Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

Искате щастливи клиенти? Предложете им покупка, когато могат да си я позволят!

от
1974 0 27 Май. 2014
Маркетинг

Искате щастливи клиенти? Предложете им покупка, когато могат да си я позволят!
61% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Незавивимо от цената, колкото повече пари имат в джобовете си клиентите Ви след като са купили Вашия продукт, толкова по-добре ще се чувстват те от направената покупка.

Потребителите изпитват различна степен на удовлетвореност от покупката си, а тя е базирана на финансовия им статус по времето на покупката. Влиянието на качеството на продукта или неговата цена има значително по-малко значение за клиентите.

Проучването, стигнало до горепосочените резултати, потвърждава ефектна на т.-нар. „последен долар”, при който клиентската удовлетвореност от даден продукт се измерва с това доколко покупката отежнява бюджета на клиента.

Един от авторите на проучването, доцентът по маркетинг от Арканзаския университет Робин Состър, допълва, че проучването има особено голяма важност за маркетолозите и мениджърите на магазини за търговия на дребно.

Тъй като статута на бюджета на клиента може да окаже влияние върху доволството от покупката на продукта, маркетинговите мениджъри трябва да обмислят кое е най-подходящото време за обявяване на промоции. Ако маркетинговата цел е да се привлекат нови клиенти, най-добре е промоциите да се обявят в началото на месеца или по друго време, което е свързано с по-голяма готовност за клиентите да изхарчат парите си. По този начин тежестта върху бюджета на клиента е по-малка и той ще има достатъчно средства, които да му останат след направата на покупката.

Като част от проучването, разработчиците се фокусирали върху стреса, който потребителите изпитват след като изхарчат последните си средства и как този стрес се отразява на удовлетвореността им от продуктите. В резултат било установено, че колкото по-малко средства остават в бюджета на клиента, толкова по-трудно му е той да разходва оставащото му. Това кара клиентите да считат продуктите за по-скъпи и да са по-малко доволни от покупката.

Проучванията още са показали, че усещането за получаване на нещо безплатно, когато бюджетът на потребителя е почти напълно изразходван, елиминира стреса от покупката в много голяма степен. Въпреки това, този маркетингов стимул няма влияние върху удовлетвореността от закупения продукт, ако покупката става, когато финансовото състояние на потребителя е добро. Ефектът на последния долар върху удовлетвореността от поръчката също изчезва, ако клиентите са информирани, че бюджетът им скоро ще бъде попълнен отново.

Клуб РС Издателство – Програма Стандарт
Клуб РС Издателство – Програма Стандарт

Повече детайли тук

CD Отглеждане на зеленчуци в система за биоземеделие
CD Отглеждане на зеленчуци в система за биоземеделие

Повече детайли тук

Сборник закони за труда 2018
Сборник закони за труда 2018

Повече детайли тук




Тези проучвания и техните резултати са от голямо значение не само за продавачи и маркетолози, но и за самите клиенти. Защото проучванията показват, че удовлетвореността от покупките се влияе не само от качествата на продукта и неговата цена. Докато някои потребители може и да не се влияят от величината на бюджета си, когато потребяват, по-отговорния към финансовото състояние подход би бил важните покупки да се правят само когато потребителят е достатъчно обезпечен.

Tags: бизнесмаркетингпотребителибюджет

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

4 знака, че е време да обновите сайта на бизнеса си

от Biznesidei.bg
26 Октомври 2018
Сайтът е лицето на Вашия бизнес пред потенциалните клиенти в Интернет. Не...

Наистина ли на малкия Ви бизнес му трябва сайт?

от Biznesidei.bg
12 Октомври 2018
Ако тепърва стартирате своя малък бизнес, най-вероятно се чудите в кой момент да...

3 пропуснати възможности в маркетинга на малкия бизнес

от Biznesidei.bg
24 Август 2018
Всеизвестно е, че малкият бизнес не разполага със средства за мащабни...

3 маркетингови грешки, които задължително да избягвате

от Biznesidei.bg
31 Юли 2018
Ако маркетингът Ви е лош, хората няма да купуват продуктите Ви и да поръчват...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари

Идея за надомна работа: Сгъване на кутии за фирми, които използват такива


Интересувам се от работата,моля пишете ми на лични.За сгъването на кутиите става въпрос....

4 знака, че е време да обновите сайта на бизнеса си


Коментар за какво?...

4 креативни бизнес идеи или „Как не се сетих?!”


Здравейте, Хубаво е когато се дават съвети да се обърне внимание и на правописа. Пише се "усъвършенствам", а...


Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.