Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

Най-лошите стереотипи, с които се срещат жените на работа

от
1982 0 24 Март. 2014
Човешки ресурси

Най-лошите стереотипи, с които се срещат жените на работа
61% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Живеем в мъжки свят. Имаме своите вменени ни от обществото и възпитанието предразсъдъци. Затова не можем да се учудваме, че жените на работа са поставени в рамките на стереотипи. Но това, че не се учудваме, съвсем не означава, че трябва да се съгласяваме с тях.

Ето кои са най-често срещаните стереотипи, на които стават жертва дамите служители:

1. От тях се очаква да имат деца и да излязат в майчинство.
Често се случва една жена да не получи дадена работа, защото се очаква да има деца и да излезе по майчинство, което практически значи, че няма да може да работи, и е загуба на време да бъде наемана.

2. Очкава се да са основният човек, който се грижи за децата. 
Затова, дори и фирма да наеме служителка, очаква от нея да бъде на първо място родител и да не желае да се издига в служебната йерархия. Ситуацията при господата е обратната – при тях не се очаква да забавят кариерното си развитие, дори когато децата им са малки, и те не се нуждаят от гъвкаво работно време, за да помагат на съпругите си в отглеждането.

3. Те са критикувани по-остро, когато дават предложения
В много случаи дамите, които поемат риска да изразят настоятелно своето виждане, биват определяни като егоистични и властни, опитващи се да доминират. Докато същите качества са високо ценени при господата. При мъжете директното изказване и поддържането на личната теза са на почит, докато ако една дама си го позволи, тя често е окачествявана не особено лицеприятни епитети.

4. Очаква се да имат умения по-скоро в изграждането на екипи и комуникациите, т.нар. „меки” умения.
Даването на подобни не особено значителни дейности на дамите им отнема възможността да придобият наистина важни знания и умения.

5. Все още се считат за стоящи на по-ниско ниво от съпрузите си. 

Съветник: ТРЗ и Осигуряване от А до Я
Съветник: ТРЗ и Осигуряване от А до Я

Повече детайли тук

CD Модели договори на английски език
CD Модели договори на английски език

Повече детайли тук

CD Отглеждане на зеленчуци в система за биоземеделие
CD Отглеждане на зеленчуци в система за биоземеделие

Повече детайли тук



6. Те са приемани като естествено по-слаби от своите колеги мъже.
Освен ако една жена не докаже, че е безскрупулна, което се счита традиционно мъжко качество, мъжете обикновено я третират като по-нежно същество, което може да подкопае авторитета й.

7. Те са по-преценявани на база външен вид от мъжете. 
На дамите се налагат по-високи стандарти на красота и са по-строго критикувани за грешки във външния им вид. За да отговарят на тези стандарти те често прекарват повече време в грижа за външния си вид от господата. 

Tags: бизнесчовешки ресурсислужителкистереотипи за жените служителистереотипи

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

Проблемно ли е за малкия бизнес да няма отдел по човешки ресурси?

от Biznesidei.bg
21 Ноември 2017
Може би смятате, че подобен отдел е най-малкият проблем на фирмата Ви. Особено...

3 начина малкият бизнес да спечели от наемането на стажанти

от Biznesidei.bg
19 Януари 2017
Наемането на стажанти не е само за големите компании, които могат да отделят...

Без мотивация забравете за растежа на бизнеса си

от Biznesidei.bg
11 Януари 2017
Можете да стартирате всяко ново начинание, всяка нова година, нов месец, нов ден с...

3 причини отделът по човешки ресурси да е критично важен за успеха на компанията Ви

от Biznesidei.bg
22 Ноември 2016
Много фирми неглижират важността на отдела по човешките ресурси. В началните...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари

Кафенета с котки


Имайки предвид, че все повече Котешки кафенета се откриват в Европа обмислям от доста време подобно...

Как да дисциплинирате и уволните служители


Благодаря!...

Какво да и какво да не правите, когато искате повишение


Статията е добра. Повече работа, повече доходи. Само че, не винаги е така. Работодателите и човешките ресурси...


Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.