Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

Може ли да има плагиатство в маркетинга?

от
6983 0 28 Юли. 2016
Директен маркетинг

Може ли да има плагиатство в маркетинга?
61% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Плагиатството е широко разпространена тема. И въпреки наличието на ясни правила, че дори и на софтуер, с които да го откриете и избегнете, налице е и ясна граница и когато става дума за плагиатството в маркетинга.

Какво обаче означава една компания да копира чужд маркетингов подход? Къде лежи границата между това да се вдъхновите от чужда марка и директно да изкопирате нещо от нея?
 
Може да се каже, че маркетингът е спорт за наблюдателни хора. Можем да научим много, когато следим работата на другите играчи на пазара, техните маркетингови дейности, поведение на пазара, както и успехите, провалите и дори ежедневната им работа.
 
В маркетинга колкото повече внимание отделяте на останалите, толкова по-добри стават и Вашите умения.
 
В това съждение, обаче, се крие опасност от изпадане в плагиатстване. Когато се учим от чуждите маркетингови дейности, се стараем да нагодим тези дейности към нашите бизнес и марка. Разбира се, опитваме се да използваме успешните стратегии и да не повтаряме провалите на чужди кампании и ежедневни рекламни усилия.
 
Такъв е и съветът на много маркетингови специалисти: проучване и персонализирано прилагане. На теория и в действителност в това няма нищо лошо. До определена степен.
 
Непрекъснато виждаме маркетингови имитатори. Неизбежно е. Няма как да патентовате идеите си за раклама или поне не по всички възможни начини. Важно е обаче да отделяме време и усилия да вложим нещо свое във всяка вече прилагана маркетингова стратегия. В противен случай няма как да се отличим на пазара. Факт е, че това става все по и по-трудно, но е напълно възможно да приобщите към собствената си репутация и маркетингово послание общо взето всеки похват в рекламирането.
 

В електронен формат: Ръководство за работа с Excel
В електронен формат: Ръководство за работа с Excel

Повече детайли тук

Документиране и счетоводно отчитане на данъците: изменения и допълнения през 2019 г.
Документиране и счетоводно отчитане на данъците: изменения и допълнения през 2019 г.

Повече детайли тук

Преобразуване и ликвидация на търговски дружества
Преобразуване и ликвидация на търговски дружества

Повече детайли тук


Няма нищо лошо в това да се вдъхновявате от чуждите идеи, просто не плагиатствайте. Вложете във всичко, което "рециклирате" от колегите си по нещо свое, за да кореспондира то с нуждите, желанията, вкусовете, предпочитанията именно на Вашите клиенти. 
 
Когато направите това, чуждият маркетингов подход ще стане малко повече Ваш и така ще можете да го приложите с чиста съвест. Това е и красивото в маркетинга - стратегиите и методите са множество, познати са, но винаги има какво собствено да добавите, за да затворите цикъла: както и Вие сте се вдъхновили от чужда практика, така и някой да се вдъхнови от Вашата.
 
Не забравяйте: дословното копиране на стратегии и подходи рядко дава резултат, защото всяка фирма има своя аудитория, която изисква нещо специфично. Така че дори и да копирайте най-креативната възможна стратегия, тя може да завърши катастрофално, ако не е персонализирана за Вашите целеви клиенти.
 
източник: entrepreneur.com


Tags: маркетинг и рекламаплагиатствоперсонализиране

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

4 съвета за рекламни страници, които печелят поръчки

от Biznesidei.bg
29 Април 2022
За да реализира продажба, една рекламна страница трябва да убеди клиентите, че...

5 елемента на по-добрите имейлинг кампании

от Biznesidei.bg
05 Април 2022
Като рекламен инструмент имейлите остават силно ефективни - от една страна са...

4 маркетингови урока от пандемията

от Biznesidei.bg
01 Април 2022
Коронакризата промени много аспекти от ежедневието ни, а неизменно промените се...

5 идеи за популяризиране на Инстаграм профила на бизнеса Ви

от Biznesidei.bg
15 Март 2022
Социалните мрежи заемат една от централните роли в директния маркетинг. Затова и...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.