Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

5 начина на превърнете клиентските оплаквания в бизнес идеи

от
4239 0 27 Юни. 2014
Бизнес идеи

5 начина на превърнете клиентските оплаквания в бизнес идеи
59% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Трепвате ли разтревожено всеки път, когато клиент се оплаче? Ако е така, време е да започнете да се вглеждате във възможностите зад всяко клиентско неговолство. Възможности, които могат да доведат до нов продукт, нови продуктови линии, услуги или начинания. Но как да идентифицирате новите бизнес идеи, скрити зад оплакванията?

Ето 5 начина да започнете:

1) Бъдете готови да запълвате празнините
За да добиете полезна информация от клиентите си, те трябва да знаят, че приветствате всички впечатления, които желаят да споделят с Вас. Че сте готови да ги изслушате всеки път, когато решат да Ви споделят какви пропуски имат продуктите Ви. В противен случай никой няма да Ви ги обясни и ще продължите да преднагате недостатъчно добри продукти.

2) Опростяването може да бъде възможност за бизнеса.
Клиентите Ви искат ли да им продавате по-опростен продукт? Това е знак, че предлаганото от Вас е по-сложно, отколкото е необходимо. Ако например продуктът Ви има две функции, от които клиентите ползват само една, предложете им само нея, а другата функция обособете в друг продукт, който да предлагате на други клиенти. Така няма да хвърляте на вятъра усилията си да създадете сложен многофункционален продукт, с който клиентите се затрудняват да работят.

3) Обърнете специално внимание на вдигащите „много шум за нищо” (както е казал бардът).
Имате ли клиенти, които се оплакват непрекъснато. Вместо да им лепнете етикета навлеци, започнете да мислите за тях като генератори на идеи. Защото ако хората постоянно изразяват негативно мнение, трябва да се замислите дали и останалите нямат такова и са просто възпитани достатъчно да не Ви се развикат по повода.

4) Вгледайте се в собствените си оплаквания.
И Вие, както всички останали, сте клиент. От какво недоволствате, какво не Ви харесва, какво искате да промените? Помислете внимателно и ще откриете не само какво е важно да подобрите в своя продукт, но и какви други продукти могат да задоволяват същите или съпътстващи нужди, за да обхванете по-голям пазарен дял.

Данъчен наръчник за счетоводителя: Документиране и отчитане на данъците
Данъчен наръчник за счетоводителя: Документиране и отчитане на данъците

Повече детайли тук

Книга Първа от Колекция Счетоводни стандарти: МСС 36 Обезценка на активи
Книга Първа от Колекция Счетоводни стандарти: МСС 36 Обезценка на активи

Повече детайли тук

Книга за счетоводителя - зелена светлина на правилното процедиране
Книга за счетоводителя - зелена светлина на правилното процедиране

Повече детайли тук



5) Ще платят ли клиентите Ви за решение на проблемите им?
Въпреки че има много възможности за бизнес, скрити зад клиентските оплаквания, как да откриете онези, които ще се материализират в перспективни бизнес идеи? Оценете всяка от тях внимателно. Ако тя решава стар проблем на клиента, който може да се реши и от настоящия Ви продукт, просто поправете продукта си така че да отговаря на изискванията. Ако обаче продуктът Ви не решава този проблем и не може да го реши, а новата Ви идея може, това е посоката, в която трябва да работите за разширяване на номенклатурата си. А така и на клиентите, до които ще достигнете, и пазарите, които ще завладеете.

Tags: бизнесбизнес идеиидеи за бизнесоплаквания от клиентиоплакванияклиентски оплаквания

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

Няма да оцелеете като предприемач, ако третирате бизнеса си като хоби

от Biznesidei.bg
28 Август 2018
Прекрасно е да имате странична дейност, която обичате и която Ви помага да се...

Малкия бизнес и непредвидените разходи... Какво можете да направите?

от Biznesidei.bg
19 Юни 2018
Стартирали сте своя малък бизнес и за момента той Ви носи нелоши приходи....

Какво да направите, преди да напуснете работа и да се съсредоточите само върху бизнеса си

от Biznesidei.bg
12 Юни 2018
Ако сте стартирали собствен бизнес като източник на допълнителни средства, идва...

6 знака, че бизнес идеята Ви е готова за лансиране

от Biznesidei.bg
29 Май 2018
Вероятно сте чували, че колкото и добра да изглежда идеята Ви за бизнес, трябва...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари

Кафенета с котки


Имайки предвид, че все повече Котешки кафенета се откриват в Европа обмислям от доста време подобно...

Как да дисциплинирате и уволните служители


Благодаря!...

Какво да и какво да не правите, когато искате повишение


Статията е добра. Повече работа, повече доходи. Само че, не винаги е така. Работодателите и човешките ресурси...


Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.