото, но ако Ви трябва повече от един, ограничете се до два. Трябва да се уверите, че избрания шрифт е ясен, лесен за разчитанеи и идентичен с шрифтовете, които използвате в рекламните си материали. 

Tags: бизнесмаркетингрекламалогодизайн на лого

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

7 смъртни гряха на маркетинга в малките фирми

от Biznesidei.bg
29 Юни 2018
Грешките не избягват никого, но маркетинговите струват скъпо. Особено ако фирмата...

Успешен маркетинг с ограничен бюджет... Но как?

от Biznesidei.bg
03 Април 2018
Не е необходимо да хвърлите стотици левове в маркетингови усилия, за да...

Имейл маркетинг - 4 грешки и 4 добри практики при заглавието

от Biznesidei.bg
12 Януари 2018
Заглавието на имейлът, който ще пратите на клиентите си, е от ключово значение за...

4 важни промени във Вашия имейл маркетинг

от Biznesidei.bg
24 Ноември 2017
Защо имейл маркетингът е добра идея? Защото не изисква от Вас вложение на огромни...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари

Кафенета с котки


Имайки предвид, че все повече Котешки кафенета се откриват в Европа обмислям от доста време подобно...

Как да дисциплинирате и уволните служители


Благодаря!...

Какво да и какво да не правите, когато искате повишение


Статията е добра. Повече работа, повече доходи. Само че, не винаги е така. Работодателите и човешките ресурси...


Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.