Този сайт използва бисквитки. Кликнете върху бутона за навигация толкова лесно, колкото е възможно.
Ако използвате този сайт, вие се съгласявате с използването на бисквитки.
X Този сайт използва бисквитки.
Ако продължите да разглеждате сайта, означава, че ги приемате. Детайли тук

Ароматът, който кара клиентите да харчат

от
2107 0 02 Юни. 2014
Маркетинг

Ароматът, който кара клиентите да харчат
61% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

За да накарате потребителите да се почувстват възможно най-комфортно в магазина Ви, интериорът и ароматът трябва да са приоритетно важни, сочи ново проучване.

Когато дадена среда има определен аромат, той повишава усещането за тревожност у клиентите. Това твърди проучване на Университета Конкордия.

Dокато магазините за търговия на дребно, чиито щандове са поставени нагъсто, могат да накарат клиентите да усетят по-скоро клаустрофобия, отколкото желание за покупка, минимaлното магазинно зареждане със стоки може да ги накара да се чувстват тревожни. Изследователите са открили още, че тези усещания могат да бъдат провокирани чрез ароматите в дадения магазин.

Според професора по маркетинг Бианка Громан пручването показва, че ароматите се справят най-добре в побеждаването на тревожността, като създават усещане за свобода в иначе претъпканите магазини или усещане за уют в не толкова заредените.

За да се тества как миризмите се отразяват на тревожността от прекаления асортимент или празните пространства, изследователите са поканили доброволци в лабораторията си и са симулирали средата на магазин за търговия на дребно в два варианта – с прекалено голямо разнообразие и с прекалено малко такова.

По време на експериментите в лабораторията са отделяни или аромат, който предизвиква усещане за свободни пространства, като ароматът на запалени дърва или море, затворени пространства или никакъв аромат. Участниците са помолени да оценят различни продукти както и самото обзавеждане на магазина. След което определили и нивото си на тревожност.

Тестът показал, че при прекалено оборудваните магазини потребителите са се чувствали най-малко притеснени, когато са усещали аромат на нещо, което асоциират с отворени пространства, докато при бедно оборудваната обстановка са се чувствали по-спокойни, когато ароматът им е напомнял затворени пространства.

В заключение, проучването е открило, че нивата на тревожност у клиентите са най-високи, когато в малкооборудваната среда са помирисали аромат, който им напомня за отворени помещения или обстановка на открито.

Наръчник за всеки ТРЗ служител 2018
Наръчник за всеки ТРЗ служител 2018

Повече детайли тук

Счетоводство и осигуряване за земеделски производители
Счетоводство и осигуряване за земеделски производители

Повече детайли тук

Още 50 нюанса счетоводство
Още 50 нюанса счетоводство

Повече детайли тук




Това показва, че продавачите трябва внимателно да избират аромата, който ще използват за своя магазин, за да намалят усещането за притеснение у клиентите си, а така да подобрят и преживяването им по време на пазаруването. Само така клиентите ще са стимулирани да изхарчат парите си. А и да се върнат за нови покупки.

Tags: бизнесмаркетингмагазиниароматклиенти

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

3 качества, които печелят доверието на клиентите

от Biznesidei.bg
10 Април 2018
За да потребяват Вашите продукти, клиентите трябва да Ви вярват. Иначе казано да...

Успешен маркетинг с ограничен бюджет... Но как?

от Biznesidei.bg
03 Април 2018
Не е необходимо да хвърлите стотици левове в маркетингови усилия, за да...

Незабравимо преживяване за клиентите без тежест за фирмения бюджет? Възможно е!

от Biznesidei.bg
06 Февруари 2018
За да се върне при Вас един клиент, не е достатъчно да имате добър продукт на...

3 причини да губите клиенти

от Biznesidei.bg
19 Януари 2018
Не клиентите, които правят еднократна покупка, са важни за бизнеса Ви. Важни са...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари

Какво да и какво да не правите, когато искате повишение


Статията е добра. Повече работа, повече доходи. Само че, не винаги е така. Работодателите и човешките ресурси...

Майкъл Дел и 10 цитата за следването на мечтите, усилената работа и още


Az se nujdaq ot pari4ni sredstva molq pomognete spe6no...

Надомна работа: Изработване на декоративни възглавници


сайта ви е супер!...


Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.