Този сайт използва бисквитки. Кликнете върху бутона за навигация толкова лесно, колкото е възможно.
Ако използвате този сайт, вие се съгласявате с използването на бисквитки.
X Този сайт използва бисквитки.
Ако продължите да разглеждате сайта, означава, че ги приемате. Детайли тук

Ароматът, който кара клиентите да харчат

от
1981 0 02 Юни. 2014
Маркетинг

Ароматът, който кара клиентите да харчат
67% от читателите смятат, че тази статия е полезна
35% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
47% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

За да накарате потребителите да се почувстват възможно най-комфортно в магазина Ви, интериорът и ароматът трябва да са приоритетно важни, сочи ново проучване.

Когато дадена среда има определен аромат, той повишава усещането за тревожност у клиентите. Това твърди проучване на Университета Конкордия.

Dокато магазините за търговия на дребно, чиито щандове са поставени нагъсто, могат да накарат клиентите да усетят по-скоро клаустрофобия, отколкото желание за покупка, минимaлното магазинно зареждане със стоки може да ги накара да се чувстват тревожни. Изследователите са открили още, че тези усещания могат да бъдат провокирани чрез ароматите в дадения магазин.

Според професора по маркетинг Бианка Громан пручването показва, че ароматите се справят най-добре в побеждаването на тревожността, като създават усещане за свобода в иначе претъпканите магазини или усещане за уют в не толкова заредените.

За да се тества как миризмите се отразяват на тревожността от прекаления асортимент или празните пространства, изследователите са поканили доброволци в лабораторията си и са симулирали средата на магазин за търговия на дребно в два варианта – с прекалено голямо разнообразие и с прекалено малко такова.

По време на експериментите в лабораторията са отделяни или аромат, който предизвиква усещане за свободни пространства, като ароматът на запалени дърва или море, затворени пространства или никакъв аромат. Участниците са помолени да оценят различни продукти както и самото обзавеждане на магазина. След което определили и нивото си на тревожност.

Тестът показал, че при прекалено оборудваните магазини потребителите са се чувствали най-малко притеснени, когато са усещали аромат на нещо, което асоциират с отворени пространства, докато при бедно оборудваната обстановка са се чувствали по-спокойни, когато ароматът им е напомнял затворени пространства.

В заключение, проучването е открило, че нивата на тревожност у клиентите са най-високи, когато в малкооборудваната среда са помирисали аромат, който им напомня за отворени помещения или обстановка на открито.

CD Мотивирани служители за успешна фирма
CD Мотивирани служители за успешна фирма

Повече детайли тук

Тълковен речник на финансово-счетоводните понятия
Тълковен речник на финансово-счетоводните понятия

Повече детайли тук

CD Модели договори на английски език
CD Модели договори на английски език

Повече детайли тук




Това показва, че продавачите трябва внимателно да избират аромата, който ще използват за своя магазин, за да намалят усещането за притеснение у клиентите си, а така да подобрят и преживяването им по време на пазаруването. Само така клиентите ще са стимулирани да изхарчат парите си. А и да се върнат за нови покупки.

Tags: бизнесмаркетингмагазиниароматклиенти

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

Незабравимо преживяване за клиентите без тежест за фирмения бюджет? Възможно е!

от Biznesidei.bg
06 Февруари 2018
За да се върне при Вас един клиент, не е достатъчно да имате добър продукт на...

3 причини да губите клиенти

от Biznesidei.bg
19 Януари 2018
Не клиентите, които правят еднократна покупка, са важни за бизнеса Ви. Важни са...

Имейл маркетинг - 4 грешки и 4 добри практики при заглавието

от Biznesidei.bg
12 Януари 2018
Заглавието на имейлът, който ще пратите на клиентите си, е от ключово значение за...

4 съвета, с които да превърнете гледащите Facebook видеата Ви в реални клиенти

от Biznesidei.bg
13 Декември 2017
Видеата във Facebook са страхотен инструмент за ангажиране на аудиторията. Как...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари

Майкъл Дел и 10 цитата за следването на мечтите, усилената работа и още


Az se nujdaq ot pari4ni sredstva molq pomognete spe6no...

Надомна работа: Изработване на декоративни възглавници


сайта ви е супер!...

Идея за надомна работа: Сгъване на кутии за фирми, които използват такива


interesyvam se ot rabotata ot kade se vzemat materialite pihete mi na li4no saobhtenie v fasebook...


Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.