Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

Как изглежда процесът на покупката от гледна точка на клиентите

от
8107 0 25 Август. 2016
Директен маркетинг

Как изглежда процесът на покупката от гледна точка на клиентите
59% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 3 гласа
Оценка на потребителя

Продавачите нерядко се оказват изненадани от решенията за покупка на клиентите. Тези решения нерядко изглеждат случайни и непредвидими. Това мислене от своя страна кара продавачите да подготвят маркетинговите си кампании без внимателни предварителни проучвания. Въпреки това съществува много ясен процес на покупката, през който потребителите преминават. Да сте наясно с този процес ще Ви помогне да изготвите стратегия, която работи на всеки стадии, което пък ще доведе до високи нива на покупки и лоялни клиенти.

Стъпка 1: Определяне на проблемите
 
Преди да направят поръчка, клиентите трябва да се уверят, че се нуждаят от нещо и че има продукт, който може да им съдейства да решат проблема си. С това започва и процесът на покупката. Предоставяне на информация за продуктите, задаване на въпроси, с които да се спечели вниманието на клиентите и насаждане на клиентите на идеята, че нещо се нуждае от поправка. Тези дейности карат клиентите да осъзнаят, че имат проблем за решаване.
 
Стъпка 2: Търсене на информация
 
След като клиентите осъзнаят, че имат проблем, те започват търсене на решение. За да представят такова решение, продавачите трябва да популяризират марката си и да демонстрират, че техните продукти и услуги са най-добрият избор. За продавачите е важно да изградят репутация на надежден източник на решения.
 
Стъпка 3: Калкулиране на алтернативи
 
Да се отличите от тълпата не е достатъчно за убеждаването на клиентите, че продуктът Ви е подходящия. Клиентите провеждат собствено проучване. Те може да знаят какво точно искат, но чрез сравняване на възможностите се уверяват, че ще вземат правилното решение. Поддържайте благоразположението им към себе си, като покажете защо Вашият продукт е по-добър от конкурентните. Това предизвиква доверие, а и Ви дава възможността да контролирате фазата на проучването.

365 дни ТРЗ: Експертни решения и съвети
365 дни ТРЗ: Експертни решения и съвети

Повече детайли тук

В електронен формат: Ръководство за работа с Excel
В електронен формат: Ръководство за работа с Excel

Повече детайли тук

Служебният автомобил в счетоводната практика – електронно ръководство
Служебният автомобил в счетоводната практика – електронно ръководство

Повече детайли тук



 
Стъпка 4. Взимане на решение за поръчка
 
След като потребителят е разгледал всички възможности и познава цените, е време да вземе решение да поръча. Това е критично важен момент, при който е необходимо да напомните на потребителите защо Вие сте най-добрият избор. Ако клиент реши да не купи, трябва да промените решението му. Един подобен пример е изпращането на имейли към клиенти, които са пожелали да поръчат нещо от сайта Ви, но са го оставили в кошницата, без да финализират поръчката. В тези имейли можете да им напомните защо все пак се нуждаят от продуктите, от които по-рано са се отказали.
 
Стъпка 5. Финализиране на поръчката
 
Създали сте нуждата, купувачите са направили проучване и действително искат да поръчат. Но и тук няма гаранции. При електронната търговия са налице няколко важни въпроса. Колко трудно е да се направи поръчка? Колко стъпки са налице при поръчването? Има ли много бариери пред поръчката? Лесно ли става през различни устройства? Помислете за тези фактори. Колкото по-лесно се прави една поръчка, толкова по-лесно ще я реализирате.
 
Стъпка 6. Оценяване
 
Дори сред направа на поръчката, клиентите все още имат време да променят мнението си. Добра идея е да им изпратите съобщение, в което да фигурират мнения от клиенти, вече използвали продуктите и услугите Ви. Благодарете им за поръчката. Това ще Ви помогне да превърнете единичния клиент в лоялен такъв.
 
Разбирането за шестте стадия на процеса ще Ви помогне да изградите маркетингова стратегия, която работи на всеки стадии на поръчката и води до подобри приходи и повече лоялни клиенти.
 
източник: entrepreneur.com

Tags: купуванепроцес на вземане на решение за покупкамаркетинг и реклама

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 3 гласа.

Статии

4 съвета за рекламни страници, които печелят поръчки

от Biznesidei.bg
29 Април 2022
За да реализира продажба, една рекламна страница трябва да убеди клиентите, че...

5 елемента на по-добрите имейлинг кампании

от Biznesidei.bg
05 Април 2022
Като рекламен инструмент имейлите остават силно ефективни - от една страна са...

4 маркетингови урока от пандемията

от Biznesidei.bg
01 Април 2022
Коронакризата промени много аспекти от ежедневието ни, а неизменно промените се...

5 идеи за популяризиране на Инстаграм профила на бизнеса Ви

от Biznesidei.bg
15 Март 2022
Социалните мрежи заемат една от централните роли в директния маркетинг. Затова и...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.